Vakantie D.V. zomer 2005

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
OK. Back on-topic.

Wij hopen naar de Dordogne te gaan. Iemand wel eens geweest?
Naar de Beter-Uit camping?
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
OK. Back on-topic.

Nee..
takkie

Bericht door takkie »

OK. Back on-topic.

He Lecram, ben jij wel eens op de Beter-Uit camping geweest? Ik heb er afgelopen zomer een week gestaan met een tentje, was wel geinig, alleen heel koud `s nachts.
En erg veel nederlanders, k zou er niet snel een tweede keer heen gaan.
Overigens is er wel veel te doen in de omgeving.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door takkie
OK. Back on-topic.

He Lecram, ben jij wel eens op de Beter-Uit camping geweest? Ik heb er afgelopen zomer een week gestaan met een tentje, was wel geinig, alleen heel koud `s nachts.
En erg veel nederlanders, k zou er niet snel een tweede keer heen gaan.
Overigens is er wel veel te doen in de omgeving.
Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar een aantal kennissen wel. Wij staan eigenlijk nooit op christelijk campings of in christelijke vakantieparken. De enige keer was in 2000 in Gees.
Erik de Noorman

Bericht door Erik de Noorman »

Wij gaan dit jaar naar camping Schoolzicht in Aagtekerke.
We komen daar al een aantal jaren.
Gezellige camping met prima faciliteiten.
takkie

Bericht door takkie »

Dit jaar hoop ik weer naar Frankrijk te gaan:bou::bou:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Erik de Noorman
Wij gaan dit jaar naar camping Schoolzicht in Aagtekerke.
We komen daar al een aantal jaren.
Gezellige camping met prima faciliteiten.
die tijd hebben wij gehad :+
~~Soli Deo Gloria~~
RvP

Bericht door RvP »

Waarschijnlijk gaan wij naar Duitsland....

naar oa. de plaatsen van Bach,
Wittenberg.... en natuurlijk de mooie natuur daar.....

Groet,

RvP
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik zie uit naar Dinsdag 26 Juli.
's Avonds om tien voor negen hopen we met een boeing 747-400 van KLM te vertrekken naar Indonesie. Via Kuala Lumpur (Maleisie) hopen we op woensdagmiddag om kwart voor 5 aan te komen in Jakarta.

Vandaar gaan we ws. met de boot naar Jayapura (Papua of Irian Jaya). Klik hier voor de vaarroute van Jakarta naar Jayapura. Tijdens deze tocht doen we veel eilanden aan.
Tweede manier om in Papua te komen is per vliegtuig. Via veel eilandjes kom je dan aan op Jayapura.

Als we in Jayapura zijn moeten we in de Baliemvallei zien te komen. Hier gaan geen autowegen naartoe. Dat wordt dus ook vliegen. Grote kans dat we dan met een Cargo vliegtuig daarheen vliegen. We moeten dan in de laadruimte zitten. Het is de goedkoopste én de mooiste manier om in de Baliemvallei te komen. Als je wilt weten waar de baliemvallei ligt, dan moet je op hier op klikken.

In de Baliemvallei, zoals ik al eens eerder schreef, gaan we jungletochten maken onder leiding van een gids. We trekken diep de tropische regenwouden in. We hopen veel natuurschoon te gaan zien. Veel papegaai soorten, slangen (de Boa, die hele krokodillen naar binnenwerkt!) en vele andere gevaarlijke dieren van de jungle. Deze slang komt er ook voor: http://www.arborealsplus.com/wamena-male2.jpg Deze noemen ze de "wamena". Dat is ook de naam van het dorp in de Baliemvallei. Lijkt me super om die te zien. Misschien dat er ook wel tammen in het dorp zijn, zodat je met zo'n slang om je nek gefotografeerd kunt worden. Ze zijn er ook in het rood: http://www.ectothermics.com/wamena_new1.jpg

's Nacht slapen we in hutjes van stro met in het midden een vuur, schooltjes, politiebureau of in de hut van de stamhoofd (burgemeester).

Eén keer zo'n reis meegemaakt, dan wil je niet meer anders.

19 augustus hopen we weer nederlandse bodem onder onze voeten te hebben.

Matthijs
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ik zie uit naar Dinsdag 26 Juli.
's Avonds om tien voor negen hopen we met een boeing 747-400 van KLM te vertrekken naar Indonesie. Via Kuala Lumpur (Maleisie) hopen we op woensdagmiddag om kwart voor 5 aan te komen in Jakarta.

Vandaar gaan we ws. met de boot naar Jayapura (Papua of Irian Jaya). Klik hier voor de vaarroute van Jakarta naar Jayapura. Tijdens deze tocht doen we veel eilanden aan.
Tweede manier om in Papua te komen is per vliegtuig. Via veel eilandjes kom je dan aan op Jayapura.

Als we in Jayapura zijn moeten we in de Baliemvallei zien te komen. Hier gaan geen autowegen naartoe. Dat wordt dus ook vliegen. Grote kans dat we dan met een Cargo vliegtuig daarheen vliegen. We moeten dan in de laadruimte zitten. Het is de goedkoopste én de mooiste manier om in de Baliemvallei te komen. Als je wilt weten waar de baliemvallei ligt, dan moet je op hier op klikken.

In de Baliemvallei, zoals ik al eens eerder schreef, gaan we jungletochten maken onder leiding van een gids. We trekken diep de tropische regenwouden in. We hopen veel natuurschoon te gaan zien. Veel papegaai soorten, slangen (de Boa, die hele krokodillen naar binnenwerkt!) en vele andere gevaarlijke dieren van de jungle. Deze slang komt er ook voor: http://www.arborealsplus.com/wamena-male2.jpg Deze noemen ze de "wamena". Dat is ook de naam van het dorp in de Baliemvallei. Lijkt me super om die te zien. Misschien dat er ook wel tammen in het dorp zijn, zodat je met zo'n slang om je nek gefotografeerd kunt worden. Ze zijn er ook in het rood: http://www.ectothermics.com/wamena_new1.jpg

's Nacht slapen we in hutjes van stro met in het midden een vuur, schooltjes, politiebureau of in de hut van de stamhoofd (burgemeester).

Eén keer zo'n reis meegemaakt, dan wil je niet meer anders.

19 augustus hopen we weer nederlandse bodem onder onze voeten te hebben.

Matthijs
Gaaf hoor, dat moet echt genieten zijn.
Zo zie je maar weer, he, dat iedereen zijn geld op zijn/ haar manier besteedt. De een vindt dit dikke onzin, de ander dat, en dat zal ook wel niet veranderen:%
arend

Bericht door arend »

Het liefst ga ik lekker op pad met de auto, zodat je de vrijheid hebt om te gaan en te staan waar je wilt. Vorig jaar zijn we naar de Kroatische kust geweest, Dubrovnik & Split. Daarna doorgereden naar Mostar in Bosnië. We waren er nét na de opening van die oude brug die door de kroaten kaopt geschoten was. Vervolgens doorgereden naar Sarajevo. Volgens mij heb ik er al wel eens wat over geschreven hier. Aparte combi van Roomskatholieken, Orthodoxen en moslims, allemaal in 1 stad (hoewel, sinds de oorlog is dat behoorlijk verminderd...) De reis (ruim 5000 km) was wel wat veel voor ons 13-jarige autootje. Wat we dit jaar gaan doen weet ik neit, waarschijnlijk blijft er na de trouweritus niet veel geld meer over.
Daphne

Bericht door Daphne »

Ik heb nog niet geboekt...:t:t:t:t:t
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door takkie
Dit jaar hoop ik weer naar Frankrijk te gaan:bou::bou:
Heej leuk, wij ook. Misschien zien we elkaar nog ;):,
Jelle

Bericht door Jelle »

wij willen een poosje naar Turkye gaan verder weet ik het nog niet voor deze zomer
Egbert

Bericht door Egbert »

Wij gaan dit jaar ong. 3 weken naar Oekraïne [dat is tenminste het plan] 1 week om te reizen en twee weken daar verblijven. Nou is Oekraïne niet echt het voorbeeld vakantieland dus gaan wij het nuttige met het aangename verenigen. De handen uit de mouwen steken en een beetje rondkijken. Het is wel een aparte ervaring. Voorheen gewend om al in december de hele vakantie gepland te hebben en nu is "mail maar een paar weken van te voren en we regelen wel wat". Minstens zo spannend als de reis van Matthijs. Onderweg willen we Polen verkennen, dagje Krakau en een keer naar Auschwich zo vullen wij onze vakantie wel.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie