Ervaringen met goede DVD's ?
Re: Ervaringen Met Goede DVD's ?
First Fruits over de Herrnhutters en Von Zinzendorf. Aanrader!
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
We gingen tijdens de middelbare school naar de bios. Ik heb ruim 2 uur met bonkend hart gezeten. Mijn moeder zei altijd: je kunt niet naar die plaatsen gaan, waar je de Heere niet kunt ontmoeten. Ik heb niks van de film gezien, durfde amper te kijken. Ik ben daarna nooit meer geweest, wel vaak om uitgelachten.Marnix schreef:Vorige week vrijdag ben ik naar The King's Speech geweest in het Hilversumse Filmtheater. Een prachtige film, gebaseerd op een waargebeurd verhaal, over George VI die vlak voor de 2e wereldoorlog koning van Engeland wordt, en stottert. 2 uur prachtige film met een hoop humor, zonder geweld, seks en snelle auto's terecht bekroond met 4 Oscar's waaronder voor Beste Film 2010:
[youtube]fHvkdLgsEko[/youtube]

Ik merk dat de jeugd er heel wat minder problemen mee heeft nu.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wat is eigenlijk het verschil, zou je zeggen...Mara schreef:We gingen tijdens de middelbare school naar de bios. Ik heb ruim 2 uur met bonkend hart gezeten. Mijn moeder zei altijd: je kunt niet naar die plaatsen gaan, waar je de Heere niet kunt ontmoeten. Ik heb niks van de film gezien, durfde amper te kijken. Ik ben daarna nooit meer geweest, wel vaak om uitgelachten.Marnix schreef:Vorige week vrijdag ben ik naar The King's Speech geweest in het Hilversumse Filmtheater. Een prachtige film, gebaseerd op een waargebeurd verhaal, over George VI die vlak voor de 2e wereldoorlog koning van Engeland wordt, en stottert. 2 uur prachtige film met een hoop humor, zonder geweld, seks en snelle auto's terecht bekroond met 4 Oscar's waaronder voor Beste Film 2010:
[youtube]fHvkdLgsEko[/youtube]![]()
Een film thuis, of in de bioscoop bekijken?
Ik weet het eigenlijk niet

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- MarthaMartha
ik ook niet...Orchidee schreef:Wat is eigenlijk het verschil, zou je zeggen...Mara schreef:We gingen tijdens de middelbare school naar de bios. Ik heb ruim 2 uur met bonkend hart gezeten. Mijn moeder zei altijd: je kunt niet naar die plaatsen gaan, waar je de Heere niet kunt ontmoeten. Ik heb niks van de film gezien, durfde amper te kijken. Ik ben daarna nooit meer geweest, wel vaak om uitgelachten.Marnix schreef:Vorige week vrijdag ben ik naar The King's Speech geweest in het Hilversumse Filmtheater. Een prachtige film, gebaseerd op een waargebeurd verhaal, over George VI die vlak voor de 2e wereldoorlog koning van Engeland wordt, en stottert. 2 uur prachtige film met een hoop humor, zonder geweld, seks en snelle auto's terecht bekroond met 4 Oscar's waaronder voor Beste Film 2010:
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik ben één keer in een bios geweest, half tegen mn zin. En het was niet de bios zelf die zorgde dat ik er ongemakkelijk zat en het liefst weg wilde, maar de film.MarthaMartha schreef:ik ook niet...Orchidee schreef:Wat is eigenlijk het verschil, zou je zeggen...Mara schreef:We gingen tijdens de middelbare school naar de bios. Ik heb ruim 2 uur met bonkend hart gezeten. Mijn moeder zei altijd: je kunt niet naar die plaatsen gaan, waar je de Heere niet kunt ontmoeten. Ik heb niks van de film gezien, durfde amper te kijken. Ik ben daarna nooit meer geweest, wel vaak om uitgelachten.Marnix schreef:Vorige week vrijdag ben ik naar The King's Speech geweest in het Hilversumse Filmtheater. Een prachtige film, gebaseerd op een waargebeurd verhaal, over George VI die vlak voor de 2e wereldoorlog koning van Engeland wordt, en stottert. 2 uur prachtige film met een hoop humor, zonder geweld, seks en snelle auto's terecht bekroond met 4 Oscar's waaronder voor Beste Film 2010:
Als er 'Amazing Grace' of 'First fruits' of iets dergelijks gedraaid zou worden, zou ik met alle genoegen gaan.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Als je gelooft wordt je niet veroordeeld, waar je ook bent.Mara schreef:Mijn moeder zei altijd: je kunt niet naar die plaatsen gaan, waar je de Heere niet kunt ontmoeten.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Dat is dus hetzelfde.Gian schreef:Als je gelooft wordt je niet veroordeeld, waar je ook bent.Mara schreef:Mijn moeder zei altijd: je kunt niet naar die plaatsen gaan, waar je de Heere niet kunt ontmoeten.
Ik tip deze film hier als aanrader, als ervaring met een goede film. Ik zag hem in het filmtheater, als iemand daar uit geloofsovertuiging niet heen wil moet hij/zij dat niet doen. En ik denk dat het wel degelijk van de film afhangt of je er heen kan gaan of niet. Als je een goede film ziet denk ik dat je hem zowel thuis als daar kan bekijken, maar dat is verder voor ieder persoonlijk. Ik heb er inderdaad geen problemen mee, mits de film verantwoord is. En daar moet je inderdaad wel mee uitkijken.Mara schreef:We gingen tijdens de middelbare school naar de bios. Ik heb ruim 2 uur met bonkend hart gezeten. Mijn moeder zei altijd: je kunt niet naar die plaatsen gaan, waar je de Heere niet kunt ontmoeten. Ik heb niks van de film gezien, durfde amper te kijken. Ik ben daarna nooit meer geweest, wel vaak om uitgelachten.Marnix schreef:Vorige week vrijdag ben ik naar The King's Speech geweest in het Hilversumse Filmtheater. Een prachtige film, gebaseerd op een waargebeurd verhaal, over George VI die vlak voor de 2e wereldoorlog koning van Engeland wordt, en stottert. 2 uur prachtige film met een hoop humor, zonder geweld, seks en snelle auto's terecht bekroond met 4 Oscar's waaronder voor Beste Film 2010:
Overigens was het dus in het filmtheater, de gemiddelde leeftijd was minstens 40 en er was op een stuk of 4 mensen na, niemand onder de 25 te bekennen. Die gaan blijkbaar liever naar bioscoop dan filmtheater.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar - als God het niet genadig verhoed - het gezegde - "Hoe ouder hoe goddelozer" is toch wel herleidbaar op de Bijbel. De leeftijd - van deelnemers of kijkers - is iig geen criterium om te bezien of iets wel of niet geoorloofd is.Marnix schreef:Overigens was het dus in het filmtheater, de gemiddelde leeftijd was minstens 40 en er was op een stuk of 4 mensen na, niemand onder de 25 te bekennen. Die gaan blijkbaar liever naar bioscoop dan filmtheater.
ik wel... 1. De sfeer is anders. 2. Het doek is weet ik hoeveel malen groter dus is het veel indringender dan gewoon op de computer. 3. Eenmaal de stap gezet naar de bios (waar je zelf nog moeite mee zou kunnen hebben, maar je kinderen niet meer want mijn ouders gingen al naar de film) wordt het weer makkelijker om je grenzen te verleggen.MarthaMartha schreef:ik ook niet...Orchidee schreef:Wat is eigenlijk het verschil, zou je zeggen...Mara schreef:We gingen tijdens de middelbare school naar de bios. Ik heb ruim 2 uur met bonkend hart gezeten. Mijn moeder zei altijd: je kunt niet naar die plaatsen gaan, waar je de Heere niet kunt ontmoeten. Ik heb niks van de film gezien, durfde amper te kijken. Ik ben daarna nooit meer geweest, wel vaak om uitgelachten.Marnix schreef:Vorige week vrijdag ben ik naar The King's Speech geweest in het Hilversumse Filmtheater. Een prachtige film, gebaseerd op een waargebeurd verhaal, over George VI die vlak voor de 2e wereldoorlog koning van Engeland wordt, en stottert. 2 uur prachtige film met een hoop humor, zonder geweld, seks en snelle auto's terecht bekroond met 4 Oscar's waaronder voor Beste Film 2010:
In Z-A ging ik eens een keer naar de film (heel jong was ik toen, maar ik weet nog precies wat soort film het was). Geld had ik bij de achterburen geleend, want die leende ook altijd geld bij ons. Toen ik voorin zat, kreeg ik last van mijn buik en moest dus naar het toilet. langs al die mensen(ik zat midden in de rij). En dat gebeurde wel 5 of 6 keer (het werd me niet in dank afgenomen), dus je moet niet vragen hoe zenuwachtig ik was. De week daarop zouden we (mijn buurmeisje en ik) weer gaan, maar mijn haren moesten gewassen worden. Ik huilen en zeggen dat ik niet kon want ik had afgesproken met het buurmeisje. Geen probleem, pa ging wel even zeggen dat ik niet kon komen spelen. Daar vertelden ze dus dat ze wel zonder mij naar de bios zouden gaan. Ja, toen kwam alles uit. En dat was het einde van mijn bezoekje naar de bios.
Ik ben hier ook nog wel een keer gegaan maar dat is mij zo slecht bevallen. Ik voel me daar ook helemaal niet thuis dus dat zal ik niet meer bezoeken.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- MarthaMartha
ik ben nog nooit in de bios geweest. (dus over sfeer kan ik weinig zeggen, maar wat voor sfeer, die wordt toch bepaald door de film?)
toch snap ik niet goed het verschil tussen een film thuis kijken of daar... (als het dezelfde film is, waarbij ik er vanuit ga dat de film verantwoord is)
toch snap ik niet goed het verschil tussen een film thuis kijken of daar... (als het dezelfde film is, waarbij ik er vanuit ga dat de film verantwoord is)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Sorry, ik snap het even niet. Bios maakt niet zoveel uit, maar tv is not done
Dvd mag weer wel, via de computer.
De klas waarin mijn kind zat, was onverwachts een middag vrij, op de reform. school, hij was de enige die niet meeging naar de bios, maar werd wel gepest omdat hij tv keek. Ik was het even kwijt.

Dvd mag weer wel, via de computer.
De klas waarin mijn kind zat, was onverwachts een middag vrij, op de reform. school, hij was de enige die niet meeging naar de bios, maar werd wel gepest omdat hij tv keek. Ik was het even kwijt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- oesterschelpje
Net als Albion ben ik ook 1 keer naar de bios geweest.
Ook ik voelde van binnen dat dit niet kon.
Wat is het doel van films e.d bekijken?
Is dat tot eer van God?
Mijn ervaring is dat je veel beter een goed boek kan pakken, of je verdiepen in een Bijbelstudie, dan 2 uur in de bios te zitten en er nog leger uitkomen dan dat je er in bent gegaan.
Is dat tot eer van God?
Mijn ervaring is dat je veel beter een goed boek kan pakken, of je verdiepen in een Bijbelstudie, dan 2 uur in de bios te zitten en er nog leger uitkomen dan dat je er in bent gegaan.
Ja, films kijken kan tot eer van God zijn! De films die nu in de bios getoond worden over t algemeen niet, maar zoals ik eerder al zei, zou een film als 'First Fruits' ontzettend mooi zijn als die in de Bios gedraaid zou worden. Ik heb hem pas gezien en het kan je hart weer in vuur zetten voor God en Zijn dienst.oesterschelpje schreef:Net als Albion ben ik ook 1 keer naar de bios geweest.
Is dat tot eer van God?
Ik kan bij een goede film God danken daarna.... net zoals na een wandeling in de natuur, of een gezellige avond met vrienden. Het doel is vooral ontspanning en bij goede films ook wel om er van te leren. Dat lijkt me niet verkeerd.oesterschelpje schreef:Net als Albion ben ik ook 1 keer naar de bios geweest.
Is dat tot eer van God?