Osama bin laden gedood.
Osama bin laden gedood.
http://nos.nl/artikel/237184-bin-laden- ... istan.html
Goed nieuws maar ik denk dat de terroristische dreiging de eerste tijd eerder omhoog gaat dan omlaag.
Goed nieuws maar ik denk dat de terroristische dreiging de eerste tijd eerder omhoog gaat dan omlaag.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Re: Osama bin laden gedood.
Waarom vind je dit goed nieuws?Denk je echt dat de wereld er een veiliger plek van wordt?huisman schreef:http://nos.nl/artikel/237184-bin-laden- ... istan.html
Of is het een soort kwaad met kwaad vergelden, wat bevredigt?
Er kwamen wat vragen bij me op, bij dit nieuws.
Ik hoorde dat het elitetroepen waren, te vergelijken met commando's ?
Waarom die, zijn die zoveel beter dan "gewone" soldaten of worden/werden zij speciaal opgeleid voor het doodschieten van een bepaald persoon ?
Enerzijds ben ik gematigd blij, anderzijds word ik een beetje verdrietig van het dansen van de Amerikanen
Toen de Twin Towers instortten, dansten ze aan de andere kant. De vijand was blij. Wij zagen deze moslims als slecht, harteloos.
Maar nu blijken de Amerikanen hetzelfde te doen
Als de moordenaar van je man/kind wordt vermoord, ga je dan dansen ?
Waarom die, zijn die zoveel beter dan "gewone" soldaten of worden/werden zij speciaal opgeleid voor het doodschieten van een bepaald persoon ?
Enerzijds ben ik gematigd blij, anderzijds word ik een beetje verdrietig van het dansen van de Amerikanen

Toen de Twin Towers instortten, dansten ze aan de andere kant. De vijand was blij. Wij zagen deze moslims als slecht, harteloos.
Maar nu blijken de Amerikanen hetzelfde te doen

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Volgens moslimregels laat je het lichaam aan de familie.Moslimregels
Elite-militairen zouden Bin Laden door het hoofd hebben geschoten en het lijk hebben meegenomen naar Afghanistan, waar werd vastgesteld dat het inderdaad om de terroristenleider ging. Daarna maakte president Obama het nieuws wereldkundig. Het lijk is volgens moslimregels behandeld.
- Het wereldkampioenschap 'snel-identificeren' is wel gebroken.
- Inmiddels is het lichaam in zee gedumpt. Volgens een moslim-regel?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Zolang er mensen juichen om de dood van iemand, zal er geen vrede zijn in de wereld.
Heb jij - of is er in je kerk - wel eens gebeden voor Osama? Dat hij een nieuw hart zou krijgen? Dit hoorde ik laatst een keer in een preek, en toen schrok ik er wel van. Want Osama stierf zonder de Heere Jezus te (er)kennen, wat een ramp op wereldformaat is.
Heb jij - of is er in je kerk - wel eens gebeden voor Osama? Dat hij een nieuw hart zou krijgen? Dit hoorde ik laatst een keer in een preek, en toen schrok ik er wel van. Want Osama stierf zonder de Heere Jezus te (er)kennen, wat een ramp op wereldformaat is.
Het één sluit het ander niet uit.rekcor schreef:Zolang er mensen juichen om de dood van iemand, zal er geen vrede zijn in de wereld.
We mogen juichen, als er gerechtigheid geschied, en een boosdoener in het doen van zijn boze werken gestopt wordt.
Tegelijkertijd mogen en moeten we bidden, voor onze vijanden.
rekcor schreef:Zolang er mensen juichen om de dood van iemand, zal er geen vrede zijn in de wereld.
Dit klinkt heel vroom maar met de dood van zulke mensen mag blij zijn. Ik juich niet om zijn dood maar vind het goed nieuws omdat de amerikaanse overheid haar bijbelse opdracht gedaan heeft. (Rom 13)
en kwaad heeft deze man gedaan....duizenden onschuldige burgers zijn in zijn opdracht gedood.1 ¶ Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd.
2 Alzo dat die zich tegen de macht stelt, de ordinantie van God wederstaat; en die ze wederstaan, zullen over zichzelven een oordeel halen.
3 Want de oversten zijn niet tot een vreze den goeden werken, maar den kwaden . Wilt gij nu de macht niet vrezen , doe het goede, en gij zult lof van haar hebben;
4 Want zij is Gods dienares, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet , zo vrees; want zij draagt het zwaard niet te vergeefs; want zij is Gods dienares, een wreekster tot straf dengene, die kwaad doet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Triest!
Zo te hebben geleefd, en op zo'n wijze te sterven..
Ik word er niet vrolijk van..
Natuurlijk begrijp ik de gedachten van Amerikanen enz. Het recht moet zijn loop hebben.
(Hij was een terrorist en dat is nooit goed te keuren. Dat heeft niets met religie te maken.)
Da's eerlijk. De overheid is er niet voor niets voor gegeven.
Toch gecondoleerd voor nabestaanden.
Zo te hebben geleefd, en op zo'n wijze te sterven..
Ik word er niet vrolijk van..
Natuurlijk begrijp ik de gedachten van Amerikanen enz. Het recht moet zijn loop hebben.
(Hij was een terrorist en dat is nooit goed te keuren. Dat heeft niets met religie te maken.)
Da's eerlijk. De overheid is er niet voor niets voor gegeven.
Toch gecondoleerd voor nabestaanden.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Het dansen op straat en juichen vind ik ook jammer. Je ziet dergelijke reacties in het midden oosten veel.... maar ze zouden beter moeten weten en zich anders moeten gedragen.rekcor schreef:Zolang er mensen juichen om de dood van iemand, zal er geen vrede zijn in de wereld.
Of de wereld er veiliger van wordt is inderdaad de vraag, wat bevredigt is denk ik het rechtvaardigheidsgevoel.edward schreef:Waarom vind je dit goed nieuws?Denk je echt dat de wereld er een veiliger plek van wordt?huisman schreef:http://nos.nl/artikel/237184-bin-laden- ... istan.html
Of is het een soort kwaad met kwaad vergelden, wat bevredigt?
Tja, ik zou ook niet zo reageren..... het is rechtvaardig, maar recht is nog niet altijd iets om blij van te worden. Het is triest dat het zo is gegaan.... Bin Laden is gestraft maar om daar nou om te gaan dansen....Mara schreef:Er kwamen wat vragen bij me op, bij dit nieuws.
Enerzijds ben ik gematigd blij, anderzijds word ik een beetje verdrietig van het dansen van de Amerikanen![]()
Maar nu blijken de Amerikanen hetzelfde te doen![]()
p.s. Commando's krijgen een extra zware opleiding om met alle omstandigheden om te kunnen gaan en te kunnen overleven. Ze worden niet opgeleid om iemand dood te schieten.... Hun missie was volgens mij om Bin Laden op te pakken, en alleen dood te schieten bij verzet.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Dat bidden voor Osama. Er wordt soms wel snel geroepen wanneer het gaat over een misdadiger: hebben we voor hem gebeden ?rekcor schreef:Zolang er mensen juichen om de dood van iemand, zal er geen vrede zijn in de wereld.
Maar soms is er nauwelijks iets te bidden. Deze man is in de klauwen van de satan. Heeft het tot zijn levenswerk gemaakt om zoveel mogelijk mensen EN ISRAEL te vernietigen !
Ik geloof gisteren nog, dat een 12 jarig jongetje zichzelf moest opblazen

Een man die aan het hoofd staat van een dergelijke moorddadige, duivelse organisatie, geloof ik eerlijk gezegd niet dat het onze taak is voor hem te bidden.
In Zijn voetsporen...Mara schreef:Dat bidden voor Osama. Er wordt soms wel snel geroepen wanneer het gaat over een misdadiger: hebben we voor hem gebeden ?rekcor schreef:Zolang er mensen juichen om de dood van iemand, zal er geen vrede zijn in de wereld.
Maar soms is er nauwelijks iets te bidden. Deze man is in de klauwen van de satan. Heeft het tot zijn levenswerk gemaakt om zoveel mogelijk mensen EN ISRAEL te vernietigen !
Ik geloof gisteren nog, dat een 12 jarig jongetje zichzelf moest opblazen![]()
Een man die aan het hoofd staat van een dergelijke moorddadige, duivelse organisatie, geloof ik eerlijk gezegd niet dat het onze taak is voor hem te bidden.
Hij bad voor Zijn vijanden..
God vraagt van ons gebed..
Want waarom zouden we anders nog bidden voor bijv Noord Korea met zijn leider.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dit vraag ik me dus oprecht af: kan een christen uberhaupt blij zijn met de dood.huisman schreef:rekcor schreef:Zolang er mensen juichen om de dood van iemand, zal er geen vrede zijn in de wereld.
Dit klinkt heel vroom maar met de dood van zulke mensen mag (men, R) blij zijn.
Osama bin Laden was niet speciaal een vijand van me. Maar hij was wel een misdadiger. En daarom is goed dat hij zijn gerechte straf gekregen heeft. En daar mag je inderdaad 'blij' om zijn. Dat de Heere de vijanden van Zijn volk zal wreken en de slechte mensen zal verderven ("Mijne is de wraak..."), is óók een Bijbels gegeven, net zo goed als het gebod om voor je vijand te bidden!
Zou David ook niet 'blij' zijn geweest dat Saul dood was.rekcor schreef:Dit vraag ik me dus oprecht af: kan een christen uberhaupt blij zijn met de dood.huisman schreef:rekcor schreef:Zolang er mensen juichen om de dood van iemand, zal er geen vrede zijn in de wereld.
Dit klinkt heel vroom maar met de dood van zulke mensen mag (men, R) blij zijn.
enz enz.
'Blij' met iemands dood moet je denk ik niet koppelen aan het verdriet wat het is dat wanneer iemand de Heere niet dient.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Als iemand jouw 12 jarige zoontje zichzelf laat opblazen, kun je dan nog voor die persoon bidden ?henriët schreef:In Zijn voetsporen...Mara schreef:Dat bidden voor Osama. Er wordt soms wel snel geroepen wanneer het gaat over een misdadiger: hebben we voor hem gebeden ?rekcor schreef:Zolang er mensen juichen om de dood van iemand, zal er geen vrede zijn in de wereld.
Ik geloof gisteren nog, dat een 12 jarig jongetje zichzelf moest opblazen![]()
Hij bad voor Zijn vijanden..
God vraagt van ons gebed..
Want waarom zouden we anders nog bidden voor bijv Noord Korea met zijn leider.
En wij bidden voor het VOLK van Noord Korea.
In de Bijbel wordt de doodstraf ook genoemd. De overheid draagt het zwaard niet tevergeefs !