Waar moet dat heen met de jeugd?

Ander

Re: Waar moet dat heen met de jeugd?

Bericht door Ander »

Mister schreef:
Erasmiaan schreef:
Mister schreef:
Ander schreef:Heb net in mijn reformatorische klasje een gesprek gehad over Justin Bieber. Dan is de topictitel een heel toepasselijke vraag...
Hopelijk is dat niet het enige.
Dergelijke opmerkingen zijn lichtelijk vermoeiend.
Gelukkig maar ;)
Nee, 't was niet het enige. Ik heb ze erop gewezen dat ze op deze manier de duivel dienen en voor eeuwig verloren gaan. Kinderen zitten dus hele avonden op youtube naar die gozer te kijken.

Enne, Wilhelm, ik vind het persoonlijk erg onprettig dat altijd de legging en de HSV erbij moeten worden gesleept. Ik hoop dat je inziet dat juist zulke opmerkingen onplezierige discussies uitlokt. Het een sluit het andere niet uit. Ook hoe je omgaat met de door jou aangedragen zaken heeft te maken met het dienen van de Heere.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Ander schreef:[Enne, Wilhelm, ik vind het persoonlijk erg onprettig dat altijd de legging en de HSV erbij moeten worden gesleept. Ik hoop dat je inziet dat juist zulke opmerkingen onplezierige discussies uitlokt. Het een sluit het andere niet uit. Ook hoe je omgaat met de door jou aangedragen zaken heeft te maken met het dienen van de Heere.
Dat jij het onprettig vindt begrijp ik, want dat is het ook. Wat dat betreft zijn we het eens. Zulke discussies zouden niet gevoerd moeten worden. En hebben weinig met het wezen van doen.
Laten we maar getuigen wie de Heere voor ons geworden is. Dat hoort onze jeugd vaak veel te weinig.
Ander

Bericht door Ander »

Wilhelm schreef:
Ander schreef:[Enne, Wilhelm, ik vind het persoonlijk erg onprettig dat altijd de legging en de HSV erbij moeten worden gesleept. Ik hoop dat je inziet dat juist zulke opmerkingen onplezierige discussies uitlokt. Het een sluit het andere niet uit. Ook hoe je omgaat met de door jou aangedragen zaken heeft te maken met het dienen van de Heere.
Dat jij het onprettig vindt begrijp ik, want dat is het ook. Wat dat betreft zijn we het eens.
Waarom zeg je het dan?
Willem

Bericht door Willem »

Wilhelm schreef:
Dat jij het onprettig vindt begrijp ik, want dat is het ook. Wat dat betreft zijn we het eens. Zulke discussies zouden niet gevoerd moeten worden. En hebben weinig met het wezen van doen.
Laten we maar getuigen wie de Heere voor ons geworden is. Dat hoort onze jeugd vaak veel te weinig.
Het zou goed zijn om eens b.v. te bekijken wat communicatie met mensen doet. Zie hiervoor deze link: http://sinekpartners.typepad.com/refocus/. Dit gaat dan wel over iets anders maar het geeft goed weer wat ik bedoel.
En idd: Een zin als: Stop met het geleuter over de HSV als christen blijft hangen als: "Christen geleuter HSV" Combineer nooit! de woorden die je juist niet gelinkt wil hebben!
Laatst gewijzigd door Willem op 29 mar 2011, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Ander schreef:
Wilhelm schreef:
Dat jij het onprettig vindt begrijp ik, want dat is het ook. Wat dat betreft zijn we het eens.
Waarom zeg je het dan?
Dat schrijf ik toch in dezelfde post ?
Deze discussies worden teveel gevoerd. Opzich niet vreemd. Sociologisch verklaarbaar. Als er weinig wezen is dan wordt er herkenning gezocht en gevonden in de vorm. En al moeten we daar de kleur bril voor gebruiken dat maakt niet uit, als we maar eender denken. Maar de vraag en de schuldeigening waarom we zo weinig horen wat God mij deed ondervinden en het veelal ontbreken van een praktische christendom moet ons brengen aan Zijn voeten. Met de bede om een revival, een opwekking.
Ander

Bericht door Ander »

Wilhelm schreef:
Ander schreef:
Wilhelm schreef:
Waarom zeg je het dan?
Dat schrijf ik toch in dezelfde post ?
Deze discussies worden teveel gevoerd. Opzich niet vreemd. Sociologisch verklaarbaar. Als er weinig wezen is dan wordt er herkenning gezocht en gevonden in de vorm. En al moeten we daar de kleur bril voor gebruiken dat maakt niet uit, als we maar eender denken. Maar de vraag en de schuldeigening waarom we zo weinig horen wat God mij deed ondervinden en het veelal ontbreken van een praktische christendom moet ons brengen aan Zijn voeten. Met de bede om een revival, een opwekking.
Deze woorden zijn prachtig. Ik verzucht iets wat ik meemaak in de klas en jij komt direct met de legging en de HSV aandragen. Daar ging het niet om in deze topic. Ik maak bezwaar tegen zulk soort zurige reactie waar sommige forummers zich soms of vaker toe laten verleiden die een discussie niet ten goede komt. Het doet er niet toe, namelijk. Al is zijn de door jou genoemde zaken wel een gevolg van het ontbreken vaan een praktisch christendom en een gebrek aan schuldeigening, om jouw woorden maar te gebruiken.
Lourens

Bericht door Lourens »

Laten we weer terug gaan naar onze jeugd en de liefde.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Mara

Bericht door Mara »

Ja maar dan moeten we niet doen alsof liefde alles goedkeurt, of wegstrijkt. Juist niet. Dat betekent soms ook dat er pijnlijke beslissingen moeten worden genomen, die het kind dan (nog) niet begrijpt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Lourens

Bericht door Lourens »

Mara schreef:Ja maar dan moeten we niet doen alsof liefde alles goedkeurt, of wegstrijkt. Juist niet. Dat betekent soms ook dat er pijnlijke beslissingen moeten worden genomen, die het kind dan (nog) niet begrijpt.
Dat heb ik ook niet gezegd, Mara. Die pijnlijke beslissingen neem je toch ook uit liefde?
Wat is al zei, liefde is meer dan een aai over je bol.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ander schreef: Nee, 't was niet het enige. Ik heb ze erop gewezen dat ze op deze manier de duivel dienen en voor eeuwig verloren gaan. Kinderen zitten dus hele avonden op youtube naar die gozer te kijken.
Dat was ook wat ik bedoelde. Verbieden, uitleggen waarom en voorleven.
haaf

Bericht door haaf »

Mara schreef:PDDNossers hebben meestal geen problemen, alleen de mensen eromheen :hum
Onzin!
Verdiep je even in de volledige breedte van deze dingen.
Dat het bij sommige weleens zo is zal best, maar zeker niet meestal!
Ook hierbij is iedereen weer verschillend en speelt karakter ook een grote rol.
En dan nog: de buitenwereld ziet alleen de buitenkant en niet de binnenkant..
Ik ken er in dat spectrum die zo overkomen maar als je doorpraat blijkt er veel meer achter te zitten en vinden ze t zelf ook moeilijk
Mara

Bericht door Mara »

haaf schreef:
Mara schreef:PDDNossers hebben meestal geen problemen, alleen de mensen eromheen :hum
Onzin!
Ik ken er in dat spectrum die zo overkomen maar als je doorpraat blijkt er veel meer achter te zitten en vinden ze t zelf ook moeilijk
Ik heb zelf een kind met deze problematiek en bij mijn broers en zusters lopen er ook een paar rond.
Daarbuiten heb ik contact met lotgenoten-ouders, dus ik denk dat ik me al zo'n beetje 25 jaar verdiep in deze problematiek !
En natuurlijk speelt karakter een rol.
En de buitenwereld ziet idd alleen de buitenkant, die soms nog best aanvaardbaar is. Maar de binnenkant, daar gaat het om.
Heb je wel eens een bijeenkomst van Helpende Handen bijgewoond ?
Dan hoor je de verhalen, van echtgenoten, die met een autistische partner zijn getrouwd, ouders met een auti-kind, kind met een auti moeder of vader.
Hele gezinnen worden soms uit elkaar gereten.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mara schreef:
haaf schreef:
Onzin!
Ik heb zelf een kind met deze problematiek en bij mijn broers en zusters lopen er ook een paar rond.
Daarbuiten heb ik contact met lotgenoten-ouders, dus ik denk dat ik me al zo'n beetje 25 jaar verdiep in deze problematiek !
En natuurlijk speelt karakter een rol.
En de buitenwereld ziet idd alleen de buitenkant, die soms nog best aanvaardbaar is. Maar de binnenkant, daar gaat het om.
Heb je wel eens een bijeenkomst van Helpende Handen bijgewoond ?
Dan hoor je de verhalen, van echtgenoten, die met een autistische partner zijn getrouwd, ouders met een auti-kind, kind met een auti moeder of vader.
Hele gezinnen worden soms uit elkaar gereten.
Ik heb zélf borderline en mijn twee oudste kinderen ook, dus weet wat ze meemaken uit ervaring, alleen zijn ze er bij mij pas 6 jaar geleden achtergekomen na veel moeite onbegrip en verdriet.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mara

Bericht door Mara »

Hoe is het mogelijk. Ik open mijn mail en krijg een heel pakket toegestuurd van een bijeenkomst van helpende handen !
Problemen en vragen bij Godsdienstige opvoeding.
Maar eigenlijk zou deze problematiek in een apart topic moeten. Deze kinderen gaan niet expres de verkeerde kant op en willen niet dwarsliggen OM het dwarsliggen.
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Zeker weten!
Via mijn werk en prive heb ik veel met kids te maken met ASS of ADHD of aanverwante stoornissen.
Het blijft een (vermoeiende) uitdaging.
Regelmatig bezoek ik ook bijeenkomsten van HH, waarbij je echt hoort wat een nood er kan zijn op dit terrein, juist ook bij de oudere jeugd.
Het is een bekend gegeven dat veel jongeren met deze problematiek (dreigen te) ontsporen.
Plaats reactie