Laatst gekochte boeken

huisman

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door huisman »

Auto schreef:
huisman schreef:
Auto schreef:Voordat iemand hier weer sterretjes ziet tav mijn aanschaf ........ dat koste mij 5 euri :OO3
Ik had er laatst 10 (allemaal van Ds G Wisse) voor niets, noppes, gratis ....... :OO3
oh, dat is veel, maar ik had er 17 voor dezelfde prijs: niets, noppes, gratis :slurp ::bye
Het is je van harte gegund :super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
helma

Bericht door helma »

ik had gister 2 boekenkasten vol gratis :langue
maar die ga ik niet allemaal houden :jongle
ik heb er een paar in mijn kast gezet; een paar bij de kadootjesvoorraad; zeker de helft gaat naar een goed doel en de rest ga ik zien te verpatsen

Heel veel kinderboekjes van Den Hertog e.d.
helma

Bericht door helma »

oh ja; knielen op een bed violen zit er ook bij.
Nu ben ik aan 't nadenken of ik het ga lezen...
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:oh ja; knielen op een bed violen zit er ook bij.
Waar ben je bang voor ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik heb er gedeeltes uit gelezen, maar mij sprak het niet zo aan.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

albion schreef:
Marnix schreef: Die boeken geven zoveel achtergrondinformatie en de hele geschiedenis van voor Lord of the Rings, van de schepping tot aan de tijd vlak voor de ring gevonden wordt, over de rassen, volken, conflicten en banden, de val van Morgoth, zijn werk, de opkomst van Sauron, over hoe de ringen werden gemaakt enzovoorts, dat een hoop dingen opeens veel duidelijker worden omdat je de geschiedenis kent, dat plaatse, culturen, namen enz. veel meer zeggen.
Als ik niet beter wist, dan zou ik bijna denken dat het allemaal geschiedenis is, dus allemaal waar gebeurd zou kunnen zijn. Je kunt er wel heel realistisch over praten vind ik, zo, dat het bijna echt lijkt. :) (Er zijn er meerderen die er lyrisch over zijn, vooral de DVD's zijn erg in trek).
Haha. Zit wat in hoor. Maar misschien moet je dat ook wel doen om het leuk te vinden, of is het er een gevolg van. Bij lord of the rings is me opgevallen dat mensen het leuk vinden of niet. De tweedeling is veel groter, sterker dan bij niet-fantasie. Een "ik vond het wel aardig" bestaat nauwelijks. Het is geweldig (fantastisch) of het is niets. En dat heeft volgens mij te maken met mate van inlevingsvermogen. Mensen die het leuk vinden en er over praten, praten er soms over alsof het echt gebeurd is, terwijl ze zelf best weten dat dat niet zo is. Dat komt door dat inlevingsvermogen. Om fantasie te waarderen moet je ook een beetje meegaan met het verhaal je fantasie gebruiken, je inleven. :-)
albion

Bericht door albion »

Marnix schreef:
albion schreef:
Marnix schreef: Die boeken geven zoveel achtergrondinformatie en de hele geschiedenis van voor Lord of the Rings, van de schepping tot aan de tijd vlak voor de ring gevonden wordt, over de rassen, volken, conflicten en banden, de val van Morgoth, zijn werk, de opkomst van Sauron, over hoe de ringen werden gemaakt enzovoorts, dat een hoop dingen opeens veel duidelijker worden omdat je de geschiedenis kent, dat plaatse, culturen, namen enz. veel meer zeggen.
Als ik niet beter wist, dan zou ik bijna denken dat het allemaal geschiedenis is, dus allemaal waar gebeurd zou kunnen zijn. Je kunt er wel heel realistisch over praten vind ik, zo, dat het bijna echt lijkt. :) (Er zijn er meerderen die er lyrisch over zijn, vooral de DVD's zijn erg in trek).
Haha. Zit wat in hoor. Maar misschien moet je dat ook wel doen om het leuk te vinden, of is het er een gevolg van. Bij lord of the rings is me opgevallen dat mensen het leuk vinden of niet. De tweedeling is veel groter, sterker dan bij niet-fantasie. Een "ik vond het wel aardig" bestaat nauwelijks. Het is geweldig (fantastisch) of het is niets. En dat heeft volgens mij te maken met mate van inlevingsvermogen. Mensen die het leuk vinden en er over praten, praten er soms over alsof het echt gebeurd is, terwijl ze zelf best weten dat dat niet zo is. Dat komt door dat inlevingsvermogen. Om fantasie te waarderen moet je ook een beetje meegaan met het verhaal je fantasie gebruiken, je inleven. :-)

Ik heb ze nooit gelezen, wel eens een stukje ervan gezien bij nichtlief, en zoonlief is er ook lyrisch van, wilde graag ook de DVD's (die hij bij zijn neven gezien heeft), maar die komen bij mij niet in huis. Sorry. Ik vind ze te 'realistisch'. Het kan een gevaar zijn, die inlevingsvermogen, dat lees je weleens in de krant. Ze leven zich in dat ze Spiderman zijn of zo. :nonnon
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Neeltje Jans

