Vakantie

Marnix

Re: Vakantie

Bericht door Marnix »

parsifal schreef:Ik vertrek donderdag voor drie weken naar Boston. In Stockholm dooit het nu al een paar dagen, dan moet ik toch maar de koudere oorden opzoeken. Het is altijd leuk om een stad met zoveel goede universiteiten in de buurt te bezoeken. Ik ben er 1 week voor vakantie en om een bekende bezoeken (en dat is het eigenlijke doel van de reis), de overige twee weken kan ik er echter samenwerken met wat mensen, waardoor de baas de reiskosten betaalt. Ik houd van mijn werk.
In Boston dooit het nu ook 1 graad :) Maar dat gaat de komende week veranderen. Veel plezier daar.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion

Bericht door albion »

refo schreef:Zal defensie wel betaald hebben....
Over vooroordelen gesproken.... :nananere
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
refo

Bericht door refo »

albion schreef:
refo schreef:Zal defensie wel betaald hebben....
Over vooroordelen gesproken.... :nananere
Dat was een na-oordeel.
Duur hotel + arme Huisman = rijke sponsor nodig, voor wie geld geen rol speelt.

Maar het is uit de tijd dat Huisman nog jong was. Een duur hotel in Turkije was vermoedelijk toen voor onze begrippen niet zo duur.
Marnix

Bericht door Marnix »

Zou kunnen. Istanbul is de laatste decennia behoorlijk verwesterd, en dat geldt ook voor de prijzen voor toeristen :) Het kan goed zijn dat het hotel toen nog niet zo duur was. 230 euro per nacht voor een tweepersoonskamer vind ik ietwat aan de hoge kant :) in 2008 voor 50 euro per nacht een tweepersoonskamer gehad elders :)

Net de tickets geboekt, dat wisselt ook erg in prijs. De heenreis was altijd 105 euro maar terug was het gistermorgen 65 euro, gistermiddag 90 euro en vanochtend keek ik en was het maar 50 euro. Allemaal dezelfde vlucht. Nu de tickets geboekt voor een mooi prijsje. Vliegen we wel op Sabiha Gohcen (kleinschalig) ipv het met Schiphol vergelijkbare Ataturk Airport, maar dat kleinschalige vind ik niet erg.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Marnix schreef:Zou kunnen. Istanbul is de laatste decennia behoorlijk verwesterd, en dat geldt ook voor de prijzen voor toeristen :) Het kan goed zijn dat het hotel toen nog niet zo duur was. 230 euro per nacht voor een tweepersoonskamer vind ik ietwat aan de hoge kant :) in 2008 voor 50 euro per nacht een tweepersoonskamer gehad elders :)

Net de tickets geboekt, dat wisselt ook erg in prijs. De heenreis was altijd 105 euro maar terug was het gistermorgen 65 euro, gistermiddag 90 euro en vanochtend keek ik en was het maar 50 euro. Allemaal dezelfde vlucht. Nu de tickets geboekt voor een mooi prijsje. Vliegen we wel op Sabiha Gohcen (kleinschalig) ipv het met Schiphol vergelijkbare Ataturk Airport, maar dat kleinschalige vind ik niet erg.
op kleine vliegvelden wil het nog weleens gebeuren dat de trap bij het vliegtuig wordt gerold, ipv dat je door de slurf gaat. Ik kreeg direct Beatrix-wuif-neigingen. :)
parsifal

Bericht door parsifal »

Marnix schreef:
parsifal schreef:Ik vertrek donderdag voor drie weken naar Boston. In Stockholm dooit het nu al een paar dagen, dan moet ik toch maar de koudere oorden opzoeken. Het is altijd leuk om een stad met zoveel goede universiteiten in de buurt te bezoeken. Ik ben er 1 week voor vakantie en om een bekende bezoeken (en dat is het eigenlijke doel van de reis), de overige twee weken kan ik er echter samenwerken met wat mensen, waardoor de baas de reiskosten betaalt. Ik houd van mijn werk.
In Boston dooit het nu ook 1 graad :) Maar dat gaat de komende week veranderen. Veel plezier daar.
bedankt. Leuk die verhalen over vliegen. Dit is pas de 2 keer in mijn leven dat ik met een vliegtuig hoop te reizen. Ik ben benieuwd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Marnix

Bericht door Marnix »

Leuk! Of spannend? Wel gelijk een flinke vliegreis, al lijkt het verder dan het is.
Zita schreef:
Marnix schreef:Zou kunnen. Istanbul is de laatste decennia behoorlijk verwesterd, en dat geldt ook voor de prijzen voor toeristen :) Het kan goed zijn dat het hotel toen nog niet zo duur was. 230 euro per nacht voor een tweepersoonskamer vind ik ietwat aan de hoge kant :) in 2008 voor 50 euro per nacht een tweepersoonskamer gehad elders :)

op kleine vliegvelden wil het nog weleens gebeuren dat de trap bij het vliegtuig wordt gerold, ipv dat je door de slurf gaat. Ik kreeg direct Beatrix-wuif-neigingen. :)
Haha ja, vorige keer was dat bij het instappen ook zo. Afgelopen jaar in Faro ook. Wel leuk :)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

parsifal schreef:
Marnix schreef:
bedankt. Leuk die verhalen over vliegen.
Leuk? Ik vind vliegen eigenlijk helemaal niets, maar ja, als je wat wil moet je soms. Liever ging ik fietsen ofzo :huhu
huisman

Bericht door huisman »

Mister schreef:
parsifal schreef:
Marnix schreef:
bedankt. Leuk die verhalen over vliegen.
Leuk? Ik vind vliegen eigenlijk helemaal niets, maar ja, als je wat wil moet je soms. Liever ging ik fietsen ofzo :huhu

Vliegen is leuk en veilig met de beste Air Traffic Controllers van de wereld in ons land. Buiten onze landsgrenzen wordt het oppassen daar kan ik verhalen over vertellen dat je idd liever gaat fietsen :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

@ Huisman, dank je! Ik word er gelijk een stuk geruster van. :bobo
huisman

Bericht door huisman »

Mister schreef:@ Huisman, dank je! Ik word er gelijk een stuk geruster van. :bobo
Het valt wel mee, ATC gerelateerde crashes zijn wereldwijd op één hand te tellen .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

huisman schreef:
Mister schreef:@ Huisman, dank je! Ik word er gelijk een stuk geruster van. :bobo
Het valt wel mee, ATC gerelateerde crashes zijn wereldwijd op één hand te tellen .
Blijven er nog genoeg andere soorten crashes over...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:
huisman schreef:
Mocht dat problematisch zijn voor je aanstaande Israël vakantie, dan wil er misschien wel een moderator mee. ;)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:
Mister schreef:
huisman schreef:
Mocht dat problematisch zijn voor je aanstaande Israël vakantie, dan wil er misschien wel een moderator mee. ;)
Hehe, als ik het niet dacht... ;)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Vliegen is ook gewoon iets afschuwelijks.... maar soms moet je wel, wil je op een bepaalde bestemming komen ;(

Wij hopen morgen richting Giethoorn te gaan, nachtje in Huis ten Wolde, voor vrijdag nog iets leuks bedenken.... als iemand tips heeft? (wandelingen of fietstochten van meer dan een half uur zitten er niet meer in..... of het moet een stadswandeling zijn met drinkgelegenheden genoeg onderweg :huhu )
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie