Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

refo

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door refo »

Van B Nijenhuis zoek ik alleen nog: Tok, tok, tok, alweer geen ei.

Maar dat schijnt alleen gezocht te worden en nergens te koop.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

-Veilig bij God over autisme, geloof en kerk: het gaat nu over hoe je in gesprek kunt gaan met een autist en de behoefte aan zgn.'maatje'.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

refo schreef:(...)
De vetgemaakte titels zul je wel kunnen waarderen als je Nijenhuis-fan bent.
Da's goeie informatie, refo. Bedankt!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

refo schreef:Kennen jullie Dingeman van der Stoep?

Overigens is het met B Nijenhuis inderdaad zo: ik heb ook altijd het gevoel dat ik zijn boeken voor het eerst lees. Terwijl ik ze allemaal toch minstens zes keer gelezen heb.
En wat is er onbegrijpelijk aan de Familie Heesters?
Ik ben Dingeman van der Stoep weleens tegengekomen in de gezinsboekenkast, maar de titels zagen er niet zo aanlokkelijk uit. Ik ga 'm opnieuw opzoeken! Dankje!
Bij Familie Heesters kan ik nog niet ieder gesprek en ieder symbool helemaal begrijpen. Als Oelie en Juan vertrekken, tekent vader Heesters in het stof van hun autootje een kruis. Waarom? Ging het contact verder dan het paard in de garage, de nachtelijke oliebollen en de enorme gezelligheid? Als meneer Heesters ten tweede male kleddernat in de berm zit, heeft hij overdenkingen over zijn vrouw en God. Willen die 'alleen' duidelijk maken dat hij zijn vrouw van God heeft gekregen en dat hij van haar houdt, of is er meer? Het gedeelte van Goede Vrijdag moet ik nog eens lezen voor ik het boek weer in de kast zet. Op Golgotha staan vier kruisen. Aan het linker hangt de moordenaar. Daarnaast Christus. Daarnaast de andere moordenaar. En aan het vierde kruis hangt meneer Heesters. Wat zegt dit, behalve dat hij zich na maanden nog steeds schuldig voelt over het feit dat hij die scheld-jongen zo'n duw gegeven heeft?
refo

Bericht door refo »

Zita schreef:
refo schreef:Kennen jullie Dingeman van der Stoep?

Overigens is het met B Nijenhuis inderdaad zo: ik heb ook altijd het gevoel dat ik zijn boeken voor het eerst lees. Terwijl ik ze allemaal toch minstens zes keer gelezen heb.
En wat is er onbegrijpelijk aan de Familie Heesters?
Ik ben Dingeman van der Stoep weleens tegengekomen in de gezinsboekenkast, maar de titels zagen er niet zo aanlokkelijk uit. Ik ga 'm opnieuw opzoeken! Dankje!
Bij Familie Heesters kan ik nog niet ieder gesprek en ieder symbool helemaal begrijpen. Als Oelie en Juan vertrekken, tekent vader Heesters in het stof van hun autootje een kruis. Waarom? Ging het contact verder dan het paard in de garage, de nachtelijke oliebollen en de enorme gezelligheid? Als meneer Heesters ten tweede male kleddernat in de berm zit, heeft hij overdenkingen over zijn vrouw en God. Willen die 'alleen' duidelijk maken dat hij zijn vrouw van God heeft gekregen en dat hij van haar houdt, of is er meer? Het gedeelte van Goede Vrijdag moet ik nog eens lezen voor ik het boek weer in de kast zet. Op Golgotha staan vier kruisen. Aan het linker hangt de moordenaar. Daarnaast Christus. Daarnaast de andere moordenaar. En aan het vierde kruis hangt meneer Heesters. Wat zegt dit, behalve dat hij zich na maanden nog steeds schuldig voelt over het feit dat hij die scheld-jongen zo'n duw gegeven heeft?
Meneer Heesters heeft twee onbeleden zonden. Meneer Okelpatje en Bertus (?) die Eef gescholden heeft.
Met meneer Okelpatje komt het niet echt goed, maar op het laatst van zijn leven bidt Heesters nog gauw om vergeving voor zichzelf ook. Vergeef hem Heere, maar ook ons ONZE schulden.