Bericht door Neeltje Jans »

albion schreef:

Ik heb ze nooit gelezen, wel eens een stukje ervan gezien bij nichtlief, en zoonlief is er ook lyrisch van, wilde graag ook de DVD's (die hij bij zijn neven gezien heeft), maar die komen bij mij niet in huis. Sorry. Ik vind ze te 'realistisch'. Het kan een gevaar zijn, die inlevingsvermogen, dat lees je weleens in de krant. Ze leven zich in dat ze Spiderman zijn of zo. :nonnon
Ik vraag me af wat er dan gebeurt als ze zich inleven dat ze spiderman zijn... ze zullen niet tegen de muren opspringen lijkt me... mijn zoontje leeft zich in dat hij een hondje is.. is inleven niet wat elk kind doet in z'n spel?
Begrijp me goed, ik zeg niet dat je die DVD's maar gewoon moet binnenhalen, maar ik denk niet dat dit de reden moet zijn.
Overigens, van Lord of the Rings kom je makkelijk op Narnia, daar heb ik 1 keer een film van gezien (een stukje) en ook mijn zoon heeft hem op school gekeken bij levensbeschouwing. Ik vond het een indrukwekkend verhaal.
Neeltje Jans, moeder van 4
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Neeltje Jans schreef:
albion schreef:

Ik vraag me af wat er dan gebeurt als ze zich inleven dat ze spiderman zijn... ze zullen niet tegen de muren opspringen lijkt me... mijn zoontje leeft zich in dat hij een hondje is.. is inleven niet wat elk kind doet in z'n spel?
Begrijp me goed, ik zeg niet dat je die DVD's maar gewoon moet binnenhalen, maar ik denk niet dat dit de reden moet zijn.
Overigens, van Lord of the Rings kom je makkelijk op Narnia, daar heb ik 1 keer een film van gezien (een stukje) en ook mijn zoon heeft hem op school gekeken bij levensbeschouwing. Ik vond het een indrukwekkend verhaal.
Van Narnia heb ik alleen deel 1 (The Lion, the Witch and the Wardrobe) gelezen. Mocht je 'm voor kinderen willen, dan moet je die met de illustraties van Christian Birmingham kopen, die zijn zooooooooooo mooi. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

dubbel
Laatst gewijzigd door Zita op 21 mei 2011, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

W.G. van der Hulst: Rozemarijntje 1,00
Eric Carle: Vader Zeepaard 0,50
Herman H. Koch: de lange logé die lang bleef 0,50
dr. ir. J. van der Graaf: Ere Wie ere toekomt 0,50
Andrew Murray: Weest volmaakt 0,50
Annie M.G. Schmidt: Troost voor dames 0,50
Liesbeth Lems: Mieke helpt een handje 0,50
Guurtje Leguijt: De luistervogel 0,50

't Is nogal een allegaartje, geloof ik.

edit: ik vergat er nog eentje
1909-1936: Het leven van onze Kroonprinses in beeld. 1,50
Marnix

Bericht door Marnix »

albion schreef:
Marnix schreef:
albion schreef:

De films zijn wel wat realistisch... de boeken in mijn optiek minder. Maar goed, de kans bestaat dan dat jij dan in het kamp zit wat het niet op fantasie heeft en het helemaal niets leest omdat het allemaal maar onzin, flauwekul is.... (want waarom ben je dat boek, of bijv. Narnia nog nooit gaan lezen?) :) Het gevaar van teveel inlevingsvermogen is een zeldzaamheid. Teveel van het goede is altijd verkeerd :)

@ Zita: Wordt het niet eens tijd om de andere delen ook te gaan lezen? :) (waarom ben je gestopt?) Overigens is chronologisch gezien het eerste boek "Het neefje van de tovenaar".

____________________________________________________________________________________
Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.
vlinder

Bericht door vlinder »

Volgens mij staan er vloeken in. Ik heb er toen 2 gezien en het boek terug gebracht naar de bieb. Volgens velen hier is dat echter geen probleem of gaven aan ze helemaal niet gezien te hebben, maar ik wilde het je toch laten weten.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
helma

Bericht door helma »

vlinder schreef:
Volgens mij staan er vloeken in. Ik heb er toen 2 gezien en het boek terug gebracht naar de bieb. Volgens velen hier is dat echter geen probleem of gaven aan ze helemaal niet gezien te hebben, maar ik wilde het je toch laten weten.
oké, dan hoef ik er verder niet over na te denken.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Op de rommelmarkt afgelopen zaterdag het boek: "in Zijn arm de lammeren" opgeduikeld. Wat is dat een zeldzaam goed boek, zeg!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gesloten