Wat maakt jou jaloers?

JolandaOudshoorn

Re: Wat maakt jou jaloers?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:
Bert Mulder schreef:
Mara schreef:
MarthaMartha schreef:geld en gelukkig zijn moeten we ook los zien van elkaar.

je kunt gelukkig zijn met veel geld
en gelukkig zijn met weinig geld
Maar ik weet eigenlijk niet precies wat gelukkig zijn inhoudt ?
Je kunt tijdelijk een bepaald geluksgevoel hebben, wanneer er iets prettigs gebeurd.
Maar elke dag gelukkig ? Waarmee en waarom ?
De zonde heeft alles aangetast, ook ons aardse geluk :fi
Er is altijd wel een maar..... volgens mij.
Het geluk moet men niet in het aardse zoeken. Het geluk is alleen in het hiernamaalse. Lees ps. 73 maar eens.
Ik zeg ook niet dat je het in het aardse moet zoeken, integendeel ! Ik vraag me juist af of geluk bestaat ? Ik ken het niet, want er zit altijd een smetje aan.
Ik hoor wel eens mensen zeggen, nu ben ik gelukkig. Fijn als je dat zo kunt beleven, maar ik kan het niet. :nonnon
Pas prediker nog eens gelezen. Daar staan veel "tips" in voor het genieten van het dagelijkse leven!
En het ware geluk vind je alleen in Hem!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Mara schreef: Ik zeg ook niet dat je het in het aardse moet zoeken, integendeel ! Ik vraag me juist af of geluk bestaat ? Ik ken het niet, want er zit altijd een smetje aan.
Ik hoor wel eens mensen zeggen, nu ben ik gelukkig. Fijn als je dat zo kunt beleven, maar ik kan het niet. :nonnon
Dit begrijp ik wel.
Het is alles nog ten dele hier op aarde.
Er is ook een hoop waar we naar uit mogen zien. Als God alles zal zijn en in allen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
huisman

Bericht door huisman »

Dit maakt mij jaloers, Evangelieverkondiging aan de einden der aarde.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... e_1_557817
Deze zondagmiddag is er in ieder geval één persoon die in de preken tijdens de bijeenkomst de roepstem van de Heere meende te horen. Het is een Nentsische rendierherder. Hij komt van het schiereiland Jamal, dat letterlijk vertaald ”eind der aarde” betekent. In zijn geval is dat zeker van toepassing. Zijn tsjoem, de tent waarin hij woont, staat op het uiterste puntje van het schiereiland, vlak bij de Noordelijke IJszee. Hij voelt zich geroepen het Evangelie te gaan verkondingen.

Na een toespraak van een Russische evangelist houdt de Nents zijn eerste preek. Het valt hem zwaar, zegt hij. „Maar als de Heere roept, moet ik volgen.” Uitgangspunt bij zijn toespraak is Amos 8:12: „En zij zullen zwerven van zee tot zee, en van het noorden tot het oosten; zij zullen omlopen om het woord des Heeren te zoeken, maar zullen het niet vinden.”

De profetie van Amos, waarin het oordeel over Israël wordt aangekondigd, biedt lessen voor het Nentsische volk, aldus de man, die deze middag niet alleen herder maar ook leraar is. „Wij dienden jaren de afgoden. Ook nu zijn er die twijfelen wie ze moeten dienen: de Heere of de afgoden. De afgodendienst hield ons in de greep. We zwierven over de toendra’s, van zee tot zee. Maar heeft het ons de rust gebracht die we zochten?”

De Nents ziet hoe groot de honger is naar het Evangelie onder vele van zijn volksgenoten. „Daarom: Zoek de Heere, terwijl Hij te vinden is; roep Hem aan, terwijl Hij nabij is. De Heere is tot ons gekomen, naar een volk dat in duisternis wandelde. Laten we op de grote zaligheid die ons wordt aangeboden, acht slaan.”

De ongeveer honderd mensen op de zolderverdieping luisteren aandachtig naar de verkondiging.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Mara schreef:
MarthaMartha schreef:geld en gelukkig zijn moeten we ook los zien van elkaar.

je kunt gelukkig zijn met veel geld
en gelukkig zijn met weinig geld
Maar ik weet eigenlijk niet precies wat gelukkig zijn inhoudt ?
Je kunt tijdelijk een bepaald geluksgevoel hebben, wanneer er iets prettigs gebeurd.
Maar elke dag gelukkig ? Waarmee en waarom ?
De zonde heeft alles aangetast, ook ons aardse geluk :fi
Er is altijd wel een maar..... volgens mij.
tevredenheid, ook met dingen die niet volmaakt zijn, maakt gelukkig!
En God bovenal...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mara

Bericht door Mara »

Aards geluksgevoel gaat ook over, is maar tijdelijk en het lijkt erop of er steeds meer nodig is om dat korte geluksgevoel te verkrijgen.
Eerst ben je blij met je 3ehands barreltje, maar nu moet het bij wijze van spreken een mooie middenklasser met airco zijn.
En ook dat wordt weer gewoon.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Ik was gelukkig met het huisje waar ik nu in woon, en ben het nog en hoop het nog lang te blijven.
Het gelukkige gevoel komt denk ik ook omdat ik heb mogen beleven dat ik het van de Heere heb gekregen zo wonderlijk als het gegaan is.

