Wat doen we vandaag ? [7]
Re: Wat doen we vandaag ? [7]
Bar weinig 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hehe. Een vriendin van me heeft haar rijbewijs gehaald zonder ooit op de snelweg gereden te hebben. Ook wel bizar. Maar ja, in Zeeuws-Vlaanderen heb je geen snelweg binnen een uurtje rijden..... behalve in Belgie, maar dat kan dan verzekeringstechnisch weer niet.refo schreef:Mijn vrouw ook.
Ze had alleen nog nooit een rotonde, verkeerslichten of een snelweg gezien.
Autorijles is overigens helemaal niet duur. Grootste probleem is dat men nu meest tijdens de studie al lest en dan is er meestal geen geld.
Het is best duur hoor, als je ziet wat je tegenwoordig per uur betaalt betaalde jij vroeger 1/5e daarvanMara schreef:Ik had alles gezien, zelfs tunnelsrefo schreef:Mijn vrouw ook.
Autorijles is overigens helemaal niet duur. Grootste probleem is dat men nu meest tijdens de studie al lest en dan is er meestal geen geld.![]()
Als je 1 x per week rijdt, is dat toch een forse aanslag op je budget. Ruim 200 euro voor examen.
En het lijkt idd zo, maar is het niet hoor ! dat iedereen van 18 al meteen gaat beginnen.
Mijn zoon is uit zijn vriendengroep de enige die les heeft en slechts eentje heeft nu sinds kort zijn rijbewijs (betaald door paps en mams)
Voor de meesten is het luxe, maar dat geldt niet voor iedereen en is het noodzaak.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Een buurmeisje heeft het met de ANWB gedaan, in een goeie 2 weken had ze haar rijbewijs, elke dag lessen. Maar echt goed rijden doet ze niet, haar moeder is doodsbang als ze meerijdt. Ze heeft alleen in prachtig zonnig weer gereden, altijd overdag. Dus savonds en met regen en wind, totaal geen ervaring !Marnix schreef:Hehe. Een vriendin van me heeft haar rijbewijs gehaald zonder ooit op de snelweg gereden te hebben. Ook wel bizar. Maar ja, in Zeeuws-Vlaanderen heb je geen snelweg binnen een uurtje rijden..... behalve in Belgie, maar dat kan dan verzekeringstechnisch weer niet.refo schreef:Mijn vrouw ook.
Autorijles is overigens helemaal niet duur. Grootste probleem is dat men nu meest tijdens de studie al lest en dan is er meestal geen geld.
Het is best duur hoor, als je ziet wat je tegenwoordig per uur betaalt betaalde jij vroeger 1/5e daarvanMara schreef:Ik had alles gezien, zelfs tunnelsrefo schreef:Mijn vrouw ook.
Autorijles is overigens helemaal niet duur. Grootste probleem is dat men nu meest tijdens de studie al lest en dan is er meestal geen geld.![]()
Als je 1 x per week rijdt, is dat toch een forse aanslag op je budget. Ruim 200 euro voor examen.
En het lijkt idd zo, maar is het niet hoor ! dat iedereen van 18 al meteen gaat beginnen.
Mijn zoon is uit zijn vriendengroep de enige die les heeft en slechts eentje heeft nu sinds kort zijn rijbewijs (betaald door paps en mams)
Voor de meesten is het luxe, maar dat geldt niet voor iedereen en is het noodzaak.Maar goed, ik ben geen 18 meer (en ga ook geen 1x per week lessen, dan duurt het wel heel lang). En het blijft luxe, ook al is het wel handig. Nu rijdt Joanne altijd, hebben we nooit ruzie wie de BOB is maar het is toch wel fijn als ik af en toe ook kan rijden.... ook met vakanties en zo is dat wel erg handig.
Je kunt bijv ook lessen van anderhalf uur nemen, kom je toch een stukje verder.
En... dan kun je ook eens alleen weg

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Kwestie van oefenen. Ik hoor van meer mensen dat ze 's avonds minder graag rijden.... maar van anderen hoor ik weer dat het prettiger is, het is rustiger en je ziet in het donker auto's heel goed.
Overigens kan ik gewoon weg als ik dat wil, ik woon vlak bij een station en met de trein kan je overal naartoe. Dat doe ik dan ook al jaren
Overigens kan ik gewoon weg als ik dat wil, ik woon vlak bij een station en met de trein kan je overal naartoe. Dat doe ik dan ook al jaren

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix schreef:Kwestie van oefenen. Ik hoor van meer mensen dat ze 's avonds minder graag rijden.... maar van anderen hoor ik weer dat het prettiger is, het is rustiger en je ziet in het donker auto's heel goed.
Ik rij ook niet graag in het donker (een soort nachtblindheid? (vermoed ik)). Of het nu rustig of druk is zal niet veel uitmaken. Ik ging eens binnen door (via polderwegen) naar Oud Beijerland. Achter mij reed een automobilist die veel haast had en mij niet zag. Toen ik moest stoppen voor een voorrangsweg (en er kwam net een auto) kon ik twee dingen doen: of voorrang nemen met een grote kans dat de auto mij aan zou rijden op zij (maar dan was ik schuldig), of de auto die achter mij reed mij laten aanrijden. Ik heb voor het laatste gekozen en zag de klap dus aankomen.
Een andere keer kwam ik van Gouda 's avonds laat en de hele weg had ik een zgn. 'bumperklever'. Bij de stoplichten kon ze net op tijd stoppen zonder me aan te rijden. Iedereen ging rechtsaf maar ik ging rechtdoor richting Leersum. Voordat ik 100 meter verder was moest ik volop op de rem, want de weg was opgebroken (ik had geen bord gezien). De automobiliste achter mij klapte daardoor ook weer bovenop mij omdat ze en te dicht op me reed en ook geen borden had gezien. Over rustig rijden gesproken!!
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Hm... oke.
(heb het gisteren overleefd trouwens
)
(heb het gisteren overleefd trouwens

Vanmorgen om half 9 draaide de was, en was er 1 klaar die vannacht gedraaid had, had de aardappels al geschild, en het vlees al uit de vriezer gehaald, toen samen met manlief de weekboodschappen gehaald, en om 10 uur zaten we aan de koffie met een gebakje, wat nog over was van gisteren
Toen hondje uitgelaten...
Daarna gesnoeid in de tuin, wat gesnoeid moet worden, manlief doet vandaag de buitenboel voor mij ( boven en beneden)
, en ik ben nu even aan het uitrusten en rf'en
Vergeleken bij gisteren is dit een zeer actieve dag
Eens zien wat de dag ons verder zal brengen...

Toen hondje uitgelaten...
Daarna gesnoeid in de tuin, wat gesnoeid moet worden, manlief doet vandaag de buitenboel voor mij ( boven en beneden)

Vergeleken bij gisteren is dit een zeer actieve dag

Eens zien wat de dag ons verder zal brengen...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
thuis gekomen van vakantie, de tassen zijn leeg en de spullen staan weer in de kasten. Nu alleen de was nog...
.
straks misschien even bij m'n schoonouders langs voor een kopje koffie.

straks misschien even bij m'n schoonouders langs voor een kopje koffie.
-
Heerlijk even weg én shoppen 

~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
kbc en verjaardag oma. Vanavond nog geen plannen.
- MarthaMartha
beetje in huis rommelen, wandrekje bijschuren, paar gaatjes dichtstoppen en dan nog 1 keer schilderen....
en vanmiddag nog een keertje naar de kapper, zal voorlopig wel niks van komen....
en vanmiddag nog een keertje naar de kapper, zal voorlopig wel niks van komen....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Auto vanbinnen soppen en zuigen, straks vanbuiten wassen.
Verder de zooi die ik gisteren gemaakt heb opruimen en alles herindelen. Misschien nog even kijken voor een nieuwe naaimachine.
Verder de zooi die ik gisteren gemaakt heb opruimen en alles herindelen. Misschien nog even kijken voor een nieuwe naaimachine.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Vandaag me even met de vogels in de tuin bezighouden. Schoonmaken voliere.
Dan nog wat boodschappen.
Vanmiddag met kinderen, aanhang en nog wat gasten naar een kookworkshop.
We gaan tapas maken en daarbij een wijnarrangement.
En ik ben niet de bob vandaag.
Dan nog wat boodschappen.
Vanmiddag met kinderen, aanhang en nog wat gasten naar een kookworkshop.
We gaan tapas maken en daarbij een wijnarrangement.
En ik ben niet de bob vandaag.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Heb je nu soms een mooie volle glanzende bos haar ? Komt door de hormonen. Maar let op, straks vallen ze bij bosjes uitMarthaMartha schreef:beetje in huis rommelen, wandrekje bijschuren, paar gaatjes dichtstoppen en dan nog 1 keer schilderen....

Hoe is je les gegaan MarnixMarnix schreef:Kwestie van oefenen. Ik hoor van meer mensen dat ze 's avonds minder graag rijden.... maar van anderen hoor ik weer dat het prettiger is, het is rustiger en je ziet in het donker auto's heel goed.