SHG of RST

Lassie

Re: SHG of RST

Bericht door Lassie »

Mijn mamsie is kraamverzorgster (zelfstandige) en dat kan soms heel handig zijn. :super
BJD

Bericht door BJD »

Ander schreef: Veel lof voor de kraamzorg van de RST!!
Heb ze drie keer mogen ervaren.. Echt super!
Ichtus

Bericht door Ichtus »

RST zegt een landelijke organisatie te zijn. Ze verlenen alleen niet overal in het land (kraam)zorg... :jongle :oO :banni
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Mara

Bericht door Mara »

In het puntje van Limburg en Groningen wonen weinig refo's ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Weinig, oké. Dus de christelijke mensen die er wonen die hebben pech? Is dat het?
Zeg dan ook niet dat je een landelijke organisatie bent. :(

En dan heb ik het ook nog niet over Groningen of het puntje van Limburg...
Ander

Bericht door Ander »

Ichtus schreef:Weinig, oké. Dus de christelijke mensen die er wonen die hebben pech? Is dat het?

Je vertelt onwaarheden.
http://www.rstzorg.nl/index.php?paginaID=42
ZWP

Bericht door ZWP »

Ander schreef: Je vertelt onwaarheden.
Wij vielen er zo te zien nog nèt onder...
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Ander schreef:
Ichtus schreef:Weinig, oké. Dus de christelijke mensen die er wonen die hebben pech? Is dat het?

Je vertelt onwaarheden.
Dank je Ander, ik had alleen maar de brochure gezien. Maar dan blijf ik nog wel met de vraag zitten waarom ze zich dan elders een landelijke organisatie noemen. Omdat ze in een paar delen van het land zorg bieden?

Het gaat mij gelukkig niet persoonlijk aan, maar heb me er wel over verbaasd toen ik er pas van hoorde. Aan de ene kant zeggen dat ze een landelijke organisatie zijn en aan de andere kant kunnen ze niet overal zorg bieden.

Voor de helderheid: ik ben niet anti RST ;) mocht dat wel zo lijken :)
Ander

Bericht door Ander »

Ichtus schreef:
Ander schreef:

Je vertelt onwaarheden.
Dank je Ander, ik had alleen maar de brochure gezien. Maar dan blijf ik nog wel met de vraag zitten waarom ze zich dan elders een landelijke organisatie noemen. Omdat ze in een paar delen van het land zorg bieden?

Het gaat mij gelukkig niet persoonlijk aan, maar heb me er wel over verbaasd toen ik er pas van hoorde. Aan de ene kant zeggen dat ze een landelijke organisatie zijn en aan de andere kant kunnen ze niet overal zorg bieden.

Ik weet niet waar ze zich landelijk noemen. Maar de site is hier duidelijk in. Ik kreeg inderdaad de indruk dat je anti-RST was, maar het valt mee dus. ;)
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Ander schreef:
Ichtus schreef:
Ander schreef:

Je vertelt onwaarheden.

Ik weet niet waar ze zich landelijk noemen. Maar de site is hier duidelijk in. Ik kreeg inderdaad de indruk dat je anti-RST was, maar het valt mee dus. ;)
Ik ben de beroerdste niet :langue
henriët

Bericht door henriët »

Barmhartigheid schreef:
organistje schreef:Kan iemand op dit forum mij misschien het verschil uitleggen tussen de SHG (Stichting Hulp Gezinnen) en de RST Kraamzorg.
Beide organisaties hebben volgens mij dezelfde uitgangspunten en bewegen zich binnen de gereformeerde gezindte.
Spelen hier ook kerkelijke verschillen een rol?

Degene die mij er meer informatie over kan geven alvast hartelijk dank.
De SHG heeft lagere tarieven dan de RST. Daardoor krijgen ze steeds meer zorgvragers uit de volle breedte van de reformatorische gezindte. Het kopen van extra kraamzorguren die je zelf moet betalen wordt daardoor een stuk aantrekkelijker. De lagere tarieven hebben te maken dat een SHG kraamverzorgende een zzp'er is die haar gezinnen krijgt via de SHG. De RST is een grotere organisatie en kan daardoor niet in tarieven dalen.
De SHG is vroeger opgezet voor principieel niet verzekerde kraamgezinnen. Zij waren met name actief in gezinnen van ger.gem.ned. Echter zijn ze niet kerkelijk verbonden.
Doordat er nog maar een heel klein groepje is in de reformatorische gezindte die zich niet verzekerd geeft de SHG tegenwoordig ook kraamzorg aan verzekerden.
Een heel groot verschil met de RST en veel andere kraamzorgaanbieders is dat ze er niet alleen zijn voor moeder en kind maar ook voor vader en overige gezinsleden. Ze koken en wassen bijv. ook voor het hele gezin!!!
De voorwaarden die de SHG stelt zijn: geen TV en open internet. Vrouwelijke gezinsleden dragen een rok.
Lang haar of lange rok en dat soort dingen zijn geen voorwaarden die de SHG stelt.
Omdat de dames die bij de shg werken zzp'er zijn, verdienen ze minder.
Dat de SHG als enige zorg aan de overige gezinsleden geeft, dat kan ik absoluut weerspreken.
Ook bij de RST wassen/strijken/ koken ze voor het hele gezin.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët

Bericht door henriët »

Wie op zoek is naar goede kraamzorg wil ik van harte de RST aanbevelen. Dit uit eigen ervaring.
Het is een geweldige stichting, uren bijkrijgen voor het een of ander doen ze helemaal niet moeilijk over, integendeel. Ze leveren goede zorg, daarnaast kun je je als christen helemaal op je gemak voelen, goede gesprekken hebben en staan ze klaar voor kraamvrouw en baby, daarnaast ook voor het gezin.
Bij ons hebben ze zelfs een kinderfeestje gegeven. Het was dolle pret met de zusters.
Draaiden nergens hun hand voor om. ( wij hadden er afgelopen keer 2, ivm stagière)

RST?KRAAMZORG OK!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Orchidee

Bericht door Orchidee »

RST: Zorg voor moeder en kind :super
Zorg voor andere gezinsleden en huishoudelijke zaken :nonnon :down
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ander

Bericht door Ander »

Orchidee schreef:RST: Zorg voor moeder en kind :super
Dat is jouw ervaring wellicht. Het zal dus per zuster verschillen. (Of per kraammoeder, dat kan natuurlijk ook... :hum )
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ander schreef:
Orchidee schreef:RST: Zorg voor moeder en kind :super
Dat is jouw ervaring wellicht. Het zal dus per zuster verschillen. (Of per kraammoeder, dat kan natuurlijk ook... :hum )
Mijn jongste is inmiddels 12, maar mijn broer heeft morgen een jaar geleden een kleine erbij gekregen, nou dan had ik het nog goed...in die hele week is maar 2 keer het bed verschoont, de kraamwas liet ze van zaterdag tot maandag liggen :deg
De rest van de was heeft m'n broer toen ook maar gedaan, want dat ging allemaal niet zo goed :nonnon
Het was een ervaren kraamzuster, getrouwd, inmiddels al grote kinderen, maar zevond het erg zwaar zei ze :huhu
Stofzuigen heeft ze 1 x de ouderslaapkamer gedaan, koken, voorbereiden van eten niet 1 x, en zo nog veel meer, nou ik kan je vertellen dat is niet prettig hoor, en daarmee geef ik RST n iet de schuld, want er zullen meest prima vrouwen en meiden werken, maar je moet het maar net niet treffen :fi
Huishoudelijke hulp van hen is precies eender, de 1 :super , de ander :down
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie