Kabinet Rutte/Verhagen

Hoe lang denk je dat het kabinet Rutte-Verhagen zit?

Peiling eindigde op 25 nov 2010, 17:56

Bij de regeringsverklaring valt het kabinet al.
1
2%
Tot de verkiezingen van de Provinciale Staten (maart 2011).
7
16%
Een jaar.
3
7%
Twee jaar.
12
27%
Drie jaar.
1
2%
Het kabinet zit gewoon de rit uit.
20
45%

Totaal aantal stemmen: 44

Ander

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Ander »

Luther schreef:
helma schreef:Bijdrage van 'een onzer':
(uit mijn hart gegrepen)

http://www.refdag.nl/opinie/wees_zuinig ... s_1_566232
Volstrekt oneens met deze bijdrage van één onzer!
Jammer datv de auteur het CDA in feite afschrijft als christelijke partij.
Jammer dat hij stelt dat de CU ideologisch dicht bij de SGP staat. vergelijk de programma's en trek zelf de conclusie.
De CU is zo behept met het linkse virus (onder Rouvoet; hopen dat het nu bijdraait) dat de SGP hen die 3e zetel niet toevertrouwde. De CU zou zomaar met de linkse en paarse oppositie kunnen meestemmen en dit kabinet ten val brengen.

Daarom van harte eens met de zin uit het persbericht van het SGP-hoofdbestuur dat met een SGP-stem op het CDA de christelijke politiek het beste gediend is.
Tja, 't is een keuze: elkaar heel lief vinden en vervolgens niet veel voor elkaar krijgen of deze bijzondere mogelijkheid grijpen om zaken die tegen Gods Woord ingaan op z'n minst af te remmen. Het getuigt van bitter weinig vertrouwen om dan te stellen dat op de langere termijn het tegen ons zal keren. Dat is mijn moeite met zulk geschrijf.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ander schreef:
Luther schreef:
(uit mijn hart gegrepen)

Jammer dat hij stelt dat de CU ideologisch dicht bij de SGP staat. vergelijk de programma's en trek zelf de conclusie.
De CU is zo behept met het linkse virus (onder Rouvoet; hopen dat het nu bijdraait) dat de SGP hen die 3e zetel niet toevertrouwde. De CU zou zomaar met de linkse en paarse oppositie kunnen meestemmen en dit kabinet ten val brengen.

Daarom van harte eens met de zin uit het persbericht van het SGP-hoofdbestuur dat met een SGP-stem op het CDA de christelijke politiek het beste gediend is.
Tja, 't is een keuze: elkaar heel lief vinden en vervolgens niet veel voor elkaar krijgen of deze bijzondere mogelijkheid grijpen om zaken die tegen Gods Woord ingaan op z'n minst af te remmen. Het getuigt van bitter weinig vertrouwen om dan te stellen dat op de langere termijn het tegen ons zal keren. Dat is mijn moeite met zulk geschrijf.
Ander, wederom zijn je woorden uit m'n hart gegrepen!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
(uit mijn hart gegrepen)

Er zijn meer SGP'ers die net zoals ik vragen blijven hebben bij een SGP gedeputeerde die CDA stemt. Kan jou(Luther) dan niemand aan het twijfelen brengen over deze rare stemmerij voor de macht ?
Verdouw, oud-Statenlid voor de SGP in Gelderland, had zijn stem nooit aan het CDA gegeven: „Dat gaat mij principieel gezien echt een stap te ver. Het CDA is bijvoorbeeld medeverantwoordelijk voor de abortuswet. Ik zou nooit kunnen stemmen op deze partij.”

Verdouw, in het dagelijks leven directeur van de Graaf Jan van Nassauschool in Gouda, kan op zich de redenering wel volgen dat de SGP-leiding de scharnierfunctie in de huidige coalitie graag wil behouden. Maar dat had ook op een andere manier opgelost kunnen worden: „Ik had mijn stem op de CU uitgebracht en deze partij medeverantwoordelijkheid laten dragen voor de scharnierfunctie.”
Ds. W. Visscher, predikant van de gereformeerde gemeente in Amersfoort, wil niet zeggen dat het SGP-hoofdbestuur „een apert foute beslissing” heeft genomen. „Ze zullen het best integer hebben gedaan, maar persoonlijk denk ik wel dat ze de gevolgen niet goed hebben doordacht. Het is nogal wat om als SGP’er een stem uit te brengen op een CDA-lijst.”
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
jvdg

Bericht door jvdg »

Luther schreef: Volstrekt oneens met deze bijdrage van één onzer!
Dat de auteur één onzer is, is een volkomen overbodige toevoeging.
Er zijn wel meer RF'ers, waaronder ikzelf, die het met jouw standpunt in dezen oneens zijn.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

jvdg schreef:
Er zijn wel meer RF'ers, waaronder ikzelf, die het met jouw standpunt in dezen oneens zijn.
Overigens had Helma opgemerkt dat het 'één onzer' was.
jvdg

Bericht door jvdg »

Zita schreef:
jvdg schreef:
Overigens had Helma opgemerkt dat het 'één onzer' was.
Helma duidde het positief.
De SGP heeft weer een principe losgelaten.
Macht tegenover principe.

En dat voor de korte termijn.
Ander

Bericht door Ander »

huisman schreef:Er zijn meer SGP'ers die net zoals ik vragen blijven hebben bij een SGP gedeputeerde die CDA stemt. Kan jou(Luther) dan niemand aan het twijfelen brengen over deze rare stemmerij voor de macht ?
huisman, huisman. Je bent het niet eens met Luther en noemt de weg die de SGP is gegaan rare stemmerij voor de macht. Die woorden liggen voor jouw rekening. Ik laat me door de heren niet aan het twijfelen brengen over de manier waarop gestemd is. Het is een mooie dwarsdoorsnede van de achterban: de jongeren, bij monde van hun voorzitter vinden het goed, al is de grens wel bereikt (terecht), Verdouw vindt het fout, een heel begrijpelijk standpunt van deze man, Visscher vindt het niet goed doordacht maar ook geen apert foute beslissing en twijfelt niet aan de integriteit.
Ik moet zeggen dat jouw grote woorden daar een tegenstelling in zijn. Je mag, net als Verdouw, je standpunt hebben maar om het rare stemmerij voor de macht te noemen vind ik te ver gaan.
Voor dit moment heeft de SGP de juiste beslissing genomen. Hoe het in de toekomst zal gaan is onzeker. Een jaar geleden konden we in de verste verte niet voorspellen dat deze kans er voor de SGP zou komen. Na de verkiezingen waren we allen verdrietig door de grote klap die de christelijke politiek gekregen had en nu deze kans. Tel je zegeningen!
refo

Bericht door refo »

Ga toch fietsen, met je 'kans voor de SGP'. De SGP doet precies wat ze de CU altijd verweten heeft. Steun geven aan een Godloze regering.

Maar de SGP heeft één voordeel: bij hun kiezers heerst een geweldige stemdiscipline.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
huisman

Bericht door huisman »

Ander schreef:
huisman schreef:Er zijn meer SGP'ers die net zoals ik vragen blijven hebben bij een SGP gedeputeerde die CDA stemt. Kan jou(Luther) dan niemand aan het twijfelen brengen over deze rare stemmerij voor de macht ?
huisman, huisman. Je bent het niet eens met Luther en noemt de weg die de SGP is gegaan rare stemmerij voor de macht. Die woorden liggen voor jouw rekening. Ik laat me door de heren niet aan het twijfelen brengen over de manier waarop gestemd is. Het is een mooie dwarsdoorsnede van de achterban: de jongeren, bij monde van hun voorzitter vinden het goed, al is de grens wel bereikt (terecht), Verdouw vindt het fout, een heel begrijpelijk standpunt van deze man, Visscher vindt het niet goed doordacht maar ook geen apert foute beslissing en twijfelt niet aan de integriteit.
Ik moet zeggen dat jouw grote woorden daar een tegenstelling in zijn. Je mag, net als Verdouw, je standpunt hebben maar om het rare stemmerij voor de macht te noemen vind ik te ver gaan.
Voor dit moment heeft de SGP de juiste beslissing genomen. Hoe het in de toekomst zal gaan is onzeker. Een jaar geleden konden we in de verste verte niet voorspellen dat deze kans er voor de SGP zou komen. Na de verkiezingen waren we allen verdrietig door de grote klap die de christelijke politiek gekregen had en nu deze kans. Tel je zegeningen!
Als jij mij één Bijbels voorbeeld kan noemen dat menselijk denken/handelen beter is dan in afhankelijkheid van de HEERE je stem uit te brengen zal ik er nog eens over nadenken. Vertel mij dan ook waarom SGP stemmers een volgende verkiezing ook niet tactisch moeten gaan stemmen. Wat zeg jij als een predikant van jouw kerk zegt volgende keer CDA te stemmen i.p.v. SGP ? De SGP bedenkers van het spelletje mogen het ontkennen maar bij dit stemgedrag van de SGP was er meer aan de hand.
De SGP stemde CDA, de CDA stemde VVD en de VVD stemde PVV om PVV zijn laatste zetel niet te laten verliezen. Dan was immers de kwetsbare meerderheid van deze coalitie in gevaar gekomen. Zo kwamen ze op 37+1...wie zou niet wenen bij zulke machtspelletjes.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ander

Bericht door Ander »

huisman schreef:
Ander schreef:
Als jij mij één Bijbels voorbeeld kan noemen dat menselijk denken/handelen beter is dan in afhankelijkheid van de HEERE je stem uit te brengen zal ik er nog eens over nadenken. Vertel mij dan ook waarom SGP stemmers een volgende verkiezing ook niet tactisch moeten gaan stemmen.
Omdat je nu van te voren uit kon rekenen wat de stem die uitgebracht werd ging betekenen.
Wat zeg jij als een predikant van jouw kerk zegt volgende keer CDA te stemmen i.p.v. SGP ?
Dat zegt een predikant uit mijn kerk niet. Mijn predikant zei wel dat het mooi is dat er mogelijkheden liggen voor de SGP om invloed uit te oefenen. En daar ben ik het van harte mee eens.
De SGP bedenkers van het spelletje mogen het ontkennen maar bij dit stemgedrag van de SGP was er meer aan de hand.
De SGP stemde CDA, de CDA stemde VVD en de VVD stemde PVV om PVV zijn laatste zetel niet te laten verliezen. Dan was immers de kwetsbare meerderheid van deze coalitie in gevaar gekomen. Zo kwamen ze op 37+1...wie zou niet wenen bij zulke machtspelletjes.
Ik zie vooralsnog geen reden om te wenen. Ik ben blij met deze uitslag.
Ander

Bericht door Ander »

refo schreef:Ga toch fietsen, met je 'kans voor de SGP'. De SGP doet precies wat ze de CU altijd verweten heeft. Steun geven aan een Godloze regering.

Maar de SGP heeft één voordeel: bij hun kiezers heerst een geweldige stemdiscipline.
Deze lariekoek bevestigt alleen de juistheid van mijn standpunt.
huisman

Bericht door huisman »

Ander schreef:
refo schreef:Ga toch fietsen, met je 'kans voor de SGP'. De SGP doet precies wat ze de CU altijd verweten heeft. Steun geven aan een Godloze regering.

Jammer dat ik de column van Jan verhoeven uit het RD van donderdag niet digitaal kan vinden. Hij laat op een humoristische wijze zien waar de SGP'ers die voor dit stemgedrag zijn van dromen.
huisman

Bericht door huisman »

@Ander waarom ga je niet in op mijn eerste vraag.
huisman schreef:Als jij mij één Bijbels voorbeeld kan noemen dat menselijk denken/handelen beter is dan in afhankelijkheid van de HEERE je stem uit te brengen zal ik er nog eens over nadenken.
Het vreemde doet zich voor dat je opeens binnen de SGP niet meer met Bijbelse argumenten mag aankomen. Ik neem toch aan dat onze partijvoormannen dit biddend hebben gedaan, waarom hoor ik daar niets over ? Ik hoor alleen maar rekensommen en van een stem op de CDA.
Ander

Bericht door Ander »

huisman schreef:
Ander schreef:

Jammer dat ik de column van Jan verhoeven uit het RD van donderdag niet digitaal kan vinden. Hij laat op een humoristische wijze zien waar de SGP'ers die voor dit stemgedrag zijn van dromen.
Dat was inderdaad een hele goeie column, ja.
Ander

Bericht door Ander »

huisman schreef:@Ander waarom ga je niet in op mijn eerste vraag.
huisman schreef:Als jij mij één Bijbels voorbeeld kan noemen dat menselijk denken/handelen beter is dan in afhankelijkheid van de HEERE je stem uit te brengen zal ik er nog eens over nadenken.
Het vreemde doet zich voor dat je opeens binnen de SGP niet meer met Bijbelse argumenten mag aankomen. Ik neem toch aan dat onze partijvoormannen dit biddend hebben gedaan, waarom hoor ik daar niets over ? Ik hoor alleen maar rekensommen en van een stem op de CDA.
Ik heb niet zo gauw een bijbeltekst paraat. Maar wel een Bijbels gegeven is dat je moet bidden én werken. Ik ben ervan overtuigd dat binnen de SGP beiden gebeurt. Jij zet het als een tegenstellling, alsof het ene beter is dan het andere maar ik weet niet of dat juist is. Het beroerde is dat juist de CU o.a. voor de wijziging van de kieswet was die lijstverbindingen onmogelijk maakte. Anders was heel dit gedoe er niet geweest en was een stem op de SGP wellicht een stem op het CDA geweest.
Dus in biddend opzien je gezonde verstand gebruiken is niet verkeerd, hoor.
Plaats reactie