Oorspronkelijk gepost door limosa
gaaf ding Lecram!
op de foto lijkt hij met nog in behoorlijk goede staat, ga je echt restaureren in de zin "als nieuw maken" met het hele blok uit elkaar opnieuw honen met overmaat zuigers enzo en alle lagers vernieuwen of ga je hem goed rijdbaar maken, voor een echte revisie tot op het bot lijkt hij me nog in een te goede staat maar de foto bedriegt misschien . . .
Hij is idd gelukkig nog redelijk goed. Onderdelen als de wielen en uitlaten hebben nauwelijks aandacht nodig. Maar het frame is niet echt mooi meer. Ook zit er in de onderste framebuis een gat door roest. Dat frame moet dus gelast en gepoedercoat worden.
Verder is het blok niet 'glimmend'. Die wil ik polijsten.
Omdat de motor 3 jaar heeft stilgestaan weet ik niet hoe die loopt. Er zit geen accu meer in. Ik heb het met startkabels geprobeerd. De lampjes gingen wel branden, maar de startmotor ging niet rond. Dus ook het startknopje, starterrelais of startmotor nog even nalopen (ik hoop dat het het knopje is).
Ik probeer hem eerst aan de praat te krijgen om te beoordelen of het blok uit elkaar moet. Volgens de vorige eigenaar zijn de zuigers en de kleppen reeds vervangen.
even een detailfotootje van het frame:
En hoe het moet worden:
Het blok en de carbs:
En hoe het blok moet worden:
Zo moeten de carburateurs er uiteindelijk uit gaan zien:
Ik heb dus wel wat werk te doen :+
[Aangepast op 29/3/05 door Lecram]