Ik ben er na 29 jaar mee gestopt. De eerste keer haalde ik 147 gulden op ! Precies dezelfde wijk.
Mara schreef:Dan hoop ik dat ze meer ophaalt dan ik. De laatste keer dat ik met de collectebus liep, vorig jaar, zat er E 3.57 in![]()
Ik ben er na 29 jaar mee gestopt. De eerste keer haalde ik 147 gulden op ! Precies dezelfde wijk.
Het kan nog ergerOrchidee schreef:Mara schreef:Dan hoop ik dat ze meer ophaalt dan ik. De laatste keer dat ik met de collectebus liep, vorig jaar, zat er E 3.57 in![]()
Ik ben er na 29 jaar mee gestopt. De eerste keer haalde ik 147 gulden op ! Precies dezelfde wijk.Meen je dat
![]()
Dan woon je toch in de verkeerde buurt![]()
Wij geven aan elke collectant die langskomt minsten 1 euro...als je de wijk doorgaat, heb je toch al gauw een paar 100 euro, hoor ik van diverse colectanten hier
Oh dat is het! ik woon ook in zo'n buurt waar ze gul gevenMara schreef:Het kan nog ergerOrchidee schreef:Mara schreef:Dan hoop ik dat ze meer ophaalt dan ik. De laatste keer dat ik met de collectebus liep, vorig jaar, zat er E 3.57 in![]()
Ik ben er na 29 jaar mee gestopt. De eerste keer haalde ik 147 gulden op ! Precies dezelfde wijk.Meen je dat
![]()
Dan woon je toch in de verkeerde buurt![]()
Wij geven aan elke collectant die langskomt minsten 1 euro...als je de wijk doorgaat, heb je toch al gauw een paar 100 euro, hoor ik van diverse colectanten hierdoor een fout heb ik 1 keer een andere wijk aangewezen gekregen. Ik dacht, geen probleem, loop ik die toch. Wat een nare buurt was dat ! Ik werd gewoon honds behandeld, het goot die avond, ik leek wel een verzopen katje, maar bijna niemand gaf wat. Sterker nog, als ik belde zag je de gordijntjes en deden ze gewoon niet open ! En net toen ik het op wilde geven, kwam ik in een onooglijk armoedig straatje en daar werd rijkelijk gegeven
![]()
Het is waar hoor, mooie huizen = speklappenbuurt
Je hebt toch wel een paar euromuntjes liggen ? Ik heb in de gangkast een busje met 2 euromunten erin staan, dus als de bel gaat en er wordt een collectebus onder onze neus gehouden, kunnen we zo donerenvlinder schreef:2 jaar geleden voor Woord en Daad gelopen. Inderdaad wordt je soms behandelt als oud vuilOok ik zag gordijnen opzij gaan en dan een deur die dichtbleef. Of zelfs mensen die achter het raam beduidden dat je weg moet gaan.
Ook andere reacties: Tuurlijk! Ik weet niet wat het precies is, maar iedereen krijgt wat...
Toch merk ik wel dat de inkomsten minder zijn. Zelf denk ik dat het komt doordat alles via de pin gaat. Zelf heb ik ook niet altijd contant geld.
Bijna nooit. Wij pinnen echt alles. En als we geld contant hebben is dat voor een speciaal doel en dat is dan speciaal gepind (verjaardag, iets afrekenen met iemand, markt). Wat ik over heb bewaar ik in mijn kerktas voor als we eens naar een kerk gaan waar ze geen collectebonnen hebben, want daar denk ik dan pas aan 5 min. voor de kerk begint...Mara schreef: Je hebt toch wel een paar euromuntjes liggen ?
Het nadeel van pinnen vind ik dat je een slecht overzicht van je uitgaven hebt. Ik neem me altijd voor alle bonnetjes te bewaren, maarvlinder schreef:Bijna nooit. Wij pinnen echt alles. En als we geld contant hebben is dat voor een speciaal doel en dat is dan speciaal gepind (verjaardag, iets afrekenen met iemand, markt). Wat ik over heb bewaar ik in mijn kerktas voor als we eens naar een kerk gaan waar ze geen collectebonnen hebben, want daar denk ik dan pas aan 5 min. voor de kerk begint...Mara schreef: Je hebt toch wel een paar euromuntjes liggen ?
Nou, ik had vorig jaar ook dezelfde ervaring als jou!vlinder schreef:2 jaar geleden voor Woord en Daad gelopen. Inderdaad wordt je soms behandelt als oud vuilOok ik zag gordijnen opzij gaan en dan een deur die dichtbleef. Of zelfs mensen die achter het raam beduidden dat je weg moet gaan.
Ook andere reacties: Tuurlijk! Ik weet niet wat het precies is, maar iedereen krijgt wat...
Toch merk ik wel dat de inkomsten minder zijn. Zelf denk ik dat het komt doordat alles via de pin gaat. Zelf heb ik ook niet altijd contant geld.
Ik neem aan dat je aangifte gedaan hebt bij de politie?oesterschelpje schreef:Er werden zelfs twee honden op ons afgestuurd die al grommend om ons heen liepen te draaien.![]()
Toen ik vroeg aan de eigenaar of dat hij/zij de honden weg kon halen, gaf hij/zij als antwoord dat ik dit risico zelf op mijn hals haalde door te gaan collecteren.
We konden nog net de tuin uit vluchten!
Nee, dat kan toch nietTiberius schreef:Ik neem aan dat je aangifte gedaan hebt bij de politie?oesterschelpje schreef:Er werden zelfs twee honden op ons afgestuurd die al grommend om ons heen liepen te draaien.![]()
Toen ik vroeg aan de eigenaar of dat hij/zij de honden weg kon halen, gaf hij/zij als antwoord dat ik dit risico zelf op mijn hals haalde door te gaan collecteren.
We konden nog net de tuin uit vluchten!
Het kan ook niet, ik liep ooit het verkeerde huis binnen en stond oog in oog met een herdershond, die meteen zn tanden in mn arm zette. Gelukkig kwam zn bazin direct aanlopen en merkte dat ik niets kwaads in de zin had. Maar ik kon geen aangifte doen, er stond idd daar ook een bord op de deur en ik was ongenodigd naar binnen gestapt. Maar ik vond het wel raar dat de deur zo open te doen was ! In het pand ernaast zetelde een bank, daar had ik moeten zijn. Verschil van 1 cijfertjeoesterschelpje schreef:Nee, dat kan toch nietTiberius schreef:Ik neem aan dat je aangifte gedaan hebt bij de politie?oesterschelpje schreef:Er werden zelfs twee honden op ons afgestuurd die al grommend om ons heen liepen te draaien.![]()
We konden nog net de tuin uit vluchten!![]()
Ik was in hun tuin, er stond een bordje op de deur "Hier waak ik, betreden op eigen risico".
Nu hebben wij ook wel zo een bordje, maar onze twee gestoffeerde kroketjes zijn lang niet zo gevaarlijk als die afschuwelijke bloeddorstige monsters die we daar tegen kwamen.
Je weet nooit welke honden er achter de voordeur zitten, die suprise heb je als de deur openzwaait.
Ik ben niet gauw bang, maar was heel blij dat ik dochterlief nog net heelhuids het tuinhek kon uitsleuren.![]()
Toen er een achter ons aan kwam het tuinhek uit, werd hij op dat moment wel terug gefloten.
Echt, we stonden allebei te trillen op onze benen en zijn kort daarna maar gestopt met collecteren.