Mega veel preken en lezingen op mp3

Matthijs

Bericht door Matthijs »

baal er alleen van dat het downloaden zo lang duurt.

Maar wel goede kwaliteits preken.
Gian

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Grace
Kent iemand de initiatiefnemer?
Lees de site, daar stelt betreffend persoon zich voor.
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Grace
PRACHTIG INITIATIEF.

Wie weet waar ds van de Belt de preek uit Openb. 22 heeft gehouden?
Ik heb deze nog niet gehoord, maar ik heb v.d. Belt in zijn kandidatentijd eens over deze tekst horen preken in Springford. Als ik alle andere preken gedownload heb, zal ik ze eens vergelijken...

Overigens ligt hij er volgens mij nu uit. Jammer.

[Aangepast op 2/4/05 door Unionist]
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Huh? Hoe komen hun aan preken van ds Clements en ds van Dieren en ds Neele terwijl die niet op prekenweb staan?? Ik geloof niet dat hun toestemming hebben gegeven daarvoor.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
memento

Bericht door memento »

Ik geloof nooit dat de predikanten daar toestemming voor gegeven hebben. Ik zie in het lijstje een paar GG'ers staan die niets van internet moeten hebben...
Grace

Bericht door Grace »

Waarom zou dat niet mogen. Ze hebben tocg geen leugens verteld hoop ik?
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Marjan

Bericht door Marjan »

Een preek is toch iets persoonlijks hoor. Een ds maakt die vaak voor die gemeente en voor die dienst. Ik kan me best voorstellen dat hij het dan niet prettig vindt als zo'n dienst een eigen leven gaat leiden.
Het bandje van vroeger was toch meer voor de eigen gemeente bedoeld.
Be yourself, there are plenty of others.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Een preek is toch iets persoonlijks hoor. Een ds maakt die vaak voor die gemeente en voor die dienst. Ik kan me best voorstellen dat hij het dan niet prettig vindt als zo'n dienst een eigen leven gaat leiden.
het zou kunnen dat die bandjes daar voor bedoeld waren maar de praktijk is altijd al anders geweest, die bandjes werden ook gekopieerd en gekopieerd en gekopieerd en geko . . . zo gezien is er geen verschil met een internetpagina
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Wel jammer dat de initiatiefnemer de naam Levensbron gebruikt. Die wordt al gebruikt door deze instantie.

Ik ben een beetje bang dat het "echte" comité De Levensbron nadelige gevolgen zou kunnen ondervinden van de activiteiten die iemand anders onder diezelfde naam ontplooit. Ongetwijfeld met de beste bedoelingen hoor, ik geloof niet in kwader trouw, maar er zullen nu een paar dominees erg kwaad zijn op déze "Levensbron", vrees ik. En dan wordt het wel verwarrend als een ander comité dezelfde naam gebruikt...
~~Soli Deo Gloria~~
limosa

Bericht door limosa »

ah, die naam kwam me ergens al bekend voor, kan inderdaad verwarring in de hand werken
Auto

Bericht door Auto »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Wel jammer dat de initiatiefnemer de naam Levensbron gebruikt. Die wordt al gebruikt door deze instantie.

Ik ben een beetje bang dat het "echte" comité De Levensbron nadelige gevolgen zou kunnen ondervinden van de activiteiten die iemand anders onder diezelfde naam ontplooit. Ongetwijfeld met de beste bedoelingen hoor, ik geloof niet in kwader trouw, maar er zullen nu een paar dominees erg kwaad zijn op déze "Levensbron", vrees ik. En dan wordt het wel verwarrend als een ander comité dezelfde naam gebruikt...
Nou dan kan die stichting ook wel stoppen, want er bestaat al zo'n kleine 80 jaar geloof ik een stichting Uit de Levensbron en die stichting geeft elke maand preken uit van Christelijke Gereformeerde predikanten die in de leesdiensten gebruikt kunnen worden. Dus over bestaansrecht gesproken. :t
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Auto
Nou dan kan die stichting ook wel stoppen, want er bestaat al zo'n kleine 80 jaar geloof ik een stichting Uit de Levensbron en die stichting geeft elke maand preken uit van Christelijke Gereformeerde predikanten die in de leesdiensten gebruikt kunnen worden. Dus over bestaansrecht gesproken. :t
De Chr. Geref. stichting heet nadrukkelijk "Uit de Levensbron". Ze heeft ook geen eigen website. Dat is nog wel wat anders dan twee "Levensbronnen" met een eigen website, de een .net en de ander .tk.

En nogmaals, ik heb wat zorg over nadelige gevolgen voor het .net-comité, dat ten onrechte zou kunnen worden aangekeken voor het op internet plaatsen van preken van dominees die daar stellig tégen zijn.
~~Soli Deo Gloria~~
Unionist

Bericht door Unionist »

De predikers die zo fel tegen preken op internet zijn, zullen ook wel tegen de stichting De Levensbron zijn. Die is in hele rechtse kringen ook niet erg geliefd.

Maar dit terzijde, ik heb al een paar hele mooie preken beluisterd. O.a. Kand. Kleinbloesem. Aanrader!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik wilde een preek downloaden maar volgens hun duurt het 4 uur 44 min. Nou iets te lang vind ik dat.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door Marjan
het zou kunnen dat die bandjes daar voor bedoeld waren maar de praktijk is altijd al anders geweest, die bandjes werden ook gekopieerd en gekopieerd en gekopieerd en geko . . . zo gezien is er geen verschil met een internetpagina

ER is zelfs een levendige handel in preken op bandjes, alsof je voor een kerkdienst toegangsgeld moet betalen.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie