Zelf heb ik ook lang gedacht dat prolife niets anders is dan marketing. Dit is echter een foute gedachte.memento schreef:ProLife is gewoon een merknaam die Agis Zorgverzekeringen voert, om klanten uit de reformatorische gezindte binnen te halen. Volgens mij is het hele bestaan van ProLife niets anders dan marketing.
Ik zou zeggen: Kies gewoon de zorgverzekering die het beste bij je situatie past. De inhoud van het basispakket is bij elke zorgverzekering gelijk. Ook al vraagt de ene verzekeraar een hogere premie voor dat basispakket dan de andere. Het verschil zit m in de aanvullende pakketten. En in de premie die je betaald.
Het geld dat in de zorg nodig is om Euthanasie toe te passen of abortus of niet bijbelse vruchtbaarheidbehandeling geeft prolife niet aan gezondheidszorginstanties maar dit geld besteed Prolife aan het ontwikkelen van bijbelse vruchtbaarheidbehandelingen, adoptie en palliatieve zorg. Met name met het laatste heb ik op m'n werk te maken. Wat gaat er ongelofelijk veel geld zitten in het ontwikkelen en toepassen van palliatieve zorg. Goede palliatieve zorg kan voorkomen dat iemand overgaat op Euthanasie.
Het percentage dat zich via Agis onder de vlag van Prolife verzekerd is ook dat percentage wat Agis beschikbaar kan stellen voor palliatieve zorg en andere christelijke doeleinden ipv het geld te gebruiken voor onchristelijk handelen in de gezondheidszorg.
Als christen is het dus zeker van belang om een goede en christelijke keuze te maken wat betreft je zorgverzekering. Hierin laat je ook in zekere zin je stem horen!