Baby's enzo...

vlinder

Re: Baby's enzo...

Bericht door vlinder »

MarthaMartha schreef:
Willem schreef:
MarthaMartha schreef:hij krijst.....

en als ik boven de wieg hang en een speentje vasthoudt in zijn mond dan is ie stil...

maar ik wil ook met het eten beginnen...

hoe lang kan ik hem laten krijsen? volgens mij is er niks aan de hand.... (maar wie ben ik?)

ik vind het zo zielig als hij huilt....
3 uur en 3 kwartier is geloof ik zo'n beetje het maximum.
:oO :oO :oO heeft ie dat van jou?

misschien wel het maximum van wat ze kunnen... maar niet van wat ik kan laten gebeuren, en ook niet van wat nog een beetje verantwoord is denk ik eigenlijk...

er beginnen pauzes te komen :sweat
N.a.v. het onderstreepte: dit is wel verantwoord. Ik leer op dit moment in mijn boek dat er pas sprake is van een huilbaby wanneer een baby meer dan 3 weken, 3 dagen in de week, minimaal 3 uur per dag achtereen huilt. Sterkte! :langue
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

vlinder schreef:
MarthaMartha schreef:
Willem schreef:
MarthaMartha schreef:hij krijst.....

en als ik boven de wieg hang en een speentje vasthoudt in zijn mond dan is ie stil...

maar ik wil ook met het eten beginnen...

hoe lang kan ik hem laten krijsen? volgens mij is er niks aan de hand.... (maar wie ben ik?)

ik vind het zo zielig als hij huilt....
3 uur en 3 kwartier is geloof ik zo'n beetje het maximum.
:oO :oO :oO heeft ie dat van jou?

misschien wel het maximum van wat ze kunnen... maar niet van wat ik kan laten gebeuren, en ook niet van wat nog een beetje verantwoord is denk ik eigenlijk...

er beginnen pauzes te komen :sweat
N.a.v. het onderstreepte: dit is wel verantwoord. Ik leer op dit moment in mijn boek dat er pas sprake is van een huilbaby wanneer een baby meer dan 3 weken, 3 dagen in de week, minimaal 3 uur per dag achtereen huilt. Sterkte! :langue
Het is ook geen huilbaby... dat weet ik wel zeker (tot nu toe dan...). Het is echt een schat, hij is zelfs mooi als ie huilt :huhu

Maarre ... zo'n puk die vanuit een warm en veilig holletje dicht bij mama, opeens in deze grote wereld is gekomen en niet weet dat mama er heus wel is ook al ziet ie haar niet... om die nou 3 uur en 3 kwartier achter elkaar te laten huilen... nee, dat ga ik niet doen!!

hij is trouwens stil inmiddels :)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
vlinder

Bericht door vlinder »

MarthaMartha schreef:
Maarre ... zo'n puk om die nou 3 uur en 3 kwartier achter elkaar te laten huilen... nee, dat ga ik niet doen!!

Groot gelijk. Lekker uit de wieg en op schoot. Voor je het weet wil hij niet meer op schoot! Ik kom hem snel eens bewonderen. :super
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

vlinder schreef:
MarthaMartha schreef:
Maarre ... zo'n puk om die nou 3 uur en 3 kwartier achter elkaar te laten huilen... nee, dat ga ik niet doen!!

Groot gelijk. Lekker uit de wieg en op schoot. Voor je het weet wil hij niet meer op schoot! Ik kom hem snel eens bewonderen. :super
Gezellig!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
henriët

Bericht door henriët »

@ MM
een kwartiertje even laten huilen/krijsen kan echt geen kwaad. Maar dan moet je wel even kijken na een kwartiertje of er werkelijk niets is. En soms helpt t als je m dan even optilt, en troost, dan kan íe ff tot rust komen, en als je m dan weer teruglegt, is hij tevreden. ( maar soms zal ie heus doorkrijsen, maar gewoon ff kijken na een kwartiertje, t is goed voor zn longen om flink te huilen;))
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

henriët schreef:@ MM
een kwartiertje even laten huilen/krijsen kan echt geen kwaad. Maar dan moet je wel even kijken na een kwartiertje of er werkelijk niets is. En soms helpt t als je m dan even optilt, en troost, dan kan íe ff tot rust komen, en als je m dan weer teruglegt, is hij tevreden. ( maar soms zal ie heus doorkrijsen, maar gewoon ff kijken na een kwartiertje, t is goed voor zn longen om flink te huilen;))
Kan hij later goed meezingen in de kerk. :)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Goed voor de longetjes, baby's te laten krijsen, zijn bakerpraatjes...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Huilen is nuttig vlak na de geboorte, de longen moeten zich dan als het waren uitvouwen. De ductus moet zich sluiten en de desbetreffende longader is niet van nut meer. Wonderlijk ! Hij blijft zitten maar doet geen werk meer. Is me vorige week uitgelegd.
Bij een longtransplantatie wordt deze afgesneden.
Mijn mening is dat een baby niet voor niks huilt. Het kan van alles zijn, pijn, natte luier, oncomfortabel, of gewoon eenzaam.
Als je een baby overdag beneden laat slapen, lost dit vaak al veel op. Hij hoort je dan, de geluiden en huilt soms dan veel minder.
Daarom is b.v. ideaal, als troost, mag met flesv. nooit.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Lassie

