Er worden weer veel dingen gezegd hierboven. Wij houden de regels van onze ouders niet aan, dat is niet te doen. Ik mocht nl helemaal niks op zondag, ook niet op de fiets naar de kerk. Ik mocht niet handwerken en er ook niet over praten. De zondagen duurden in mijn beleving errug lang. Toen ik iets ouder was kwam de ene zondag mn vriendinnetje de hele dag bij mij en de andere ik bij haar. Dat was wel leuk.
Mijn man is buitenkerkelijk opgevoed, dus dat waren helemaal aparte regels
In principe blijft alle apparatuur uit, een enkele keer mogen ze zondagsavonds op de website van hun school kijken, als daar een reden voor is. Wij doen wel spelletjes, ook Monopoly, omdat je niet echt met geld speelt, dan wordt het gokken nl en dat doen wij helemaal niet.
Ook hebben wij er geen moeite mee als de Wii eventjes aangezet wordt of met de Nintendo ds wordt gespeeld.
Als een kind in het ziekenhuis lag, gaven wij hem een laptop mee en mocht er op zondag geinternet, ge -msn't worden. buiten de bezoekuren. De zondagen zijn lang en eentonig in het zknhs.Zodoende kon er contact met vriendjes gelegd worden.
Eenmaal thuis pasten ze zich moeiteloos aan aan de normale regels.
Marnix: ik oordeel niet over die kerken, ik zei dat ik het er niet zou kunnen uithouden ! Dat is heel wat anders. Het is MIJN persoonlijke mening.
En de liedjes weer, zucht, ik snap niet dat men het verschil niet meer ziet tussen rock en gospelrock. Het is precies hetzelfde, het klinkt eender, alleen de tekst is even aangepast.
En als je idd goed zou luisteren naar veel van die popsongs, dan schrik je soms wat er in staat ! Ook blijken er verborgen boodschappen in te zitten. Achterstevoren gedraaid schijn je ze te kunnen horen. Ik weet niet precies wat daar van waar is en hoeveel invloed dit werkelijk op je heeft, maar het zou zomaar kunnen. Hoeveel prikkels krijgen we niet, die we ongemerkt oppikken ? Soms hoor je een riedeltje, pieker je je suf, waar is dat nou van ? Is het een reclamedeuntje !
Het is allemaal uitgekiend, om ons zo goed mogelijk te kunnen doordrenken.
Waarom blijven bij veel kindjes de liedjes van K3 zo goed hangen, soms nog beter dan een christelijk versje ?
En op bijbelse bruiloften zou het maar een gezellige boel zijn. Iedereen danste, er werd gedronken, muziek gedraaid.
Dit maakt de weg vrij voor de tango en de quick step, en een bandje met een zanger(es).
Zou je de Heere Jezus op je bruiloft kunnen uitnodigen ?