Hmmm, het heeft helemaal geen zin om de raadseltjes te lezen. Wilde ik net dat antwoord geven, is onze OSW-wiskunde knobbel me al voor :!Oorspronkelijk gepost door parsifalAls de aarde een perfecte bol is, dan zou het 1/pi meter zijn. Als de aarde meer op een kubus lijkt, is het 1/4 meter het zal wel dichter bij de 1/pi liggen dusOorspronkelijk gepost door tukkertjeHet ligt nergens aan. Kom op met dat antwoord.Oorspronkelijk gepost door GianDat ligt eraan...Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Stel dat je een enorm lang touw hebt. We nemen aan dat de aarde een perfecte bol is zonder bergen enz. Je legt dat touw over de evenaar, zodanig dat het touw een cirkel om de aarde vormt. Nu maak je het touw 1 meter langer. Hoe ver moet het touw dan overal van de grond zijn om een nieuwe cirkel rond de evenaar de krijgen?
[Aangepast op 12/2/05 door tukkertje].
Rararaadseltje's
Dat heb ik gedaan.Oorspronkelijk gepost door LecramHet ligt eraan hoe je rekent. Als je een verzameling van velden ook een viekant mag noemen, kom je op heel veel meer uitOorspronkelijk gepost door refo
Totaal 204 stuks
(Hoeveel, parsifal?)
Er zijn vierkanten van 1 bij 1 (64)
Er zijn vierkanten van 2 bij 2 (49)
Er zijn vierkanten van 3 bij 3 (36)
Er zijn vierkanten van 4 bij 4 (25)
Er zijn vierkanten van 5 bij 5 (16)
Er zijn vierkanten van 6 bij 6 (9)
Er zijn vierkanten van 7 bij 7 (4)
Er is 1 vierkant van 8 bij 8
Totaal 204
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Maar 't klopte niet.Oorspronkelijk gepost door LecramHmmm, het heeft helemaal geen zin om de raadseltjes te lezen. Wilde ik net dat antwoord geven, is onze OSW-wiskunde knobbel me al voor :!Oorspronkelijk gepost door parsifalAls de aarde een perfecte bol is, dan zou het 1/pi meter zijn. Als de aarde meer op een kubus lijkt, is het 1/4 meter het zal wel dichter bij de 1/pi liggen dusOorspronkelijk gepost door tukkertjeHet ligt nergens aan. Kom op met dat antwoord.Oorspronkelijk gepost door Gian Dat ligt eraan....
Het antwoord was 1/2pi
--------------
Okeeee, ik wist even niet hoe groot een dambord is.Oorspronkelijk gepost door refoDat heb ik gedaan.Oorspronkelijk gepost door LecramHet ligt eraan hoe je rekent. Als je een verzameling van velden ook een viekant mag noemen, kom je op heel veel meer uitOorspronkelijk gepost door refo
Totaal 204 stuks
(Hoeveel, parsifal?)
Totaal 204
jij gaat uit van gelijkzijdige vierkanten. En nu als je ook ongelijkzijdige vierkanten mag meetellen

You're right.Oorspronkelijk gepost door refoMaar 't klopte niet.Oorspronkelijk gepost door LecramHmmm, het heeft helemaal geen zin om de raadseltjes te lezen. Wilde ik net dat antwoord geven, is onze OSW-wiskunde knobbel me al voor :!Oorspronkelijk gepost door parsifalAls de aarde een perfecte bol is, dan zou het 1/pi meter zijn. Als de aarde meer op een kubus lijkt, is het 1/4 meter het zal wel dichter bij de 1/pi liggen dusOorspronkelijk gepost door tukkertje Het ligt nergens aan. Kom op met dat antwoord..
Het antwoord was 1/2pi
En zelfs dat antwoord was al gegeven
Die bestaan niet. Dat zijn rechthoeken.Oorspronkelijk gepost door LecramOkeeee, ik wist even niet hoe groot een dambord is.Oorspronkelijk gepost door refoDat heb ik gedaan.Oorspronkelijk gepost door LecramHet ligt eraan hoe je rekent. Als je een verzameling van velden ook een viekant mag noemen, kom je op heel veel meer uitOorspronkelijk gepost door refo
Totaal 204 stuks
(Hoeveel, parsifal?)
Totaal 204
jij gaat uit van gelijkzijdige vierkanten. En nu als je ook ongelijkzijdige vierkanten mag meetellen![]()
Niet alle rechthoeken zijn vierkanten.
Alle vierkanten zijn wel rechthoeken.
--------------
Volgens mij zijn niet alle geleerden het hier over eens. Althans, ik heb verschillende visies hierop gehoord.Oorspronkelijk gepost door refoDie bestaan niet. Dat zijn rechthoeken.Oorspronkelijk gepost door LecramOkeeee, ik wist even niet hoe groot een dambord is.Oorspronkelijk gepost door refoDat heb ik gedaan.Oorspronkelijk gepost door Lecram Het ligt eraan hoe je rekent. Als je een verzameling van velden ook een viekant mag noemen, kom je op heel veel meer uit
(Hoeveel, parsifal?)
Totaal 204
jij gaat uit van gelijkzijdige vierkanten. En nu als je ook ongelijkzijdige vierkanten mag meetellen![]()
Niet alle rechthoeken zijn vierkanten.
Alle vierkanten zijn wel rechthoeken.