Ik vind dat we moeten oppassen om te denken dat we "op Gods klok" kunnen kijken. Ik bedoel dat met eerbied. Wij moeten altijd bereid zijn!edward schreef:Nee, gewoon een nuchtere kijk en vergelijking van 50 jaar terug met nu, waarbij je de conclusie moet trekken, dat het einde nabij is.refo schreef:Een gereformeerde vorm van 'Après nous le deluge'?edward schreef:Zoals het ernaar uit ziet, zijn wij een van de laatste generaties, waarschijnlijk DE laatste. Daar hoef je geen helderziende voor te zijn.
En God maakt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
We moeten waken voor een houding dat het hier-en-nu er niet zo toe doet, omdat het gaat om het geestelijke.
Voor je het weet wordt dan de aarde onleefbaar en blijkt dat we nog duizenden jaren voortmoeten.
Zelfs 'ongelovigen' zien dit.Dat heeft dus weinig van doen met de gereformeerde richting , denk ik.
Of denk je dat de grafiek der overbevolking vrede en voldoende voedsel en water voor allen toelaat op korte termijn?
Maar je mag natuurlijk niet ''negatief'' zijn.
Je herkent wel de tekenen aan de hemel (het weer), maar niet de tekenen des tijds?
Daarnaast vind ik het nog de vraag wat je hiermee in dit topic wil zeggen. Moeten we nu wel of niet zorgvuldig met de aarde omgaan?