Wat maakt jou jaloers?

JolandaOudshoorn

Re: Wat maakt jou jaloers?

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:
helma schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Ik ben jaloers op mensen die alles kunnen en waarbij alles zo heerlijk op rolletjes loopt. Ze werken, hebben hun huis spik en span en zijn actief in de kerk. :sweat
Dan voel ik mij een grote chaoot die in alles tekort komt.
Wil jij wel eens heel gauw je mond houden!!
Jij bent iemand bij wie alles kan; die 'er zijn voor' haar kinderen belangrijker vindt dan een keurig opgepoetst huis. Die liever iets doet met en voor iemand anders dan ramen zeemt. Die veel liefde en energie besteedt aan het werken in Gods koninkrijk. Die haar man helpt, steunt en liefheeft door dik en dun. Die het heerlijk vindt om voor familie en vrienden uren in de keuken te staan en dan de heerlijkste maaltijden op tafel zet. Waar het hele huis bruist van een bonk liefde en gezelligheid.
Zal ik nog even doorgaan??
Weet je wat jouw kinderen later zeggen? Onze moeder? Die was voor ons een groot voorbeeld. Ze liet zien dat het materieele niet op de eerste plaats kwam. Eerst kwam haar leven met de Heere; dan kwamen wij en daarna pas haar huishouden.

Als ik aan jou denk dan zie ik in de eerste plaats dat je de Heere dient en liefhebt; dat je blijmoedig en liefdevol bent. Dat je uitstraalt een gelukkige moeder te zijn.
En als ik bij je ben voel ik me heerlijk op m'n gemak.

Zo. :garde
Inderdaad!

Zo. :garde
:oops
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lassie

Bericht door Lassie »

Precies en bij dat soort mensen voel ik me eerder thuis dan in huizen waar het blinkt van schone schijn?
vlinder

Bericht door vlinder »

@ Helma,

Goed verwoord! Ik zat namelijk met verbazing de post van Jolanda te lezen en dacht, is dat dezelfde die zich zo inzet voor vergaderingen/gezin/naaste/vakantiebijbelweek e.d.?

@ Jolanda: :fouet
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

vlinder schreef:@ Helma,

Goed verwoord! Ik zat namelijk met verbazing de post van Jolanda te lezen en dacht, is dat dezelfde die zich zo inzet voor vergaderingen/gezin/naaste/vakantiebijbelweek e.d.?

@ Jolanda: :fouet
Nou ja.... ik zie wat er fout gaat en jullie zien hoe goed het gaat :jongle
Houdt het geheel weer een beetje in evenwicht :)

Maar bedankt voor de opsteker :love
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie