Vaders liefdesbrief

-DIA-

Re: Vaders liefdesbrief

Bericht door -DIA- »

MarthaMartha schreef:maar als we deze brief nu eens lezen als van een Vader aan Zijn kind... (dus voor degenen die in een kind-Vader relatie met God staan), dan staan er prachtige dingen in. Oké, mee eens dat het eenzijdig is, maar deze kant is wel werkelijkheid voor Gods kinderen, hoe onbegrijpelijk dat ook is!

Om dat weg te zetten zoals PvS doet als een brief van vader de duivel vind ik veel te ver gaan!
Waarom gaat dat te ver dan? Van wie zijn zulke dingen anders afkomstig? Hier hebben we toch een prachtig liefdesliedje van hem die ons in slaap wil sussen met een lieve Jezus en een goede God. Of niet dan? Of zijn we bang geworden om onze naaste pijn te doen? En als door ons stilzwijgen er niet op gewezen wordt, met leifde, dan staan we toch schuldig een broeder/zustermoord? In deze gevallen mogen we toch niet zwijgen als het eeuwig lot van omze naaste ermee gemoeid kan zijn? Dan liever wat scherp, zodat het onder Gods zegen mag opscherpen. Niet lauw zijn, dat was een van die 7 gemeenten ook. en we weten wat Schrift darvan getuigt. Hetgeen ik u zeg, zeg ik allen: Waakt!
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Fjodor

Bericht door Fjodor »

MarthaMartha schreef: Wie weet, kunnen we met elkaar een mooie folder samenstellen...
Alle mensen zijn geschapen door God in volledige harmonie met Hem en met elkaar. (Gen 1,2)
Maar door onze ongehoorzaamheid en opstandigheid is die harmonie vervallen tot de wereld die we kennen en tot het leven dat elk mens leidt. (Gen 3)
Hierom verdienen we de oordeel van God. Hij kan en wil geen zondige mensen als Zijn kinderen hebben. (Rom 1,2) Zo is er dus een oordeel dat gedragen moet worden.
Maar omdat de Heere geen behagen heeft in de dood van deze mensen heeft Hij Zijn Zoon gezonden om dat oordeel te dragen, Jezus Christus (Joh 3). Hij heeft het oordeel volledig gedragen.
En deze Jezus is nu voor ons mensen de weg tot ontkoming en tot verzoening met God. Laten we ons oude onwaardige leven aan Hem overgeven en van Hem een nieuw leven ontvangen. Een leven waarin we van de zonde afzien en ons hart ertoe zetten om God te dienen en onze naaste lief te hebben als onszelf. Hij wil het geven.
Laten we onze zonden belijden en vertrouwen op het werk van de Heere Jezus, opdat we het leven mogen ontvangen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Fjodor schreef:
MarthaMartha schreef: Wie weet, kunnen we met elkaar een mooie folder samenstellen...
Alle mensen zijn geschapen door God in volledige harmonie met Hem en met elkaar. (Gen 1,2)
Maar door onze ongehoorzaamheid en opstandigheid is die harmonie vervallen tot de wereld die we kennen en tot het leven dat elk mens leidt. (Gen 3)
Hierom verdienen we de oordeel van God. Hij kan en wil geen zondige mensen als Zijn kinderen hebben. (Rom 1,2) Zo is er dus een oordeel dat gedragen moet worden.
Maar omdat de Heere geen behagen heeft in de dood van deze mensen heeft Hij Zijn Zoon gezonden om dat oordeel te dragen, Jezus Christus (Joh 3). Hij heeft het oordeel volledig gedragen.
En deze Jezus is nu voor ons mensen de weg tot ontkoming en tot verzoening met God. Laten we ons oude onwaardige leven aan Hem overgeven en van Hem een nieuw leven ontvangen. Een leven waarin we van de zonde afzien en ons hart ertoe zetten om God te dienen en onze naaste lief te hebben als onszelf. Hij wil het geven.
Laten we onze zonden belijden en vertrouwen op het werk van de Heere Jezus, opdat we het leven mogen ontvangen.
Zo was ongeveer de inhoud van de Er is hoop-foldertjes: het Evangelie in een notendop.
Ik heb er nog eentje liggen van 1990, 'De weg terug' heet het.
Desiree

Bericht door Desiree »

De achterkant van de folder:

Deze kaart is gebaseerd op de Bijbel, Gods woord. In de Bijbel kun je nog veel meer lezen over Gods liefde voor jou.

Nu is het jouw beurt om te reageren.
Wil je God leren kennen?
Zeg dan dit korte gebed tegen Hem:
"Heere God, U zegt dat U van mij houdt.
Ik wil U graag leren kennen.
Ik heb fouten gemaakt in mijn leven.
Wilt U mij vergeven Heere Jezus Christus?
Leer mij om voortaan met U te leven.
Amen.

God heeft je gehoord en Hij zal jouw gebed gaan verhoren. Ga op zoek naar mensen die jou helpen om God te leren kennen- degene die jou deze kaart gegeven heeft, bijvoorbeeld!

De teksten aan de voorkant kun je lezen in:
Ps. 139:1-2
Matt 10: 29-31
Jer 1:5
Ef 1-4
Ps 139: 15-16
Hand 17:26
Ps 139-14
Ps 139:13
1 Joh 3:1
Mat 7:11
Matt. 5: 48
Jak. 1:17
Jer 29:11
Ps 139:17,18
Jer. 32:40
Ex 19:15
Jer 32:41
Jer 33:3
Deut. 4:29
Ef 3:20
2 Thess 2:16,17
2 Kor 1:3-4
Openb. 21:3-4
Joh 17-23
Joh 17:26
Rom 8:31 -32
2 Kor 5:18-19
1 Joh 2;23
Rom 8 : 38-39
Luk 15:7
Ef 3:14-15
oh 1:12-13
Luk 15:11-32

--------------------------------------------------

Hoi allemaal,

Wees niet bang, ik zal heus niet meer folders op het forum zetten. Ik wil alleen de hele kaart hier neerzetten.

Hartelijke groet,
Desiree
Laatst gewijzigd door Desiree op 12 mar 2011, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Desiree schreef:De achterkant van de folder:

Deze kaart is gebaseerd op de Bijbel, Gods woord. In de Bijbel kun je nog veel meer lezen over Gods liefde voor jou.

Nu is het jouw beurt om te reageren.
Wil je God leren kennen?
Zeg dan dit korte gebed tegen Hem:
"Heere God, U zegt dat U van mij houdt.
Ik wil U graag leren kennen.
Ik heb fouten gemaakt in mijn leven.
Wilt U mij vergeven Heere Jezus Christus?
Leer mij om voortaan met U te leven.
Amen.

God heeft je gehoord en Hij zal jouw gebed gaan verhoren. Ga op zoek naar mensen die jou helpen om God te leren kennen- degene die jou deze kaart gegeven heeft, bijvoorbeeld!

De teksten aan de voorkant kun je lezen in:
Ps. 139:1-2
Matt 10: 29-31
Jer 1:5
Ef 1-4
Ps 139: 15-16
Hand 17:26
Ps 139-14
Ps 139:13
1 Joh 3:1
Mat 7:11
Matt. 5: 48
Jak. 1:17
Jer 29:11
Ps 139:17,18
Jer. 32:40
Ex 19:15
Jer 32:41
Jer 33:3
Deut. 4:29
Ef 3:20
2 Thess 2:16,17
2 Kor 1:3-4
Openb. 21:3-4
Joh 17-23
Joh 17:26
Rom 8:31 -32
2 Kor 5:18-19
1 Joh 2;23
Rom 8 : 38-39
Luk 15:7
Ef 3:14-15
oh 1:12-13
Luk 15:11-32
Waarom kom je daar nu nog mee?
Desiree

Bericht door Desiree »

Daarom!

Groet,
Desiree
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Fjodor

Bericht door Fjodor »

Desiree schreef: Hoi allemaal,

Wees niet bang, ik zal heus niet meer folders op het forum zetten. Ik wil alleen de hele kaart hier neerzetten.

Hartelijke groet,
Desiree
Volgens mij is het niet erg om dit soort dingen op het forum te zetten hoor. Je kan dan alleen wel verwachten dat mensen het met dingen niet eens zijn.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

-DIA- schreef:
MarthaMartha schreef:maar als we deze brief nu eens lezen als van een Vader aan Zijn kind... (dus voor degenen die in een kind-Vader relatie met God staan), dan staan er prachtige dingen in. Oké, mee eens dat het eenzijdig is, maar deze kant is wel werkelijkheid voor Gods kinderen, hoe onbegrijpelijk dat ook is!

Om dat weg te zetten zoals PvS doet als een brief van vader de duivel vind ik veel te ver gaan!
Waarom gaat dat te ver dan? Van wie zijn zulke dingen anders afkomstig? Hier hebben we toch een prachtig liefdesliedje van hem die ons in slaap wil sussen met een lieve Jezus en een goede God. Of niet dan? Of zijn we bang geworden om onze naaste pijn te doen? En als door ons stilzwijgen er niet op gewezen wordt, met leifde, dan staan we toch schuldig een broeder/zustermoord? In deze gevallen mogen we toch niet zwijgen als het eeuwig lot van omze naaste ermee gemoeid kan zijn? Dan liever wat scherp, zodat het onder Gods zegen mag opscherpen. Niet lauw zijn, dat was een van die 7 gemeenten ook. en we weten wat Schrift darvan getuigt. Hetgeen ik u zeg, zeg ik allen: Waakt!
Mogen we de wereld nog wel vertellen:

"want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren ga, maar eeuwig leven hebben"?

Of is dat ook een prachtig liefdesliedje dat hen in slaap wil sussen? Het gaat tenslotte over Gods oneindige liefde voor een verloren wereld...

Ik bedoel maar, iets kan een halve waarheid zijn, maar daarom is die helft nog wel waar, dat hoeft niet op rekening van de duivel geschreven te worden. En inderdaad, die andere kant moet ook genoemd worden, dat mis je in deze folder, maar daarmee is Gods liefde voor verloren zondaren nog steeds dezelfde. (ook al zou ik dingen anders formuleren, dat betekent nog niet dat je dit de duivel toe mag schrijven).
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

MarthaMartha schreef:
-DIA- schreef:

Mogen we de wereld nog wel vertellen:

"want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren ga, maar eeuwig leven hebben"?

Of is dat ook een prachtig liefdesliedje dat hen in slaap wil sussen? Het gaat tenslotte over Gods oneindige liefde voor een verloren wereld...

Ik bedoel maar, iets kan een halve waarheid zijn, maar daarom is die helft nog wel waar, dat hoeft niet op rekening van de duivel geschreven te worden. En inderdaad, die andere kant moet ook genoemd worden, dat mis je in deze folder, maar daarmee is Gods liefde voor verloren zondaren nog steeds dezelfde. (ook al zou ik dingen anders formuleren, dat betekent nog niet dat je dit de duivel toe mag schrijven).
Antw. Ja. Maar ruk het niet uit het verband. Bovenstaande tekst is de meest misbruikte teskt uit de Bijbel zei onze dominee een keer.
Of nu de helft waar is maakt niet uit, een halve leugen is toch nooit uit God. En waarvandaan dan wel? We zijn immers de vader der leugen toegevallen. Zou er dan uit onszelf iets goeds te verwachten zijn? Wie een klein beetje zijn/haar eigen hart ken zal er toch wel eens van schrikken.
De Liefde van God is zo oneindig groot, maar dat is niet zo in enkele uit hun verband gerukte waarheden te zeggen. Want even groot als de liefde van God is, is ook Zijn onkreukbare heiligheid en gerechtigheid. Nooit eenzijdig één eigenschap van God naar voren halen zonder de andere laten liggen.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

Is Joh 3:16 een halve leugen?
Je moet op Jezus' eigen woorden niet gaan afdingen omdat het anders niet in je denkraam past.
Mara

Bericht door Mara »

Want alzo lief heeft God DE WERELD gehad ? Daar moeten we juist uit !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Desiree schreef:Daarom!

Groet,
Desiree
Tja, je mag het zelf weten, maar je lokt een discussie uit, zonder daar zelf aan deel te nemen, en vervolgens gooi je olie op het vuur door weer iets neer te zetten, waarvan je kunt verwachten dat men het er niet mee eens is. Wat wil je dan, vraag ik me af.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Mara schreef:Want alzo lief heeft God DE WERELD gehad ? Daar moeten we juist uit !
Ai... dat was de Heere Jezus dan vaast even vergeten toen Hij sprak met Nicodemus
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mara

Bericht door Mara »

MarthaMartha schreef:
Mara schreef:Want alzo lief heeft God DE WERELD gehad ? Daar moeten we juist uit !
Ai... dat was de Heere Jezus dan vaast even vergeten toen Hij sprak met Nicodemus
Dat denk ik niet, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel. :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
hmprff

Bericht door hmprff »

Ik heb wat evangelisatiefolders van Stichting uit het Woord der Waarheid volgens mij.
Daar staat het m.i. allemaal heel evenwichtig op. Ik heb ze echter niet hier, maar in Rotterdam. Ik kan er na t weekend wel eentje plaatsen. Het zou een beetje overbodig zijn wanneer evenwichtige Bijbelse evangelisatiefolders er al zijn en we zelf een nieuwe gaan verzinnen.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Plaats reactie