1ste Nationale ramp van 2011 ?
Re: 1ste Nationale ramp van 2011 ?
Dut jij maar lekker verder 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Da's beter dan voor nix wakker liggen.
Voor zover ik weet zegt niemand dat er geen risico's zijn bij de gevolgen van deze brand.
Alleen is er tot nu toe niet schadelijks GEMETEN. Gisteravond vertaalde het journaal dat in: er ZIJN geen schadelijke stoffen. Dat klopte niet.
Tot nu toe geen doden en zelfs geen gewonden. We mogen voorzichtig blij zijn.
Voor zover ik weet zegt niemand dat er geen risico's zijn bij de gevolgen van deze brand.
Alleen is er tot nu toe niet schadelijks GEMETEN. Gisteravond vertaalde het journaal dat in: er ZIJN geen schadelijke stoffen. Dat klopte niet.
Tot nu toe geen doden en zelfs geen gewonden. We mogen voorzichtig blij zijn.
Dan hoeft de sint zijn zwarte pieten niet uit spanje te halen straksMara schreef:In heel veel plaatsen komt roet met de regen naar beneden![]()
Dat gaat van Schiedam, tot Sliedrecht, Barendrecht, de Hoekse Waard en zelfs Gelderland !

soms raak ik enorm in de war van smilies. Je betoogt het hele topic al dat er een ramp is, en dat de overheid ons zand in de ogen probeert te strooien. Dat kan je mening zijn. Maar door het knipoogje lijk je het nu weer andersom te bedoelen. Of niet?Mara schreef:Dut jij maar lekker verder
Overigens steek ik in dit geval graag mijn kop in het zand. Ik heb d'r geen verstand van, en degenen die er verstand van hebben, zeggen dat er geen gevaar is. Ik acht me niet bevoegd om hen tegen te spreken, en heb daar ook helemaal geen zin in. Ik zal het wel horen als het misschien toch gevaarlijk wordt.
De WO2-vergelijking lijkt me zeldzaam ongepast.
Toch niet logisch om Moerdijk 2011 gelijk te stellen met 40-45Mara schreef:Wat werd er ook alweer gezegd, net voor de Duitsers ons land binnenvielen ?
Gaat u rustig slapen .....
Het merendeel geloofde dat ook, net als nu.
Da's een beetje een domme reactie. Het gaat niet om de gelijkstelling tussen Moerdijk 2011 en 40-45, maar om de overeenkomst tussen de reactie van de overheid toen en nu bij een concreet gevaar.Mister schreef:Toch niet logisch om Moerdijk 2011 gelijk te stellen met 40-45Mara schreef:Wat werd er ook alweer gezegd, net voor de Duitsers ons land binnenvielen ?
Dat zei Colijn op 11 maart 1936 toen Duitsland het Rijnland bezette. "Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn." En hij had gelijk.Mister schreef:Toch niet logisch om Moerdijk 2011 gelijk te stellen met 40-45Mara schreef:Wat werd er ook alweer gezegd, net voor de Duitsers ons land binnenvielen ?
Het is een hardnekkige legende dat hij dat op 9 mei 1940 gezegd heeft. Toen was hij geen minster meer en al helemaal geen premier.
Toch verbaast het me dat hier zo'n opschudding over gedaan wordt, terwijl dat er een lading eieren die dioxine bevatten in beslag is genomen.
Hoeveel eieren zouden er al in de supermarkt hebben gelegen?
Ik probeer te achterhalen hoeveel dioxine er precies in die eieren zat.
Weet iemand dat?
Weet iemand dat?
Er heeft ergens op internet een bericht gestaan, maar ik kan het niet meer vinden.refo schreef:Ik probeer te achterhalen hoeveel dioxine er precies in die eieren zat.
Weet iemand dat?
waren dat die eieren die wel bedoeld waren voor de levensmiddelenindustrie, maar niet voor directe consumptie? Of was dat weer een andere partij?Auto schreef:Er heeft ergens op internet een bericht gestaan, maar ik kan het niet meer vinden.refo schreef:Ik probeer te achterhalen hoeveel dioxine er precies in die eieren zat.
Weet iemand dat?
Auto schreef:Toch verbaast het me dat hier zo'n opschudding over gedaan wordt, terwijl dat er een lading eieren die dioxine bevatten in beslag is genomen.
Toch maar beter om zelf een paar kipjes te hebben, hier hebben we iedere dag een paar verse eieren.
Je zult er maar postbode wezen...Mara schreef:In heel veel plaatsen komt roet met de regen naar beneden![]()
Dat gaat van Schiedam, tot Sliedrecht, Barendrecht, de Hoekse Waard en zelfs Gelderland !
Pas maar op dat jouw kippen straks geen roet in het eten gooien....Rijssen schreef:Auto schreef:Toch verbaast het me dat hier zo'n opschudding over gedaan wordt, terwijl dat er een lading eieren die dioxine bevatten in beslag is genomen.
Toch maar beter om zelf een paar kipjes te hebben, hier hebben we iedere dag een paar verse eieren.

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Het 'logge gevaarte' waar huisman het over had duikt ook elke keer weer, op de voorpagina vh RD, op nu.nl bij de laatse link!