Volgens oude tijdschriften is dit de oplossing:Lassie schreef:gewerkt van 10-3 en nu al moe, moe, moe...![]()
ik ga zo maar eens proberen om uit m'n luie stoel te kruipen en dan boodschappen doen voor het avond eten
Bestaat blijkbaar nog steeds.
Volgens oude tijdschriften is dit de oplossing:Lassie schreef:gewerkt van 10-3 en nu al moe, moe, moe...![]()
ik ga zo maar eens proberen om uit m'n luie stoel te kruipen en dan boodschappen doen voor het avond eten
Een jaar of 14 terug iig nog wel, toen dronk een van de jongens uit de studentenflat dat ook.refo schreef:Volgens oude tijdschriften is dit de oplossing:Lassie schreef:gewerkt van 10-3 en nu al moe, moe, moe...![]()
Bestaat blijkbaar nog steeds.
Sterkte ermee. Ik ga uitzieken. Maar ik heb het bange vermoeden dat de ziekenboeg langzaam zal worden uitgebreid hier.Lassie schreef:nou hier echt slecht geslapen.... hoest me de longen uit m'n lijf (kan pas donderdag bij de huisarts terrecht).![]()
Ik hoop dat ik vandaag de dag een beetje door komt.
Iets met boeken lijkt me wel leuk, ja. Maar of mijn opvatting over - ik noem maar wat - de HSV nu zo bij de GBS past, betwijfel ik nogal.Tiberius schreef:Het leek me juist een mooi baantje voor jou...freek schreef:Tiberius schreef:Vanmiddag naar de Duikenburgse Wintermarkt geweest en daar bij de stand van de Gereformeerde Bijbelstichting gezellig met Freek bijgepraat.![]()
Maar dat jij je afvroeg of ik misschien bij de GBS werkte, was niet echt een logische vraag![]()
Da's een vicieuze cirkel. Onbekende psalmen worden nooit bekend als je ze niet zingt. Gewoon doen dus, en volgende week weer, en die week daarop nogmaals, enzovoort.Ichtus schreef:Vele 'kerkmensen' hebben dan ook een dun psalmboekje. Wij zongen gister een tamelijk onbekende psalm, maar had het idee dat ik alleen zongHendrikus schreef:Dienst voorbereiden voor morgen. Héél klein beetje gefrustreerd over het feit dat sommige dominees zo'n dun psalmboekje hebben.
25, 42, 86, 89, 116, 119, 138, kunnen we nou echt niks anders verzinnen?Ik kan je vertellen dat dat ook niet zo heel prettig is
Dat is dan weer nergens voor nodig...... Je vraagt je af waarom kerken gezangen laten zingen terwijl blijkt dat in er dus nog veel psalmen zijn die nooit worden gezongen en zeer onbekend zijn.Hendrikus schreef:Da's een vicieuze cirkel. Onbekende psalmen worden nooit bekend als je ze niet zingt. Gewoon doen dus, en volgende week weer, en die week daarop nogmaals, enzovoort.Ichtus schreef:Vele 'kerkmensen' hebben dan ook een dun psalmboekje. Wij zongen gister een tamelijk onbekende psalm, maar had het idee dat ik alleen zongHendrikus schreef:Dienst voorbereiden voor morgen. Héél klein beetje gefrustreerd over het feit dat sommige dominees zo'n dun psalmboekje hebben.
25, 42, 86, 89, 116, 119, 138, kunnen we nou echt niks anders verzinnen?Ik kan je vertellen dat dat ook niet zo heel prettig is
Wij zongen zondag ook een volslagen onbekend gezang. Bij het derde couplet hadden ook de minder muzikale mensen de melodie helemaal onder controle.
Als je niet oppast, komen er ook nog opwekkingsliederen bij, die hebben melodietjes soms, die ik niet kan volgenWillem schreef:Dat is dan weer nergens voor nodig...... Je vraagt je af waarom kerken gezangen laten zingen terwijl blijkt dat in er dus nog veel psalmen zijn die nooit worden gezongen en zeer onbekend zijn.Hendrikus schreef:Da's een vicieuze cirkel. Onbekende psalmen worden nooit bekend als je ze niet zingt. Gewoon doen dus, en volgende week weer, en die week daarop nogmaals, enzovoort.Ichtus schreef:Vele 'kerkmensen' hebben dan ook een dun psalmboekje. Wij zongen gister een tamelijk onbekende psalm, maar had het idee dat ik alleen zongHendrikus schreef:Dienst voorbereiden voor morgen. Héél klein beetje gefrustreerd over het feit dat sommige dominees zo'n dun psalmboekje hebben.
Wij zongen zondag ook een volslagen onbekend gezang. Bij het derde couplet hadden ook de minder muzikale mensen de melodie helemaal onder controle.
Ehm, zelfs in die "enige" gezangen (die zingen ze bij jou toch wel) staan er wel die niemand kent. Dus da's niet exclusief een voorrecht van de psalmenWillem schreef:Dat is dan weer nergens voor nodig...... Je vraagt je af waarom kerken gezangen laten zingen terwijl blijkt dat in er dus nog veel psalmen zijn die nooit worden gezongen en zeer onbekend zijn.Hendrikus schreef:Da's een vicieuze cirkel. Onbekende psalmen worden nooit bekend als je ze niet zingt. Gewoon doen dus, en volgende week weer, en die week daarop nogmaals, enzovoort.Ichtus schreef:Vele 'kerkmensen' hebben dan ook een dun psalmboekje. Wij zongen gister een tamelijk onbekende psalm, maar had het idee dat ik alleen zongHendrikus schreef:Dienst voorbereiden voor morgen. Héél klein beetje gefrustreerd over het feit dat sommige dominees zo'n dun psalmboekje hebben.
Maar daar is de tekst weer zo lekker makkelijk, vier keer achter mekaar hetzelfde, dan een refrein dat zes keer dezelfde tekst is, en dan herhalen we vers 1 nog een keertje.Mara schreef: Als je niet oppast, komen er ook nog opwekkingsliederen bij, die hebben melodietjes soms, die ik niet kan volgen
Zita schreef:Maar daar is de tekst weer zo lekker makkelijk, vier keer achter mekaar hetzelfde, dan een refrein dat zes keer dezelfde tekst is, en dan herhalen we vers 1 nog een keertje.Mara schreef: Als je niet oppast, komen er ook nog opwekkingsliederen bij, die hebben melodietjes soms, die ik niet kan volgen
Ja en tkomt allemaal op hetzelfde neer. De ZegenZita schreef:Maar daar is de tekst weer zo lekker makkelijk, vier keer achter mekaar hetzelfde, dan een refrein dat zes keer dezelfde tekst is, en dan herhalen we vers 1 nog een keertje.Mara schreef: Als je niet oppast, komen er ook nog opwekkingsliederen bij, die hebben melodietjes soms, die ik niet kan volgen