Nee. (wat vul je het overigens weer prachtig voor me in, hoe kom je bij dit soort ideeenTiberius schreef:Je bedoelt dat er mensen zijn die niet in zonden ontvangen en geboren zijn? En die niet van nieuws geboren hoeven te worden om in het rijk van God te mogen komen?Marnix schreef:Heb je daar ook een onderbouwing voor? Dat het voor velen geldt geloof ik wel, maar geldt dat iedereen? Is het onmogelijk dat iemand ermee opgroeit en het gelooft van jongs af aan?

Ik bedoel dat iemand die in zonde ontvangen en geboren is maar in Christus geheiligd is, van kindsbeen aan met het evangelie vertrouwd is en het gelooft, daarin bij het opgroeien door onderwijs groeit en gesterkt wordt maar zodoende niet kan zeggen: Toen geloofde ik niet dat Jezus Christus aan het kruis de zonden van de wereld droeg en dat Hij ook mijn zonden droeg.
Zo iemand zal belijden dat hij van nature vijand van God is, ook in zonde is ontvangen en geboren maar kan volgens mij niet zo makkelijk zeggen: zoveel jaar geleden was ik nog een vijand van God?
Toch zal zo iemand belijden dat zijn van zijn (oude) natuur vijand van God is, omdat Hij in zonde ontvangen en geboren is en zich verlost en wedergeboren weten.