Vakantie D.V. zomer 2005

Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Bovendien is Auschwitz te ver om zo maar eens even naar toe te gaan en we komen er langs dus wat weerhoudt ons?
Ik ben een jaar of 6 geleden bij Buchenwald geweest... was heel erg indrukwekkend. De dag was nevelig, donker en somber (je kent het wel), Buchenwald ligt (naar wat ik denk de meeste concentratiekampen) een stuk buiten de stad op een berg. De weg ernaar toe was zeer slecht, het waren grote betonnen platen... 'Kadoenk...kadoenk...kadoenk...kadoenk....kadoenk....' Aangekomen daar, voel je de leegte... de pijn en de dreigende sfeer. Wat mij het meest trof, het momument -> een beeld met een stuk of 15 mensen, uitgemergeld, blij, verdrietig, stijdvaardig, vlaggen de oorlog was afgelopen... deze 'mensen' kijken uit over de stad Buchenwald met een 'hoopvolle' blik in de ogen...

Oef als ik er nog aan denk...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Nog 5 maanden.. Nog 145 dagen...

Duurt nog een hele poos, maar dat geef niet.

Op 26 juli stappen we (Dirk en ik) op het vliegtuig (Boeing 747-400,KLM) en dan via kuala lumpur naar Jakarta en daarvan naar Irian Jaya. Alvast een voorproefje: klik hier voor een diashow (30 foto's). Duurt misschien wel ff voordat de foto's geladen zijn. Met ADSL geen problemen.

Nog wat geluiden uit Papua;

Nachtgeluiden

Begroeting van de krijgers uit de Baliemvallei
huberta

Bericht door huberta »

wij hopen in april een weekje naar mijn ouders in de United States te gaan. Dat is voor ons een autorit van 18 uur. Wel lang maar we rijden door een prachtig gebied (Montana, enz.) en we hopen nu beter weer te hebben dan afgelopen winter!
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs

Op 26 juli stappen we (Dirk en ik) op het vliegtuig (Boeing 747-400,KLM) en dan via kuala lumpur naar Jakarta en daarvan naar Irian Jaya. Alvast een voorproefje: klik hier voor een diashow (30 foto's). Duurt misschien wel ff voordat de foto's geladen zijn. Met ADSL geen problemen.

Nachtgeluiden

wel schrillig al die neuspennen! :,
Lecram

Bericht door Lecram »

Nachtgeluiden

het ziet er mooi uit, Matthijs. Ik zal mijn vrouw eens vragen of ik ook meemag. Grote kans van niet vrees ik :#

Weet je trouwens zeker dat die mensen daar geen kanibalen zijn? ;)
Lecram

Bericht door Lecram »

Het zal voor ons weer een vakantiehuisjesvakantie worden, ws. in Duitsland. Met kleine kids heeft het weinig zin om ver weg te gaan.

In mei of juni nog een driedaagse motortocht met collega's door de Eifel.

En ws. in mei nog een paar dagen met de oudste 3 kids met de camper op stap.
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Lecram

Nachtgeluiden

het ziet er mooi uit, Matthijs. Ik zal mijn vrouw eens vragen of ik ook meemag. Grote kans van niet vrees ik :#

Weet je trouwens zeker dat die mensen daar geen kanibalen zijn? ;)
Daar zeg je wat Lecram, Kanibalen!

Matthijs bezint eer ge begint.:thu:thu
Plaats reactie