Gefelie [2]

haaf

Re: Gefelie

Bericht door haaf »

jvdg schreef:Twin housemans, van harte gefeliciteerd.
Wanneer is die andere tweeling jarig?

En Maria vt, ook jij van harte gefeliciteerd met Rick.
Van mij ook gefeliciteerd!
jvdg schreef: Overigens zijn er nogal wat "kringen/groeperingen" die tegen het vieren van verjaardagen zijn, en het feliciteren daarmee afwijzen.
Wie weet daar meer van?
Geen idee eigenlijk. Volgens mij is er weinig mis mee.
Job 1:4 schreef: En zijn zonen gingen, en maakten maaltijden in ieders huis op zijn dag; en zij zonden henen, en nodigden hun drie zusteren, om met hen te eten en te drinken.
Het is best mogelijk dat het hier ook om verjaardagen ging. De kanttekeningen noemen die mogelijkheid ook:
zijn dag; Te weten, zijner beurt om zijn maaltijd te geven; want hiervan ging zekere orde onder hen om. En misschien kwam de orde op elkeen, ten dage zijner geboorte. Want Job noemt dezen zijnen dag; Job 3:1.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

jvdg schreef:
huisman schreef:
Wanneer is die andere tweeling jarig?En Maria vt, ook jij van harte gefeliciteerd met Rick.

Overigens zijn er nogal wat "kringen/groeperingen" die tegen het vieren van verjaardagen zijn, en het feliciteren daarmee afwijzen.
Wie weet daar meer van?
6 oktober
Ik schrijf het in de agenda.
Maar heb je ook een antwoord op mijn tweede vraag?
De enigen die in de Bijbel hun verjaardag vierden, waren nogal slechte mensen. Herodes liet Johannes onthoofden, Farao liet de bakker doden. Dat zou niet echt aanmoedigen tot het vieren van je verjaardag.
Jehova's getuigen zijn ook tegen, dacht ik. Of alleen tegen kerst?
jvdg

Bericht door jvdg »

Ik stelde een serieuze vraag en krijg vage antwoorden.
Dat neem ik niemand kwalijk. Integendeel.
Maar ik zou echt graag willen weten dat mensen tegen deze "vierdagen" zijn, en de redenen waarop ze hun mening gronden.
Ik althans heb daar niets over kunnen vinden, maar ik hoop dat medeforummers hier iets over kunnen vertellen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

jvdg schreef:Ik stelde een serieuze vraag en krijg vage antwoorden.
Dat neem ik niemand kwalijk. Integendeel.
Maar ik zou echt graag willen weten dat mensen tegen deze "vierdagen" zijn, en de redenen waarop ze hun mening gronden.
Ik althans heb daar niets over kunnen vinden, maar ik hoop dat medeforummers hier iets over kunnen vertellen.
wat is er vaag aan mijn antwoord? Die mensen halen argumenten uit de Bijbel, nl dat de enige mensen die hun verjaardag vierden, op die dag zich juist te buiten gingen aan grove zonden. Zie bijv http://refoweb.nl/vragenrubriek/4009/wa ... ren3f.html
gertje

Bericht door gertje »

wikipedia:
Feestdagen en gebruikenDe enige religieuze feestdag die Jehova's getuigen collectief vieren, is de herdenking van de dood van Jezus (de Gedachtenisviering). Getracht wordt hiervoor 14 Nisan volgens de traditioneel Joodse kalender te hanteren. Dit is echter een maankalender, de zonnedatum is daarmee moeilijk te berekenen. Als compromis wordt de viering gehouden met de eerste volle maan na 21 maart. De viering geschiedt na zonsondergang.[20]

Jehova's getuigen vieren geen christelijke en ook de meeste andere feestdagen niet, omdat deze van heidense oorsprong worden beschouwd. Zo vieren ze geen Kerstmis vanwege de relatie met de saturnaliën, het Paasfeest vanwege vruchtbaarheidssymbolen als hazen en eieren, Halloween en Oud en Nieuw vanwege het feit dat het feest oorspronkelijk was om boze geesten te verdrijven, etc.. Het verbod op de viering van verjaardagen stamt uit het jaar 1920. Destijds was de aangevoerde reden voor het verbod de nadruk op het individu; inmiddels is dit uitgebreid met verwijzingen naar de onthoofdingen die plaatsvonden op de verjaardagen die vermeld worden in de Bijbel. Bruiloften worden wel gevierd, met de reden dat Jezus zelf ook deel nam aan zulke feesten.[21]

Roken, drugsgebruik en dronkenschap zijn een grondslag voor uitsluiting. Op matig gebruik van alcohol, koffie en andere (licht) verslavende middelen staan geen sancties.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Zita schreef:
jvdg schreef:
huisman schreef:
Wanneer is die andere tweeling jarig?En Maria vt, ook jij van harte gefeliciteerd met Rick.

Overigens zijn er nogal wat "kringen/groeperingen" die tegen het vieren van verjaardagen zijn, en het feliciteren daarmee afwijzen.
Wie weet daar meer van?
6 oktober
Ik schrijf het in de agenda.
Maar heb je ook een antwoord op mijn tweede vraag?
De enigen die in de Bijbel hun verjaardag vierden, waren nogal slechte mensen. Herodes liet Johannes onthoofden, Farao liet de bakker doden. Dat zou niet echt aanmoedigen tot het vieren van je verjaardag.
Jehova's getuigen zijn ook tegen, dacht ik. Of alleen tegen kerst?
Tja Jehova's getuigen vieren geen verjaardag;
Jaren geleden werd mijn neef Jehova getuigen en ze kwamen niet meer
op zijn moeders en vaders verjaardag.
Toen een keer vroeg zijn zuster aan ze waarom mogen jullie geen verjaardag vieren
het antwoord was, Jezus vierde ook geen verjaardagen waarop op zijn zuster zei
heb ook nooit gelezen dat Jezus met vakantie ging en dat doen jullie toch ook
wel 2 a 3 keer per jaar.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Willem, van harte gefeliciteerd met jullie kindje!
Alles goed? geniet ervan! eerste kindje?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Beste Willem
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje, is het een jongetje of een meisje?
En je vrouw natuurlijk ook gefeliciteeerd, geniet van jullie kindje en veel zegen bij het opvoeden van dit
grote wonder, dat de Heere jullie een kindje heeft willen schenken, alles goed gegaan bij de bevalling? :)
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
huisman

Bericht door huisman »

@Willem,

Van harte gefeiciteerd met jullie kindje, laat het RF maar even zitten en geniet ervan :super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

huisman schreef:@Willem,

Van harte gefeiciteerd met jullie kindje, laat het RF maar even zitten en geniet ervan :super
:fleur
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Willem

Bericht door Willem »

tnx allemaal!

Het is ons eerste kindje, een zoon.
Alles gaat verder prima, RF zal idd wel even wat rustiger worden. Maar t'is nu rusttijd voor moeder en kind :hum
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Willem, van harte gefeliciteerd!
Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
helma

Bericht door helma »

Afbeelding

Van harte!!!
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Willem schreef:tnx allemaal!

Alles gaat verder prima, RF zal idd wel even wat rustiger worden. Maar t'is nu rusttijd voor moeder en kind :hum
Gefeliciteerd!
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Willem schreef:tnx allemaal!

Willem van Harte Gefeliciteerd met jullie zoon.
des HEEREN Zegen toegewenst!!!!
Plaats reactie