een klein laptopje, ideaal!helma schreef:preken.Neeltje Jans schreef:Een MP3-player? Die heb je al vanaf zo'n 15 euro (kwaliteit is niet je van het, maar dat ligt er maar net aan wat je wilt, en wat je beluistert)helma schreef:VVV bonnen.![]()
En ik weet al hoe ik ze ga besteden.
Ik zoek nog iets waarmee ik boven op een simpele manier downloads kan luisteren
En dan liefst iets wat ik makkelijk kan meenemen naar andere vertrekken
En het liefst wil ik even een preek opzoeken; downloaden en mee naar boven nemen.
Nu kan ik alleen beneden luisteren; maar soms moet ik ook boven wat doen
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [7]
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
dat is inderdaad ook een idee!! (maar dan moet ik nog even verder sparen...)henriët schreef:een klein laptopje, ideaal!helma schreef:preken.Neeltje Jans schreef:Een MP3-player? Die heb je al vanaf zo'n 15 euro (kwaliteit is niet je van het, maar dat ligt er maar net aan wat je wilt, en wat je beluistert)helma schreef:VVV bonnen.![]()
En ik weet al hoe ik ze ga besteden.
Ik zoek nog iets waarmee ik boven op een simpele manier downloads kan luisteren
En dan liefst iets wat ik makkelijk kan meenemen naar andere vertrekken
En het liefst wil ik even een preek opzoeken; downloaden en mee naar boven nemen.
Nu kan ik alleen beneden luisteren; maar soms moet ik ook boven wat doen
Mijn meest recente aanwinst is een iMac 27" (ivm video- en fotobewerking).
Een heerlijk apparaat trouwens!
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Een klein laptopje is wel wat duurder. Voor het luisteren van preken heb je geen ontzettend goede mp3-speler nodig, audiokwaliteit is niet het belangrijkst.... Je hebt ook geen 32 GB nodig ofzo, 1 of 2 is meer dan genoeg. Dan ben je voor 15 euro klaar.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hmmmmmmmmmmmm!!!!! Nice! De nieuwe versie die net uit is? Fantastisch mooi apparaat, ook wel redelijk aan de prijs trouwensDa Capo schreef:Mijn meest recente aanwinst is een iMac 27" (ivm video- en fotobewerking).

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Nee, ik had net de i5 (2,8GHz) aangeschaft toen de nieuwe versies aangekondigd werden. Moet wel zeggen dat de nieuwe versies voor mij niet echt veel toegevoegde waarde hebben. Deze doet het prima en het beeld is gewoon subliem.Marnix schreef:Hmmmmmmmmmmmm!!!!! Nice! De nieuwe versie die net uit is? Fantastisch mooi apparaat, ook wel redelijk aan de prijs trouwensDa Capo schreef:Mijn meest recente aanwinst is een iMac 27" (ivm video- en fotobewerking).
Een heerlijk apparaat trouwens!Neem aan dat je wel bekend bent met Mac als je video- en fotobewerking doet, maar als je vragen hebt of er wat mee is kan ik je allicht helpen
Ik ben een newbee in Mac-land. Video- en fotobewerking deed ik voorheen om m'n (oude) Pentium 4 bakkie met 3GB ram (eerst onder XP, later onder Win7). Vorig jaar een HD videocamera aangeschaft, maar dat kon 'ie niet meer aan. Erbij opgeteld de ergenissen die het Windows OS opwekt gaf bij mij de doorslag om voor een echte computer te gaan

Vooralsnog ben ik er nog uitgekomen, maar mocht er wat zijn, dan weet ik je te vinden

Wat de prijs betreft, ik heb 'm via ebay gekocht bij een UK seller. Dat scheelde zo'n 500 euro's (incl. verzendkosten). Dan is de prijs redelijk

Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Klopt, door de koers dollar / euro is het heel rendabel om het via eBay te doen :-)
Ik werk in een interne helpdesk met alleen Apple dus weet er wel het een en ander van.
Die nieuwe iMac is inderdaad niet spectaculair beter, iets snellere processor, thunderbolt-aansluiting (10e sneller dan USB, voor backuppen van grote videobestanden wel prettig.... En je kan er dan ook 2 extra monitoren op aansluiten. Maar verder is die vorige versie ook prima!
Ik werk in een interne helpdesk met alleen Apple dus weet er wel het een en ander van.
Die nieuwe iMac is inderdaad niet spectaculair beter, iets snellere processor, thunderbolt-aansluiting (10e sneller dan USB, voor backuppen van grote videobestanden wel prettig.... En je kan er dan ook 2 extra monitoren op aansluiten. Maar verder is die vorige versie ook prima!
Ik vind 27" vooralsnog groot zat. Mijn kast is zelfs niet groot genoeg voor 2x 27" (en m'n portemonnee ook nietMarnix schreef:Klopt, door de koers dollar / euro is het heel rendabel om het via eBay te doen :-)

Snap ik, maar veel editors werken met twee schermen, 1 voor het editen en 1 voor de andere applicaties...
Mocht je 'm ook gaan maken: het is zeer goed te doen. Het zou in een uurtje moeten kunnen, en aan een couponnetje van 40 centimeter heb je ruim genoeg.Zita schreef:Wat ik sowieso al niet snap, is dat het gat een diameter van 14 centimeter moet hebben. Dan kom ik op een omtrek van 44 centimeter (pi * diameter). Mijn hoofd is toch wel gauw 13 centimeter omvangrijker, en is niet heel wanstaltig. Om het gat ga je nog een bandje naaien, dus het wordt nog kleiner.Neeltje Jans schreef:Ziet er leuk uit!Zita schreef:patroon voor een baret http://hobby.blogo.nl/2011/03/01/patroo ... ing-baret/ en stof voor zo'n apparaat. Nu nog de moed om eraan te beginnen. Ik geloof dat het een beetje te complex voor me is.
Gewoon een pandeksel zoeken met de juiste omtrek (ik nam ruimer dan 30 centimeter doorsnede), en het gat inderdaad ruimer maken dan 14 centimeter doorsnede, aangezien er anders alleen een babyhoofd in past. Gebruik vooral goed plakkende plakvlieseline, en neem geen rekbare stof voor het bandje dat je om het gat monteert, want ik kan je verzekeren dat beide zaken grote ergernissen opleveren, en daarbenevens een zeer kleverig strijkijzer (de vlieseline plakte alleen bij hoge temperatuur, maar dan plakte het ook meteen alle kanten op). En let goed op bij naadwaarde bijknippen bij het gat, anders zakt 'ie alsnog over je oren.
- Neeltje Jans
Dus het is gelukt? Foto 

Neeltje Jans, moeder van 4
Nou, ik zit nog te priegelen op de punten waarop ik het mezelf te ingewikkeld heb gemaakt. 'k Zal eens kijken of ik er daarna een fatsoenlijke foto van kan maken. Vooralsnog lijkt 'ie eruit te gaan zien als een tamelijk normale baret, maar dan van linnen in plaats van zo'n wollige stof.Neeltje Jans schreef:Dus het is gelukt? Foto
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
1 vakantiegeld
2 dakkoffer
We komen al een beetje in de stemming
2 dakkoffer
We komen al een beetje in de stemming

--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Leuk refo; wij hebben er ook al zin in. ga je weer naar Zwitserland?
Onze nieuwe aanwinst is de complete serie van Left Behind via MP
Hebben we wat te lezen op vakantie
Onze nieuwe aanwinst is de complete serie van Left Behind via MP
Hebben we wat te lezen op vakantie