Bloedbad in Nederland...(schietpartij Alphen ad Rijn)

Ander

Re: Bloedbad in Nederland...(schietpartij Alphen ad Rijn)

Bericht door Ander »

Willem schreef:Mijn kritiek richt zich op het landelijke dagblad wat het meent te moeten publiceren, ik suggereer helemaal niet dat de school het dossier moet deleten!
Maar ik zie het nut van het beroep van pa of de voorkeursparfum van ma niet in in deze. Dat is enkel senstatiezucht.
Je draaft bijzonder door, Willem. Natuurlijk is zulk nieuws wel relevant.
En het 'wees ook gij bereid' heeft in het RD van vandaag een duidelijke plaats. Daarbij wek ik op ook het commentaar en de meditatie op pagina 2 te lezen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ander schreef:
Willem schreef:Mijn kritiek richt zich op het landelijke dagblad wat het meent te moeten publiceren, ik suggereer helemaal niet dat de school het dossier moet deleten!
Maar ik zie het nut van het beroep van pa of de voorkeursparfum van ma niet in in deze. Dat is enkel senstatiezucht.
En het 'wees ook gij bereid' heeft in het RD van vandaag een duidelijke plaats. Daarbij wek ik op ook het commentaar en de meditatie op pagina 2 te lezen.
Wij hebben geen RD, maar zijn ons ook bewust dat we ieder moment bereid moeten zijn om voor Hem te verschijnen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
BJD

Bericht door BJD »

Willem schreef:Dat geld voor zo'n beetje 90% van de verstrekte informatie. Dat het allemaal niet ter zake doende sensatiezucht is.

Gebeurd hier ook. Er is wat kritiek op een zin die een forummer op het forum heeft gezet. De kritiek wordt gelardeerd met het opnieuw citeren van de gewraakte zinssnede. Resultaat? De zin die men bekritiseert staat er 4 keer i.p.v 1 keer en men ontneemt de orginele schrijver/schrijfster de mogelijkheid om - indien gewenst - deze steen des aanstoots weg te nemen.
Voor mij heeft het wel nieuwswaarde... in ieder geval meer dan dat pak hem beet Tjieterkstradeel dominee X heeft beroepen ;)
Mara

Bericht door Mara »

In het RTL nieuws staat vandaag een verslaggever (nog steeds) op de plek van het misdrijf, dat is wat mij betreft niet relevant meer. Je ziet bloemen en kaarsen, zoals altijd. Inmiddels is gebleken dat er een andere "gek" bezig is op dergelijke plaatsen een bord 'WAAROM/WARUM ?? te plaatsen. Ook iemand die eigenlijk aandacht vraagt, NOG ongevaarlijk, maar hoe lang nog ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Willem

Bericht door Willem »

Ander schreef:
Wat is het nut van dergelijke info in een landelijk dagblad? Een conclusie (doordraven) typen zonder argumentatie is niet zoals het hoort. :fouet
En verder blijf ik me beklagen over het verspreiden van alle mogelijke totaal irrelevante desinformatie in deze. Waarbij ik - zoals te lezen is - de "moderne media" op het oog heb/had. En ik adviseer het gebruikte woord "terughoudendheid" in het RD voor de "moderne media" en voor het RD. Naar mijn bescheiden mening lijkt het teveel op een soort van toegestaan massaal roddelen.

Van de psycholoog die in de krant memoreert dat zo'n gebeurtenis wel eens een aanleiding kan zijn voor andere gekken om ook voor zo'n minute of fame te zorgen vraag je je toch werkelijk af of er nog fatsoen is. Zowel bij de psycholoog als bij de krant.
gertje

Bericht door gertje »

Willem schreef:
Ander schreef:
Wat is het nut van dergelijke info in een landelijk dagblad? Een conclusie (doordraven) typen zonder argumentatie is niet zoals het hoort. :fouet
En verder blijf ik me beklagen over het verspreiden van alle mogelijke totaal irrelevante desinformatie in deze. Waarbij ik - zoals te lezen is - de "moderne media" op het oog heb/had. En ik adviseer het gebruikte woord "terughoudendheid" in het RD voor de "moderne media" en voor het RD. Naar mijn bescheiden mening lijkt het teveel op een soort van toegestaan massaal roddelen.

Van de psycholoog die in de krant memoreert dat zo'n gebeurtenis wel eens een aanleiding kan zijn voor andere gekken om ook voor zo'n minute of fame te zorgen vraag je je toch werkelijk af of er nog fatsoen is. Zowel bij de psycholoog als bij de krant.
Helemaal eens Willem, als of ze niet genoeg voor hun kiezen krijgen..
ach tja, waar in verschillen onze christelijke bladen nog...
moeten we net als bij films ook bij de krant de 10 geboden er niet naast houden?
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Ook ik ben het met je eens Willem!
Onze dominee heeft zondag daar zelfs voor gewaarschuwd, het dodelijke zwaard van onze tong, scherpsnijdend zwaard van ons schrijven.
Ook in het RD, hij noemde diverse voorbeelden waar ik van harte achter kon staan.
Ander

Bericht door Ander »

Willem schreef:
Ander schreef:

Ik mag mijn mening hier best ventileren. En mijn mening was dat je doordraafde. :slurp
Zulk nieuws is relevant omdat het speculaties voorkomt. Vandaar verstandig van het RD om er toch enige aandacht aan te schenken. Verder hebben ze m.i. terughoudend verslag gedaan van de gebeurtenissen. Ik hoorde gisterenmorgen in het Radio 1 journaal dat het AD (meen ik) 9 pagina's volgeschreven had over het drama.
henriët

Bericht door henriët »

Ik zou zeggen, ga naar t RD en meld je als journalist ed.. Als je t beter kunt.
Het RD gaat uiterst nauwkeurig om met ditzulk rampen.
Maar hebben we daar nog wel vertrouwen in.
Meer en meer merk je dat in refoland het vertrouwen begint te kwijnen..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Willem

Bericht door Willem »

henriët schreef:Ik zou zeggen, ga naar t RD en meld je als journalist ed.. Als je t beter kunt.
Het RD gaat uiterst nauwkeurig om met ditzulk rampen.
Maar hebben we daar nog wel vertrouwen in.
Meer en meer merk je dat in refoland het vertrouwen begint te kwijnen..

Wat ik betreur is dat de qualificatie "moderne media" waartegen mijn kritische geluiden waren/zijn gericht op dit forum wordt vereenzelvigd met het Reformatorisch Dagblad. Deze gelijkschakeling heb ik niet beoogd nog zo verwoord maar het is wel om een voor mij onverklaarbare reden zo opgevat. Zie hiervoor o.a. het antwoord van Ander, die stelt dat het RD itt tot het AD wel terughoudendheid betracht. Waarmee impliciet de geuitte kritiek op de moderne media wordt beaamt met de kanttekening dat het RD hier en veel terughoudener in is en zijns inziens het vermelden van het beroep van de vader van de dader relevant is. Een inhoudelijke discussie over zijn het aangehaalde motief - "het voorkomt speculatie's - om bepaalde zaken wel te melden lijkt mij eigenlijk wel erg zinvol maar ik ben bang dat het vertrouwen idd zodanig is verminderd dat het niet mogelijk is zonder dat de argumenten als persoonlijke aanvallen worden opgevat.

Tenslotte wil ik aangegeven dat "vertrouwen" in iets hebben niet impliceert dat het op een discussieforum niet besproken mag worden. Ik ben ook werkelijk verbijsterd over deze manier van verwoorden.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Moderator opmerking

Beste mensen,

Zoals bekend is dit een theologisch discussieforum een geen roddelrubriek van één of ander sensatieblaadje.
Daarom laten we hier uitsluitend nieuwsberichten toe en geen speculaties of details over de situatie van de ouders en dergelijke.
Een aantal berichten zijn om die reden verwijderd.

Vriendelijke groet,
Tiberius
Mara

Bericht door Mara »

In het AD is 1 van de bekendste profilers van de FBI aan het woord.
Een massamoordenaar is meestal een blanke man van 25 tot 40 jaar, type eenling, meestal met een psychische stoornis. Hij woont alleen of bij zijn ouders. Niet zelden is hij afgekeurd voor het leger, hij bezit meerdere wapens, waarvoor hij een ongezonde fascinatie koestert - net als voor gewelddadige films of videogames. Hij voelt zich afgewezen door de samenleving. Plotseling slaat hij toe in openbare plaatsen, gekleed in een krijgerkostuum en tot de tanden bewapend. Hij weet van tevoren dat hij gaat sterven.
Het idee dat iemand perfect normaal is en op een dag "knapt", is een mythe. Het is doorgaans een lang en evolutionair proces.
Wat erg he, als je dit zo leest. Ik denk dat Tristan zich van binnen eenzaam heeft gevoeld, denk ik zomaar.
Gregg O. McCrary stelt ook dat dit een "besmettelijke" gebeurtenis is. :oO
refo

Bericht door refo »

Er is op internet van alles over hem te lezen.
Over het algemeen nette artikelen. Je krijgt wel een beeld.

Families moeten mensen met een wapen-tic gewoon melden.
Want als waar is wat de familie vertelt was die jongen een wandelende tijdbom.

De wapenvergunningdiscussie kunnen we gevoeglijk overslaan.
Wel of geen vergunning, dat maakte niet echt uit bij T.v.d.V.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Wat erg he, als je dit zo leest. Ik denk dat Tristan zich van binnen eenzaam heeft gevoeld, denk ik zomaar.
Gregg O. McCrary stelt ook dat dit een "besmettelijke" gebeurtenis is. :oO
Daarom is het ook niet onbelangrijk uit wat voor gezin iemand komt, al zegt dat niet alles. 't Kan soms wel iets verklaren.
Mara

Bericht door Mara »

Ik hoorde net in het 4 uur nieuws op de radio dat er weer mensen zijn opgepakt voor het uitbraken van dreigementen. o.a. op een gemeentehuis. Ik kan me herinneren dat bij de eerste keer dat er melding was gemaakt van ouders die hun eigen kinderen hadden vermoord, het zgn gezinsdrama, opgeroepen werd om terughoudendheid. Men zou op een idee kunnen komen. Dat werd door velen weer ontkend en de uitkomst kennen we allemaal.
Hoe vaak is het daarna niet gebeurd, alleen al in Nederland ?
90 - 95% van de mensheid is diep geschokt, de rest zou mogelijk kunnen denken: het is een idee.
Gesloten