Beste refoforumgebruikers,
Ik heb van school de opdracht gekregen een verslag te schrijven over de invloeden van cultuur, normen en waarden en religie/levensovertuiging. Ik ben een aantal jaren geleden van de stad verhuisd naar een gemeente waar de geloofsovertuiging overwegend gereformeerd is. Omdat ik het interessant vind om hier meer over te weten en omdat de opdracht zo mooi aansluit bij mijn eigen ervaringen, wil ik iemand met deze geloofsovertuiging graag wat vragen stellen over hoe hij of zij het geloof ervaart, hoe dit terugkeert in de dagelijkse bezigheden en welke algemene invloed het heeft op het leven van deze persoon. Ik ben bij voorkeur op zoek naar iemand die zelf kinderen heeft, maar dit hoeft niet perse.
Ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen.
Alvast bedankt!
Groet, Josine
Oproep voor het beantwoorden van enkele vragen
Re: Oproep voor het beantwoorden van enkele vragen
Hoi Josine,Josine schreef:Beste refoforumgebruikers,
Ik heb van school de opdracht gekregen een verslag te schrijven over de invloeden van cultuur, normen en waarden en religie/levensovertuiging. Ik ben een aantal jaren geleden van de stad verhuisd naar een gemeente waar de geloofsovertuiging overwegend gereformeerd is. Omdat ik het interessant vind om hier meer over te weten en omdat de opdracht zo mooi aansluit bij mijn eigen ervaringen, wil ik iemand met deze geloofsovertuiging graag wat vragen stellen over hoe hij of zij het geloof ervaart, hoe dit terugkeert in de dagelijkse bezigheden en welke algemene invloed het heeft op het leven van deze persoon. Ik ben bij voorkeur op zoek naar iemand die zelf kinderen heeft, maar dit hoeft niet perse.
Ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen.
Alvast bedankt!
Groet, Josine
Allereerste welkom op dit forum.
Ik denk dat je op dit forum nauwelijks gereformeerden tegen zult komen, als dit betekend dat ze van de "Gereformeerde Kerk" zijn. Hier zitten veel mensen uit de gereformeerde gezindte en dus allerlei kerken, maar uit de Gereformeerde Kerk zitten er niet niet zo veel. Mocht je dit niet bedoelen zou je misschien je vraag iets duidelijker moeten stellen naar wat voor mensen je precies op zoek bent.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- MarthaMartha
Hoi Josine,
Als je niet specifiek op zoek bent naar iemand uit de gereformeerde kerk, maar bedoelt gereformeerde gezindte ofzo... één van de reformatorische kerken... dan mag je mij gerust je vragen sturen per pb.
Groet,
MM
Als je niet specifiek op zoek bent naar iemand uit de gereformeerde kerk, maar bedoelt gereformeerde gezindte ofzo... één van de reformatorische kerken... dan mag je mij gerust je vragen sturen per pb.
Groet,
MM
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Josine, je mag mij per pb vragen stellen hoor, ik ben chr. ger, ik weet niet of dat ook goed is ?
En heb kinderen
En heb kinderen

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hm, ik houd er niet zo van als het forum als visvijver gebruikt wordt. 

- JolandaOudshoorn
Mij ook!MarthaMartha schreef:Hoi Josine,
Groet,
MM
gr Jolanda
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Hap dan ook nietAfgewezen schreef:Hm, ik houd er niet zo van als het forum als visvijver gebruikt wordt.

ps: Josine, stuur me maar een pb met je vragen

Nou, Josine, genoeg aanmeldingen om mee te beginnen, veel succes ermee!
nb graag volgende keer eerst even melden bij een van de moderators
nb graag volgende keer eerst even melden bij een van de moderators
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....