1. Die 10.000 man minder hoeven toch niet enkel militairen te zijn? Dan zijn toch burgers en militairen? Waarom dan deze opmerking? Overigens mag ik hopen dat de bezuinigingen in harde euro's afgerekend worden en niet in FTE's. Anders krijg je enkel maar grote outsourcingscontracten o.a. ICT, Facilitair, Transport etc. wat minder FTE oplevert (minder amtenaren in dienst) is maar (veel) meer kost omdat alles uitbesteed wordt.huisman schreef:Ten eerste zitten bij die 70.000 zo'n 21000 burgermedewerkers, dus minder dan 50.000 militairen. Wij komen van 130.000 militairen in 1990 sindsdien is het ambitieniveau nauwlijks gewijzigd door de regeringen. Lees hieronder maar de percentages waarmee de krijgsmacht al te maken heeft gehad.memento schreef:Dan zal je eerst moeten aantonen dat de gevraagde taken niet met 62.000 man uitgevoerd kunnen worden. Persoonlijk vindt ik 60.000 man een hoop personeel. Volgens mij moeten daarmee makkelijk alle taken die de regering van hen vraagt uitgevoerd kunnen worden, als ze een beetje efficiënt werken.huisman schreef:Mee eens, alleen het rode citaat niet, er kan alleen op defensie bezuinigd worden als de regering zijn ambitieniveau naar beneden bijsteld, er moeten dan keuze's gemaakt worden.
(Aan jou de taak om aan te tonen dat er 70.000 man nodig zijn voor de gevraagde taken).
2. Je zegt: "We komen van 130.000 militairen in 1990 naar minder dan 50.000 nu. Met hetzelfde ambitieniveau." Toen vonden de mensen al dat bezuinigen eigenlijk niet mogelijk was om de taken uit te blijven voeren. Toch doet Defensie nog - volgens eigen zeggen - hetzelfde werk als 20 jaar geleden maar wel met tweemaal zo weinig mensen. Want het ambitie niveau is - volgens eigen zeggen - nauwelijks gewijzigd. Waarom zou ik iemand geloven die zegt dat het nu echt niet meer kan? Dat roept men al 20 jaar maar met de helft minder als destijds marcheert het nog steeds. Ofwel, de ervaring heeft geleerd dat de argumenten "Kan niet" niet valide zijn.