Examens

Tiberius
Administrator

Re: EXAMENS

Bericht door Tiberius »

Gijs83 schreef:
judith schreef:SUCCES ALLEMAAL met examens, of zijn die al voorbij???
ik moet gelukkig volgendjaar pas examen doen
Jij heb ze toch al achter de rug? Het gaat hier, denk ik, om examens voortgezet onderwijs...
Dit berichtje typte ze 3 jaar geleden...
Ria

Bericht door Ria »

Ik pas over 4 jaar, maar je merkt het wel bij iedereen, en ook op school bij ons. De aula waar de examens worden gehouden zij afgezet met rood/wit lint. :)
Suc6 iedereen!!
You put me outside my safety-zone
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
helma

Bericht door helma »

Nederlands 6 VWO ging goed; maar mijn dochter heeft bij 2 antwoorden niet de letter van de meerkeuzevraag ingevuld maar het antwoord :bobo
Het antwoord is dus wél goed; maar ze heeft dus geen letter .....
Afwachten dus wat de corrector gaat doen.
Willem

Bericht door Willem »

helma schreef:Nederlands 6 VWO ging goed; maar mijn dochter heeft bij 2 antwoorden niet de letter van de meerkeuzevraag ingevuld maar het antwoord :bobo
Dat wordt natuurlijk wel lastig dan. Wat moet je met iemand uit 6 VWO die blijkbaar nog niet weet hoe een meerkeuze vraag werkt? :bobo
helma

Bericht door helma »

Willem schreef:
helma schreef:Nederlands 6 VWO ging goed; maar mijn dochtter heeft bij 2 antwoorden niet de letter van de meerkeuzevraag ingevuld maar het antwoord :bobo
Dat wordt natuurlijk wel lastig dan. Wat moet je met iemand uit 6 VWO die blijkbaar nog niet weet hoe een meerkeuze vraag werkt? :bobo
Nee, hoe heeft ze het ooit tot 6 VW0 geschopt hé.
Het zou natuurlijk examenstress geweest kunnen zijn.
(en je reactie vind ik op zijn minst onsympathiek te noemen)
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef:Nederlands 6 VWO ging goed; maar mijn dochter heeft bij 2 antwoorden niet de letter van de meerkeuzevraag ingevuld maar het antwoord :bobo
Het begin is er....ik hoop echt dat het goed komt met haar.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
gertje

Bericht door gertje »

Morgen begint het HAVO examen voor onze dochter...
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik verwacht dat de corrector het wel gaat goedrekenen. Voor zover mijn ervaring reikt, schrijft het correctievoorschrift niet expliciet voor om een antwoord dat op deze manier gegeven is fout te rekenen. Dan moet het wel volledig overeenstemmen met de juiste antwoordvariant uit de gegeven opties.
Als het goed is, is de eerste corrector de eigen docent. Ze kan even bij hem langsgaan om te vragen hoe het zit.
jvdg

Bericht door jvdg »

helma schreef:
Willem schreef:
helma schreef:Nederlands 6 VWO ging goed; maar mijn dochtter heeft bij 2 antwoorden niet de letter van de meerkeuzevraag ingevuld maar het antwoord :bobo
Nee, hoe heeft ze het ooit tot 6 VW0 geschopt hé.
Het zou natuurlijk examenstress geweest kunnen zijn.
(en je reactie vind ik op zijn minst onsympathiek te noemen)
Tja, zo'n antwoord had ik ook niet verwacht.
Schaam je, Willem.
edward

Bericht door edward »

Hoop maar op een niet al te verkrampte burocratische corrector, dan zal het wel meevallen.
albion

Bericht door albion »

Willem schreef:

Examen doen is toch wel zenuwslopend. En je hebt al gauw de neiging om het antwoord op te schrijven in plaats van het lettertje. Ik kom het ook regelmatig tegen bij
meerkeuze vragen in repetities. Wij zijn maar mensen hoor Willem en geen robotten die geprogrammeerd zijn (en daar kan het soms ook fout bij gaan, dat is dan een
technische fout :huhu
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

gertje schreef:Morgen begint het HAVO examen voor onze dochter...
Wens d'r maar heel veel suc6 van mij!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Willem

Bericht door Willem »

albion schreef:En je hebt al gauw de neiging om het antwoord op te schrijven in plaats van het lettertje. Ik kom het ook regelmatig tegen bij
meerkeuze vragen in repetities. Wij zijn maar mensen hoor Willem en geen robotten die geprogrammeerd zijn (en daar kan het soms ook fout bij gaan, dat is dan een
technische fout :huhu
Mag ik iedereen erop wijzen dat omgaan met stress nu juist ook een onderdeel is van zo'n examen? Het is niet enkel de feitenkennis maar ook of men onder druk deze weet te reproduceren volgens de regels. (dus hardop het antwoord roepen is b.v. ook incorrect bij een schriftelijk examen).

Lettend op de vele reacties de lijken te suggereren dat de examentijd een vorm is van jeugdmishandeling adviseer ik het LAKS voor klachten. En verder beklaag ik alle jeugd die dermate beschermd worden dat indien iemand een fout betitelt als "fout" deze persoon bekapittelt moet worden als "onsympathiek" en/of "schaam je".
Mara

Bericht door Mara »

Willem schreef:
Heb jij nooit een domme fout gemaakt tijdens een examen ?
Natuurlijk is het eveneens een soort test, om ook onder druk te kunnen presteren.
Maar ik herinner me in vrijwel alle examens, zowel van onze kinderen als van mijzelf, dat er bijna altijd wel iets stoms gebeurt.
Dat jejezelf achteraf voor het hoofd kan slaan: hoe heb ik DIT kunnen doen/zeggen/invullen.
Ik had ooit een mondeling examen en om de 5 minuten kwam er een tram met gierende remmen voorbij, ik verstond steeds bepaalde woorden niet. Ik durfde niet te vragen: wilt u dit nog even herhalen ? Terwijl ik normaliter echt wel assertief ben. Op dat moment niet :nonnon
Ik heb dus de niet verstaanbare woorden geraden, wat ik dacht dat het zou zijn.
Ik meende zeker te weten dat ik gezakt zou zijn, want ik had aardig wat gaten op moeten vullen.
Tot mijn grote vreugde had ik voor dat examen twee achten :yahoo Maar wat heb ik in spanning gezeten :cry
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Ze konden de antwoorden zeker niet goed horen en hebben de niet verstaanbare woorden zelf ingevuld. En aangezien ze wel van de materie op de hoogte waren was dat natuurlijk goed.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie