Tuinieren?
-
Barryvrouw houdt ook wel van tuinieren. Toen we hier vorig jaar kwamen wonen was onze tuin aangelegd door een hovenier. Plantje hier, plantje daar, alles recht. En nu wordt het steeds beter, je kunt in elk geval tussen de bloeiende bloemen zitten.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Nee, tuinieren is niet direct mijn hobby (Tenminste.... niet de traditonele manier). Ik hoor bij de naturisten in de ware zin des woords. Ofwel laat de natuur maar zijn gang gaan. Veel beter voor de planten dan dat keurig bijhouden van de tuin.
Dat ik gelijk heb zal ik bewijzen. Mijn vader is een liefhebber van tradioneel tuinieren. Als hij komt moppert hij dan ook regelmatig - dat ik eens vaker het onkruid eruit moet halen - Vaker moet snoeien - Planten er niet voor IJsheiligen (Ik ben niet Rooms dus daar houd ik me niet aan) in moet doen enz.
Maar het mooiste is dat hij elk jaar moet toegeven dat bij mij alles zo goed bloeit. Waar de planten bij hem maar heel klein blijven Worden ze bij ons super groot.
En ik heb echt dezelfde planten (hij heeft ze zelf aan mij gegeven) en dezelfde grond (die heb ik bij het ophogen uit zijn tuin gehaald).
Dus ik blijf nog steeds naturist (bij tijd en wijle moet ik dit aan Rianne vertellen). En dat bevalt me eigenlijk prima.
Zo af en toe moet je voor de netheid er wat aan doen, omdat ik anders allemaal boze blikken van de buren krijg. Maar het liefst niet te vaak.
Dat ik gelijk heb zal ik bewijzen. Mijn vader is een liefhebber van tradioneel tuinieren. Als hij komt moppert hij dan ook regelmatig - dat ik eens vaker het onkruid eruit moet halen - Vaker moet snoeien - Planten er niet voor IJsheiligen (Ik ben niet Rooms dus daar houd ik me niet aan) in moet doen enz.
Maar het mooiste is dat hij elk jaar moet toegeven dat bij mij alles zo goed bloeit. Waar de planten bij hem maar heel klein blijven Worden ze bij ons super groot.
En ik heb echt dezelfde planten (hij heeft ze zelf aan mij gegeven) en dezelfde grond (die heb ik bij het ophogen uit zijn tuin gehaald).
Dus ik blijf nog steeds naturist (bij tijd en wijle moet ik dit aan Rianne vertellen). En dat bevalt me eigenlijk prima.
Zo af en toe moet je voor de netheid er wat aan doen, omdat ik anders allemaal boze blikken van de buren krijg. Maar het liefst niet te vaak.
Naturisten? Dat zijn toch van die mensen van de Freikörperkultur (FKK), naaktlopers dus?Oorspronkelijk gepost door Adryan
(...) Dus ik blijf nog steeds naturist (bij tijd en wijle moet ik dit aan Rianne vertellen). En dat bevalt me eigenlijk prima.
Dan zou je laatste zin beter zo kunnen luiden:
Zo af en toe moet je voor de netheid wat aan doen, omdat ik anders allemaal boze blikken van de buren krijg. Maar het liefst niet te vaak.
Grapje, Gravo
Lig jij daar als naturist in je tuin, krijg je nog commentaar van je buren ook! Die zijn zeker anti-naturist.Oorspronkelijk gepost door Adryan
Heerlijk tuinieren. Dat staat voor mij gelijk aan uitwaaien in de polder.
Gewoon in de grond wroeten. Onkruid trekken, schoffelen, plantjes poten, zaaien, water geven, stokbonen opbinden.
Prachtig om te zien hoe het opkomt. Het verbaasd met telkens weer dat uit een zo'n miniem zaadje een hele wortel bijv. komt.
Als stads student is het heerlijk om eens niet op stenen te lopen en niet na te hoeven denken. Dicht bij de grond te moeten zijn en spierpijn te krijgen.
:du:du:du:du:du
Gewoon in de grond wroeten. Onkruid trekken, schoffelen, plantjes poten, zaaien, water geven, stokbonen opbinden.
Prachtig om te zien hoe het opkomt. Het verbaasd met telkens weer dat uit een zo'n miniem zaadje een hele wortel bijv. komt.
Als stads student is het heerlijk om eens niet op stenen te lopen en niet na te hoeven denken. Dicht bij de grond te moeten zijn en spierpijn te krijgen.
Kom je ook eens bij ons tuinieren :eurOorspronkelijk gepost door lo-ruchama
Heerlijk tuinieren. Dat staat voor mij gelijk aan uitwaaien in de polder.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman