Popmuziek duivels?

Grace

Re: popmuziek duivels?

Bericht door Grace »

het was zeer heftig. ik ben er inmiddels 10 jaar uit, maar wist dat het zo heftig was inmiddels . ik vond wel dat ze erg ver gingen in het tonen en laten horen van clips en beelden en uitspraken. had minder gekund denk ik. neemt niet weg dat het zeer schokkend was en broodnodig om aan jongeren en ouderen te laten zien die nog steeds van alles luisteren. en dan te bedenken dat 90% van de refo gezindte jongeren deze muziek gewoon luistert.
helma

Bericht door helma »

voor mezelf vond ik het ook erg heftig; (heb af en toe ook echt mijn hoofd naar beneden gedaan)maar aan de andere kant hoop ik dat heel veel ouders eindelijk nu realiseren wat hun kinderen zien en horen
Ik zag op refdag dat A Baan zei: „Ik hoef m’n hoofd niet in een vuilnisbak te steken om te weten dat het daar stinkt.”
Maar het probleem is dat er heel veel jongelui/ouders niet doorhebben dat ze midden in zo'n vuilnisbak zitten. Het is nodig dat ze eindelijk zien waar ze mee bezig zijn.

Veel mensen denken toch: dat doet-ziet-luistert mijn kind/onze jeugd niet
Helaas blijkt het tegendeel iedere keer.
Mara

Bericht door Mara »

Ach, je kunt ook christelijke liederen zingen, met een goede intentie, en toch een naaste onheus bejegenen :bobo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef:voor mezelf vond ik het ook erg heftig; (heb af en toe ook echt mijn hoofd naar beneden gedaan)maar aan de andere kant hoop ik dat heel veel ouders eindelijk nu realiseren wat hun kinderen zien en horen
Ik zag op refdag dat A Baan zei: „Ik hoef m’n hoofd niet in een vuilnisbak te steken om te weten dat het daar stinkt.”
Maar het probleem is dat er heel veel jongelui/ouders niet doorhebben dat ze midden in zo'n vuilnisbak zitten. Het is nodig dat ze eindelijk zien waar ze mee bezig zijn.

Veel mensen denken toch: dat doet-ziet-luistert mijn kind/onze jeugd niet
Helaas blijkt het tegendeel iedere keer.
Ik heb ook begrepen dat het erg heftig was, maar dat is misschien ook wel nodig om de jongeren en hun ouders wakker te schudden. Het hoofdcommentaar van het RD vond ik evenwichtig.
http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/ ... n_1_524528
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gian

Bericht door Gian »

Er is 11 dec. jl. een avond voor ambtdragers geweest. Voor deze categorie vind ik het helemaal niet erg dat ze ver gaan. Ik geloof dat vele ambtsdragers geen flauw idee hebben wat er speelt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
huisman

Bericht door huisman »

Gian schreef:Er is 11 dec. jl. een avond voor ambtdragers geweest. Voor deze categorie vind ik het helemaal niet erg dat ze ver gaan. Ik geloof dat vele ambtsdragers geen flauw idee hebben wat er speelt.

Hoe kom je daar nu bij, hebben ambtsdragers geen kinderen ? Leven ambtsdragers niet in dezelfde wereld ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Jammer, dat deze lezingen alleen maar op de veluwe gehouden worden, dat is toch echt een drempel voor veel mensen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Terwijl het daar juist minder nodig lijkt :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Je zal mij niet horen zeggen, dat het daar minder nodig is, zo ook op de betuwe..., heb genoeg gehoord en gezien, waar wij als "randstadters" nog met onze oren en ogen staan klapperen :oO :oO :oO
Maar het is ook broodnodig in Zuid-Holland en Zeeland!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gian

Bericht door Gian »

huisman schreef:
Gian schreef:Er is 11 dec. jl. een avond voor ambtdragers geweest. Voor deze categorie vind ik het helemaal niet erg dat ze ver gaan. Ik geloof dat vele ambtsdragers geen flauw idee hebben wat er speelt.

Hoe kom je daar nu bij, hebben ambtsdragers geen kinderen ? Leven ambtsdragers niet in dezelfde wereld ?
Ik weet zelfs zeker dat er velen zijn die geen benul hebben van popmuziek, en de verwoestende kracht ervan. Met name die mensen die alles waar een gitaar of drumstel in zit al verwerpelijk vinden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
utrech

Bericht door utrech »

zou kunnen dat pop zo erg is.
zou ook kunnen dat de dj een beetje overdrijft.

persoonlijk vind ik dat het niet kan dat je een psalm halverwege door pop laat overstemmen. dan ben je zelf met duivelswerk bezig.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

utrech schreef:zou kunnen dat pop zo erg is.
zou ook kunnen dat de dj een beetje overdrijft.

persoonlijk vind ik dat het niet kan dat je een psalm halverwege door pop laat overstemmen. dan ben je zelf met duivelswerk bezig.
ga nou eerst maar gewoon eens luisteren op zo'n avond....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha

Orchidee schreef:Jammer, dat deze lezingen alleen maar op de veluwe gehouden worden, dat is toch echt een drempel voor veel mensen.
Als jij een avond belegd en een groep mensen aantrekt komt Koos zo naar je toe, zeker weten....

bij ons wordt het op de jeugdvereniging gedaan....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:
Orchidee schreef:Jammer, dat deze lezingen alleen maar op de veluwe gehouden worden, dat is toch echt een drempel voor veel mensen.
Als jij een avond belegd en een groep mensen aantrekt komt Koos zo naar je toe, zeker weten....

zal het eens voorstellen op de JR-vergadering volgende week. Hoe groot moet de groep zijn?? En hoe neem je contact op met hem??
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

JolandaOudshoorn schreef:
MarthaMartha schreef:

zal het eens voorstellen op de JR-vergadering volgende week. Hoe groot moet de groep zijn?? En hoe neem je contact op met hem??
mmm... denk dat Helma dat wel weet...
Plaats reactie