En ik ben jaloers op de Triumferende Kerk die "boven" is en niet meer hoeven denken aan aardse beslommeringen....
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mara

Bericht door Mara »

Mariavt schreef:Ik was gelukkig met het huisje waar ik nu in woon, en ben het nog en hoop het nog lang te blijven.
Het gelukkige gevoel komt denk ik ook omdat ik heb mogen beleven dat ik het van de Heere heb gekregen zo wonderlijk als het gegaan is.

En ik ben jaloers op de Triumferende Kerk die "boven" is en niet meer hoeven denken aan aardse beslommeringen....
Maria, ik ben jaloers op jouw afhankelijke leven :) Het uitzicht wat jij hebt !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mara schreef: Maria, ik ben jaloers op jouw afhankelijke leven :) Het uitzicht wat jij hebt !
Lieve Mara, dat kan voor jou ook nog hoor, de Heere is nog steeds Dezelfde....
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
albion

Bericht door albion »

De reis van Hendrikus afgelopen week. Even weer die Engelse sfeer geproefd :super
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Lassie

Bericht door Lassie »

Mara schreef:Aards geluksgevoel gaat ook over, is maar tijdelijk en het lijkt erop of er steeds meer nodig is om dat korte geluksgevoel te verkrijgen.
Eerst ben je blij met je 3ehands barreltje, maar nu moet het bij wijze van spreken een mooie middenklasser met airco zijn.
hm... ik denk dat ik gelukkiger ben met een auto die ik kan betalen en ook nog eens milieuvriendelijke rijdt dan een oud barrel die enorm veel stankoverlast veroorzaakt.

Maar goed een auto is een luxe.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Lassie schreef:
Mara schreef:Aards geluksgevoel gaat ook over, is maar tijdelijk en het lijkt erop of er steeds meer nodig is om dat korte geluksgevoel te verkrijgen.
hm... ik denk dat ik gelukkiger ben met een auto die ik kan betalen en ook nog eens milieuvriendelijke rijdt dan een oud barrel die enorm veel stankoverlast veroorzaakt.

Wij zijn al blij met een oud barrel, anders is een auto niet te betalen, alle milieueisen ten spijt :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

JolandaOudshoorn schreef:Ik ben jaloers op mensen die alles kunnen en waarbij alles zo heerlijk op rolletjes loopt. Ze werken, hebben hun huis spik en span en zijn actief in de kerk. :sweat
Dan voel ik mij een grote chaoot die in alles tekort komt.
Zeer herkenbaar!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Lassie

Bericht door Lassie »

Orchidee schreef:
Lassie schreef:

Wij zijn al blij met een oud barrel, anders is een auto niet te betalen, alle milieueisen ten spijt :)
Ik heb het over als ik het geld er voor heb.
helma

Bericht door helma »

JolandaOudshoorn schreef:Ik ben jaloers op mensen die alles kunnen en waarbij alles zo heerlijk op rolletjes loopt. Ze werken, hebben hun huis spik en span en zijn actief in de kerk. :sweat
Wil jij wel eens heel gauw je mond houden!!
Jij bent iemand bij wie alles kan; die 'er zijn voor' haar kinderen belangrijker vindt dan een keurig opgepoetst huis. Die liever iets doet met en voor iemand anders dan ramen zeemt. Die veel liefde en energie besteedt aan het werken in Gods koninkrijk. Die haar man helpt, steunt en liefheeft door dik en dun. Die het heerlijk vindt om voor familie en vrienden uren in de keuken te staan en dan de heerlijkste maaltijden op tafel zet. Waar het hele huis bruist van een bonk liefde en gezelligheid.
Zal ik nog even doorgaan??
Weet je wat jouw kinderen later zeggen? Onze moeder? Die was voor ons een groot voorbeeld. Ze liet zien dat het materieele niet op de eerste plaats kwam. Eerst kwam haar leven met de Heere; dan kwamen wij en daarna pas haar huishouden.

Als ik aan jou denk dan zie ik in de eerste plaats dat je de Heere dient en liefhebt; dat je blijmoedig en liefdevol bent. Dat je uitstraalt een gelukkige moeder te zijn.
En als ik bij je ben voel ik me heerlijk op m'n gemak.

Zo. :garde
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
Wil jij wel eens heel gauw je mond houden!!
Jij bent iemand bij wie alles kan; die 'er zijn voor' haar kinderen belangrijker vindt dan een keurig opgepoetst huis. Die liever iets doet met en voor iemand anders dan ramen zeemt. Die veel liefde en energie besteedt aan het werken in Gods koninkrijk. Die haar man helpt, steunt en liefheeft door dik en dun. Die het heerlijk vindt om voor familie en vrienden uren in de keuken te staan en dan de heerlijkste maaltijden op tafel zet. Waar het hele huis bruist van een bonk liefde en gezelligheid.
Zal ik nog even doorgaan??
Weet je wat jouw kinderen later zeggen? Onze moeder? Die was voor ons een groot voorbeeld. Ze liet zien dat het materieele niet op de eerste plaats kwam. Eerst kwam haar leven met de Heere; dan kwamen wij en daarna pas haar huishouden.

Als ik aan jou denk dan zie ik in de eerste plaats dat je de Heere dient en liefhebt; dat je blijmoedig en liefdevol bent. Dat je uitstraalt een gelukkige moeder te zijn.
En als ik bij je ben voel ik me heerlijk op m'n gemak.

Inderdaad!

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie