In je poging om een en ander in perspectief te plaatsen, ga je nu wel voorbij aan dit gegeven (uit Elseviercommentaar van vandaag, maar het is overigens niet nieuw, zoals bekend):Marnix schreef:"Joden" wordt wel gebruikt als geuzennaam (als tegenreactie op antisemitische leuzen, spandoeken etc. van supporters van tegenstanders van Ajax.... De geuzennaam die er van gemaakt is gaat wel wat verder dan alleen de harde kern van Ajax. Door hen wordt het zeker niet antisemitisch bedoeld, juist als erenaam.... Daarom denk ik ook net als Parsifal dat Immers ook geen antisemitisme / racisme te verwijten valt.
Even voor het goede plaatje, door de overwinning van ADO op Ajax nadert de Haagse club Ajax tot op 7 punten. Met "we gaan op jodenjacht" wilde Immers de intentie aankaarten om Ajax op de ranglijst te passeren. Het is wel goed dit even in dit perspectief te zetten..... het heeft totaal niets met de 2e wereldoorlog / jodenhaat te maken. Desalniettemin had hij gewoon zijn mond moeten houden, je weet dat het gevoelig kan liggen en je hebt als voetballer een voorbeeldfunctie. Immers accepteert zijn schorsing, bedenkt zich de volgende keer wel 3x voor hij weer wat zingt.... en daarmee is de kous volgens mij wel af. En om verwarring te voorkomen is het natuurlijk beter dat te term "Joden" helemaal uit het Ajax-plaatje verdwijnt. Dan worden dit soort problemen ook voorkomen.
Wat intenties vanuit het Ajax-bstuur betreft:
http://www.nu.nl/sport/2474806/ajax-voo ... joden.html
Je kunt op grond hiervan niet volhouden dat dit totaal niets met WOII en jodenhaat te maken heeft. Daar komt het wel vandaan! Ook al zou het nu niet meer zo bedoeld zijn, het is zo verwerpelijk als maar enigszins zijn kan.Het Openbaar Ministerie gaat verder een strafrechtelijk onderzoek doen naar de ADO-supporters die niet alleen met Immers meezongen, maar ook de strafbare kreet ‘Hamas, Hamas, joden aan het gas’ zouden hebben geroepen.
Ik snap ook wel dat je het niet verdedigt, maar ook in je poging om het in perspectief te plaatsen moet je wel volledig zijn.