Wat voor auto rijden wij?
Re: wat voor auto rijden wij?
Nog steeds een Mercedes 190D uiteraard. Hij heeft net zijn 22e verjaardag achter de rug.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Belastingvrij zal hij helaas dus niet worden...caprice schreef:Nog steeds een Mercedes 190D uiteraard. Hij heeft net zijn 22e verjaardag achter de rug.
Een auto van stand!caprice schreef:Nog steeds een Mercedes 190D uiteraard. Hij heeft net zijn 22e verjaardag achter de rug.
Echt een auto die ik geweldig mooi vind!
Ik heb zo wel mijn voorkeuren, maar ja als het geld ontbreekt maakt men wel eens rare sprongen: Vandaar dat ik nog altijd in het Atosje rondrijd.

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
U hebt hem door.Mister schreef:Belastingvrij zal hij helaas dus niet worden...caprice schreef:Nog steeds een Mercedes 190D uiteraard. Hij heeft net zijn 22e verjaardag achter de rug.
Alleen als ik hem schors.

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Goeie autocaprice schreef:Nog steeds een Mercedes 190D uiteraard. Hij heeft net zijn 22e verjaardag achter de rug.

Maar daar heb je hem niet voorcaprice schreef:U hebt hem door.Mister schreef:Belastingvrij zal hij helaas dus niet worden...caprice schreef:Nog steeds een Mercedes 190D uiteraard. Hij heeft net zijn 22e verjaardag achter de rug.
Alleen als ik hem schors.

Leuk. Kan je wel binnen afzienbare tijd de accu's vervangen, zeker..Mara schreef:Binnenkort kun je ws voordelig een Toyota Prius aanschaffen. Ze worden massaal gedumpt door leaserijders, van wie het kontrakt afloopt.
Hoorde ik vanmorgen in het nieuws. Staat ws ook vandaag in de krant

Nee, ik geloof dat die 10-12 jaar meegingen?Marco schreef:Leuk. Kan je wel binnen afzienbare tijd de accu's vervangen, zeker..Mara schreef:Binnenkort kun je ws voordelig een Toyota Prius aanschaffen. Ze worden massaal gedumpt door leaserijders, van wie het kontrakt afloopt.
Ik bedenk me echter nog wel vele malen om tot de aanschaf van zo'n vehikel over te gaan. Afgezien van het afschuwelijke design, las ik gisteren in de krant ook geen goede geruchten over die 'duurzaamheid' en 'milieuvriendelijkheid'. Om aan die accu's te komen zijn er al eerst mensen ziek geworden, of niet meer in het land der levenden.
Zomaar een citaat:
De grootste Chinese producent van accu’s voor elektrische auto’s is Build Your Dreams (BYD). Dit bedrijf staat bekend om zijn arbeidsintensieve bedrijfsmodel. Interviews met werknemers van BYD tonen aan dat de lonen laag zijn, de werkdagen lang, en dat men geen benul heeft van de stoffen waarmee men in aanraking komt.
http://www.refdag.nl/opinie/opinie/prod ... m_1_541769
Geef mij dan maar Duitse degelijkheid. Daar stond deze week ook nog een verslag over in de krant...
Hier ook een citaat:
Arbonormen staan bij Audi hoog in het vaandel. Waar monteurs zich vroeger in de auto moesten opvouwen om onderdelen te monteren, ‘zweeft’ een arbeider nu op een in alle richtingen verstelbare stoel de wagen binnen om onderdelen te monteren. Even verderop tilt een robot een kant-en-klare grille op tot werkhoogte, zodat de werknemers niet hoeven te bukken.
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Werk BYD niet samen met BMW in een joint venture? Ik meen ooit iets van die strekking te hebben gelezen. Het schijnt ook dat ze op de thuismarkt BMW's aanbieden. Das dus wel degelijk Duitse Degelijkheid dacht ik...caprice schreef:Nee, ik geloof dat die 10-12 jaar meegingen?Marco schreef:Leuk. Kan je wel binnen afzienbare tijd de accu's vervangen, zeker..Mara schreef:Binnenkort kun je ws voordelig een Toyota Prius aanschaffen. Ze worden massaal gedumpt door leaserijders, van wie het kontrakt afloopt.
Ik bedenk me echter nog wel vele malen om tot de aanschaf van zo'n vehikel over te gaan. Afgezien van het afschuwelijke design, las ik gisteren in de krant ook geen goede geruchten over die 'duurzaamheid' en 'milieuvriendelijkheid'. Om aan die accu's te komen zijn er al eerst mensen ziek geworden, of niet meer in het land der levenden.
Zomaar een citaat:
De grootste Chinese producent van accu’s voor elektrische auto’s is Build Your Dreams (BYD). Dit bedrijf staat bekend om zijn arbeidsintensieve bedrijfsmodel. Interviews met werknemers van BYD tonen aan dat de lonen laag zijn, de werkdagen lang, en dat men geen benul heeft van de stoffen waarmee men in aanraking komt.
http://www.refdag.nl/opinie/opinie/prod ... m_1_541769
Geef mij dan maar Duitse degelijkheid. Daar stond deze week ook nog een verslag over in de krant...
Hier ook een citaat:
Arbonormen staan bij Audi hoog in het vaandel. Waar monteurs zich vroeger in de auto moesten opvouwen om onderdelen te monteren, ‘zweeft’ een arbeider nu op een in alle richtingen verstelbare stoel de wagen binnen om onderdelen te monteren. Even verderop tilt een robot een kant-en-klare grille op tot werkhoogte, zodat de werknemers niet hoeven te bukken.

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Voordat die 'Arbo-normen hoog in het vaandel' kwamen moesten er bij de Duitse fabrieken eerst veel ongelukken gebeuren en was dwang dmv wetgeving nodig. Ze moesten wel.
De zweefstoel zal dus wel kosten besparen, maar je kunt het ook als ARBO-maatregel verkopen. Zo gauw het weer goedkoper is om werknemers in de auto te vouwen gaan ze dat echt weer doen.
De Chinese fabrieken zitten nog in het eerste stadium, maar ze leren supersnel. Net als AUdi: als de klanten liever zweefstoelen zien dan opgevouwen monteurs, dan krijgen ze zweefstoelen.
De zweefstoel zal dus wel kosten besparen, maar je kunt het ook als ARBO-maatregel verkopen. Zo gauw het weer goedkoper is om werknemers in de auto te vouwen gaan ze dat echt weer doen.
De Chinese fabrieken zitten nog in het eerste stadium, maar ze leren supersnel. Net als AUdi: als de klanten liever zweefstoelen zien dan opgevouwen monteurs, dan krijgen ze zweefstoelen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Chinezen zijn doorgaans ook wat minder zwaar uitgevallen als Duitsers, dus die hoeven niet zoveel op te vouwen.

Overigens lijkt bovenstaand verhaal me geen reden om geen 2e hands Prius aan te schaffen aangezien Toyota daar niks meer aan verdient ofzo... Wat delooks van de Prius betreft, ik vind hem van de achterkant niet geweldig er uit zien maar van de voor en zijkant gezien vind ik het wel een mooie auto.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Toyata heeft er een zeer groot belang bij dat de 2e handse Priussen op de markt goed worden verkocht. Indirect stimuleert dat nl. de verkoop van nieuwe Priussen. De kostprijs per jaar wordt nl. lager (want de restwaarde is hoog). Bovendien heeft het een goede invloed op de populariteit.Marnix schreef:
Overigens lijkt bovenstaand verhaal me geen reden om geen 2e hands Prius aan te schaffen aangezien Toyota daar niks meer aan verdient ofzo... Wat delooks van de Prius betreft, ik vind hem van de achterkant niet geweldig er uit zien maar van de voor en zijkant gezien vind ik het wel een mooie auto.
Elke merk auto wat 2e hands wordt verkocht, is ook ooit nieuw verkocht.
Kan ik me nauwelijks voorstellen: samenwerken met de wereldkampioen na-apen met eigen logootje.-DIA- schreef:Werk BYD niet samen met BMW in een joint venture? Ik meen ooit iets van die strekking te hebben gelezen. Het schijnt ook dat ze op de thuismarkt BMW's aanbieden. Das dus wel degelijk Duitse Degelijkheid dacht ik...
-
beetle, zwart met 18 inch velgen. nu begrijp je denk ik ook mn nickname haha