Bloedbad in Nederland...(schietpartij Alphen ad Rijn)
Bloedbad in Nederland...(schietpartij Alphen ad Rijn)
Dit is wel heel ernstig. Je denkt dat zo iets in Nederland niet voorkomt. Wat zijn we als God ons 1 ogenblik loslaat :tot alles in staat...
zie o.a.: http://www.nu.nl/binnenland/2488241/aan ... zeven.html
http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/reg ... -Ridderhof
http://nos.nl/artikel/231769-live-schie ... -rijn.html
zie o.a.: http://www.nu.nl/binnenland/2488241/aan ... zeven.html
http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/reg ... -Ridderhof
http://nos.nl/artikel/231769-live-schie ... -rijn.html
Re: Bloedbad in Nederland...(schietpartij Alphen ad Rijn)
Volgens het RTL nieuws is 1 van de slachtoffers de moeder van de dader
zij had een kledingwinkel in het shoppingcentrum

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara schreef:Volgens het RTL nieuws is 1 van de slachtoffers de moeder van de daderzij had een kledingwinkel in het shoppingcentrum
is niet zo, moeder heeft wel een winkel, maar is geen slachtoffer.
zij heeft een afscheidsbrief van de dader gevonden
Is idd bevestigd. Gezien het aantal mensen dat op dat moment in het winkelcentrum was, valt het aantal doden eigenlijk gelukkig mee. Verschillende winkeliers hebben direct het rolluik laten zakken en mensen doken weg in magazijnen, keukentjes, etc. De journaals noemen het "on-Nederlands" 

-
On-Nederlands noemt iemand dit. Nu zijn er in een keer zeven slachtoffers en een x-aantal gewonden. Hoeveel totaal komen er om het leven bij geweldsmisdrijven in een week?
Maar je zal het maar gezien hebben allemaal, elke keer als je weer in dat winkelcentrum komt, word je er weer aan herinnerd.
Maar je zal het maar gezien hebben allemaal, elke keer als je weer in dat winkelcentrum komt, word je er weer aan herinnerd.
Inmiddels heb ik de toespraken van burgemeester Eenhoorn en MP Rutte beluisterd.
Datgene wat ze spraken was mooi, doch voorspelbaar.
Maar hoe het anders had gemoeten weet ik ook niet.
Bovenalles leef ik mee met de familie, nabestaanden en vrienden van de vermoorde mensen, maar ook met de slachtoffers die nog in het ziekenhuis verblijven.
Maar mijn gedachten en meeleven met de familie etc. van de moordenaar, gaan ook uit naar deze mensen.
Net als destijds in 2009 met de familie van Karsten T.
Datgene wat ze spraken was mooi, doch voorspelbaar.
Maar hoe het anders had gemoeten weet ik ook niet.
Bovenalles leef ik mee met de familie, nabestaanden en vrienden van de vermoorde mensen, maar ook met de slachtoffers die nog in het ziekenhuis verblijven.
Maar mijn gedachten en meeleven met de familie etc. van de moordenaar, gaan ook uit naar deze mensen.
Net als destijds in 2009 met de familie van Karsten T.
En zijn vader knip------niet echt relevant en speculatief------Het lijkt me voor hem ook vreselijk, dat je zoon zoiets doet en zichzelf dan van het leven berooft.Gabrielle schreef:Mara schreef:Volgens het RTL nieuws is 1 van de slachtoffers de moeder van de daderzij had een kledingwinkel in het shoppingcentrum
is niet zo, moeder heeft wel een winkel, maar is geen slachtoffer.
zij heeft een afscheidsbrief van de dader gevonden

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Het ND bericht:
Driestar stuurt personeel mail over Alphen
GOUDA - Het reformatorische Driestar College heeft het personeel een mail gestuurd over de schietpartij in Alphen aan den Rijn. De 24-jarige dader Tristan van der V. is de zoon van een docent beeldende vorming aan deze middelbare school.
GOUDA - Het reformatorische Driestar College heeft het personeel een mail gestuurd over de schietpartij in Alphen aan den Rijn. De 24-jarige dader Tristan van der V. is de zoon van een docent beeldende vorming aan deze middelbare school.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Wat mij opviel in sommige verhalen dat er werd gezegd: hij keek ons zo koud aan, zo zonder gevoel en hij stond op zn gemak zn mitraillieur te laten, midden op het pleintje van het winkelcentrum.
Hoe ver is iemand dan weg ? Heel ver. De duivel was daar, maar de Heere ook. 7 doden is verschrikkelijk, maar het hadden er nog veel meer kunnen zijn. Wat ik begreep was het vol mensen, logisch op zaterdag.
Hij had het aangekondigd toch ?
En dan zaterdagnacht een "grapjas" uit Hoogvliet, die twittert dat hij het nog eens dunnetjes over gaat doen. Hij werd diezelfde nacht nog van zn bed gelicht.
"het was maar een grapje" zal hij wel gezegd hebben.

Hoe ver is iemand dan weg ? Heel ver. De duivel was daar, maar de Heere ook. 7 doden is verschrikkelijk, maar het hadden er nog veel meer kunnen zijn. Wat ik begreep was het vol mensen, logisch op zaterdag.
Hij had het aangekondigd toch ?
En dan zaterdagnacht een "grapjas" uit Hoogvliet, die twittert dat hij het nog eens dunnetjes over gaat doen. Hij werd diezelfde nacht nog van zn bed gelicht.
"het was maar een grapje" zal hij wel gezegd hebben.
Beetje jammer van het ND, het doet er namelijk in feite niks toe...refo schreef:Het ND bericht:
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Het RD bericht het ook vrij uitgebreid, ik denk ook wel dat het er toe doet. Het gaat onze gezindte niet voorbij. Ik heb van van der V. nog les gehad en heb dus een beeld bij de familie van de dader. Wat moeten die nu veel meemaken.hmprff schreef:Beetje jammer van het ND, het doet er namelijk in feite niks toe...refo schreef:Het ND bericht:
Dat geld voor zo'n beetje 90% van de verstrekte informatie. Dat het allemaal niet ter zake doende sensatiezucht is.
Gebeurd hier ook. Er is wat kritiek op een zin die een forummer op het forum heeft gezet. De kritiek wordt gelardeerd met het opnieuw citeren van de gewraakte zinssnede. Resultaat? De zin die men bekritiseert staat er 4 keer i.p.v 1 keer en men ontneemt de orginele schrijver/schrijfster de mogelijkheid om - indien gewenst - deze steen des aanstoots weg te nemen.
Gebeurd hier ook. Er is wat kritiek op een zin die een forummer op het forum heeft gezet. De kritiek wordt gelardeerd met het opnieuw citeren van de gewraakte zinssnede. Resultaat? De zin die men bekritiseert staat er 4 keer i.p.v 1 keer en men ontneemt de orginele schrijver/schrijfster de mogelijkheid om - indien gewenst - deze steen des aanstoots weg te nemen.
Laatst gewijzigd door Willem op 11 apr 2011, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt beter als school (in dit geval) van meet af aan open en eerlijk zijn, om speculaties te voorkomen. De jongen is met naam en foto op de televisie verschenen ! We leven nu eenmaal niet meer in de tijd van rooksignalen. Binnen 5 minuten verspreidt alles zich door de moderne media.Willem schreef:Dat geld voor zo'n beetje 90% van de verstrekte informatie. Dat het allemaal niet ter zake doende sensatiezucht is.
Mijn kritiek richt zich op het landelijke dagblad wat het meent te moeten publiceren, ik suggereer helemaal niet dat de school het dossier moet deleten!Mara schreef:Je kunt beter als school (in dit geval) van meet af aan open en eerlijk zijn, om speculaties te voorkomen.Willem schreef:Dat geld voor zo'n beetje 90% van de verstrekte informatie. Dat het allemaal niet ter zake doende sensatiezucht is.
Maar ik zie het nut van het beroep van pa of de voorkeursparfum van ma niet in in deze. Dat is enkel senstatiezucht.
Sommige mensen zijn moderne 21e eeuwers zonder gebruik te maken van TV en rooksignalen.Mara schreef:De jongen is met naam en foto op de televisie verschenen ! We leven nu eenmaal niet meer in de tijd van rooksignalen.
Verspreidde men maar meer "Weest ook gij bereidt!"Mara schreef:Binnen 5 minuten verspreidt alles zich door de moderne media.
maar dan wel graag met d in plaats van dt op 't eindWillem schreef:Verspreidde men maar meer "Weest ook gij bereidt!"Mara schreef:Binnen 5 minuten verspreidt alles zich door de moderne media.
~~Soli Deo Gloria~~