Bericht door Lassie »

De eerste weken/maanden is het ook niet goed voor een baby om het overal mee heen te zeulen en al snel in de box of wippertje te leggen. Men krijgt enorm veel prikkels en dat heeft soms vervelende gevolgen. Laat ze lekker in hun wiegje, kinderwagenbak of gewoon bij je op schoot liggen.
henriët

Bericht door henriët »

Ik verbaas me werkelijk dat kinderen niet huilen mogen.
Laat een kind gerust s een kwartiertje huilen,
of je moet een jengeltje willen krijgen.. die altijd zijn/haar zin krijgt.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Lassie

Bericht door Lassie »

Je weet nooit waarom een baby huilt.
Het is juist goed om het even te laten huilen en niet bij elk geluidje te pakken (mijn zwager doet dat bij z'n zoontje).

Maar goed we zullen het mee gaan maken.
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Baby's mogen best eventjes huilen, maar als ze zo klein zijn kun je ze echt niet verwennen!!
Negen maanden in je buik, dan kun je niet verlangen dat een kindje geen geborgenheid kan/mag zoeken bij zijn/haar moeder.

Het worden beslist geen jengeltjes die altijd hun zin moeten krijgen, als je de eerste weken die geborgenheid geeft.
Denk eens aan de moeders in de rimboe, die dragen hun kind de hele dag bij zich.
Zijn al die kinderen jengels die altijd hun zin moeten krijgen?

Een baby heeft rust, regelmaat, warmte, enz nodig.
Inderdaad, niet te veel in handen geven, hou ze de eerste weken lekker voor jezelf.
Dan wennen ze aan hun vader en moeder en zullen ze veel minder snel huilen.

Je merkt al snel als er iets niet goed is, dan blijven ze huilen, dag in dag uit.
Dat kan van bijv. een allergie zijn, of anderzinds.

Als wij ouders adviseren staat het advies van de verloskundige/gynaecoloog voorop, zie mijn eerste regels.
Dat is wat zij zeggen en wat wij blijven herhalen tegen elk nieuw ouderpaar.
Lassie

Bericht door Lassie »

oesterschelpje schreef:Baby's mogen best eventjes huilen, maar als ze zo klein zijn kun je ze echt niet verwennen!!
Negen maanden in je buik, dan kun je niet verlangen dat een kindje geen geborgenheid kan/mag zoeken bij zijn/haar moeder.

Het worden beslist geen jengeltjes die altijd hun zin moeten krijgen, als je de eerste weken die geborgenheid geeft.
Denk eens aan de moeders in de rimboe, die dragen hun kind de hele dag bij zich.

Inderdaad, niet te veel in handen geven, hou ze de eerste weken lekker voor jezelf.
Dan wennen ze aan hun vader en moeder en zullen ze veel minder snel huilen
.

Je merkt al snel als er iets niet goed is, dan blijven ze huilen, dag in dag uit.

Als wij ouders adviseren staat het advies van de verloskundige/gynaecoloog voorop, zie mijn eerste regels.
En dat gaat bij ons in de familie bij sommige niet gewaardeerd worden. Dus ik hoop dat onze baby slaapt als er visite is (of ben ik nu wel heel erg).
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Lassie schreef:
oesterschelpje schreef:Baby's mogen best eventjes huilen, maar als ze zo klein zijn kun je ze echt niet verwennen!!

Dan wennen ze aan hun vader en moeder en zullen ze veel minder snel huilen
.

En dat gaat bij ons in de familie bij sommige niet gewaardeerd worden. Dus ik hoop dat onze baby slaapt als er visite is (of ben ik nu wel heel erg).
Nee, je bent helemaal niet erg!!
Als alles goed mag gaan gaat het om jullie kind en jullie mening over iets.
Bij de eerste durfden wij ook onze eigen gedachtenlijn niet goed vast te houden, maar bij nr 2 hebben we voor ons zelf gekozen.
Zes weken later is de baby nog net zo schattig en lief om vast te houden!
Maar dan heeft het kindje al wel een regelmaat gekregen in jullie dag/nachtritme en kan het kind zeer goed onderscheid voelen tussen papa/mama en een vreemde!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ik zal 'ns aan mijn moeder vragen hoe zij dat deed. Mijn moeder is namelijk :super .
Plaats reactie