Dan volgen Oelie en Juantje. Een hoofdstuk met aanschouwelijk les in vergeven.
In die geschiedenis (na het niet welkom zijn van O en de excuses van mevr Heesters daarna Plus vergeving door Oelie) zitten de vier kruisen. Meneer Heesters is nog steeds een moordenaar. Dan komt hij in het reine met Bertus.
Vandaar het kruisje als ze vertrekken.
Het gaat meer om de zin erna: hoe lang hebben ze hier gewoond? Een eeuwigheid.

Een beetje uit het hoofd. Ik zal het nog eens lezen.
Lourens

Bericht door Lourens »

Op de weg van het heil, geschreven door ds.J.van Amstel
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zijn er mensen die de werken van Lambertus Myseras kennen?

Ze zijn in 1998 opnieuw uitgegeven door Gebr. Koster, 5 delen in een casette.
Ik weet niet of ze nu nog te koop zijn.

Helder, duidelijk, ontdekkend.

Iedereen aanbevolen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
huisman

Bericht door huisman »

-DIA- schreef:Zijn er mensen die de werken van Lambertus Myseras kennen?

Iedereen aanbevolen.
Ja nog steeds te koop nu in één band voor €39,90

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Marieke

Bericht door Marieke »

huisman schreef:
-DIA- schreef:Zijn er mensen die de werken van Lambertus Myseras kennen?

Iedereen aanbevolen.
Ja nog steeds te koop nu in één band voor €39,90

Afbeelding
Ik heb er gisteren toevallig nog in gelezen. Toen dacht ik nog even aan Afgewezen...Myseras stelt ook heel helder de levendmaking bij de wedergeboorte....zonder daar overigens rust in te geven (zie de discussie in schriftuurlijk-bevindelijke prediking). Dus dat gebeurde eeuwen geleden ook al. Is dus niet iets specifieks van de Ger.Gem. maar onze vaderen leerden dat ook.
refo

Bericht door refo »

Als je gelijk wilt hebben zijn er altijd wel boeken te vinden.
De vraag is of de Schrift het leert.
Willem

Bericht door Willem »

Erasmiaan schreef:"Zin en mening" - ds. A. Moerkerken.
Ik nu ook!
Marieke

Bericht door Marieke »

refo schreef:Als je gelijk wilt hebben zijn er altijd wel boeken te vinden.
O nee, ik wil helemaal geen gelijk hebben. Ik maak er totaal geen probleem van als iemand een andere mening heeft. Het was alleen heel toevallig dat ik het tegenkwam in dit boek, terwijl anderen doen alsof dit iets is wat alleen in de Ger.Gem. thuishoort. Maar lees Myseras en lees prof. Wisse, dan zie je dat dit ook in hervormde en chr.ger. kerken terugkomt.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Marieke schreef:
O nee, ik wil helemaal geen gelijk hebben. Ik maak er totaal geen probleem van als iemand een andere mening heeft. Het was alleen heel toevallig dat ik het tegenkwam in dit boek, terwijl anderen doen alsof dit iets is wat alleen in de Ger.Gem. thuishoort. Maar lees Myseras en lees prof. Wisse, dan zie je dat dit ook in hervormde en chr.ger. kerken terugkomt.
Dat weet ik.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Het komt me soms voor... dat er mensen zijn die de Nadere Reformatie bewust als een afwijking willen zien... Kunnen diegenen die er zo over denken dat hard maken, met een beroep op de Heilige Schrift en de reformatoren? Neem ook de belijdenisgeschriften, hebben die ooit tot tweedracht geleid in de gereformeerde kerk van Nederland? Pa na de 'verlichting' van de laatste jaren begint men mijns inziens hierover te vallen... Als ik het mis heb corrigeer me dan maar. Maar het wel iets wat me meer en meer opvalt.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

eilander schreef:
refo schreef:(...)
De vetgemaakte titels zul je wel kunnen waarderen als je Nijenhuis-fan bent.
Da's goeie informatie, refo. Bedankt!
Ben intussen bezig in Laterveer. :blush Wist niet eens dat ik 'm had...
Gesloten