Nieuwe premies zorgverzekering 2011 (Pro Life)
Nieuwe premies zorgverzekering 2011 (Pro Life)
De premies bij Pro Life blijken te zijn verhoogd met ongeveer tien euro per maand. In de bijgevoegde documentatie staat hierover NIETS vermeld; vandaar dat ik een mailtje heb gestuurd naar de klantenservice.
Hun reactie:
De premie wordt door verschillende dingen beïnvloed. Ten eerste heeft dit te maken met de stijging van de uitgaven voor gezondheidszorg. Hiervoor berekent het ministerie van Volksgezondheid jaarlijks de kosten. Deze kosten liggen dit jaar aanzienlijk hoger dan voorgaande jaren. Daarnaast zijn er natuurlijk de kosten die de verzekeraar aan haar verzekerden vergoedt. De afgelopen jaren heeft Pro Life de premies miniem aangepast, dit jaar is dat meer. Wij proberen de premiestijging voor u zoveel mogelijk in te perken daarom is er ook op het laatste moment besloten om de korting op de basisverzekering te verhogen. Dat houdt in dat u in 2011 van ons 9% korting op de basisverzekering ontvangt ten opzichte van 7% in 2010.
Allemaal goed en wel; maar ik heb me bij Pro Life aangesloten ivm het christelijke tintje; ik had dan meer transparantie en helderheid verwacht. Bovendien krijg ik door bovenstaande reactie een naar onderbuik gevoel; we verhogen de basispremie (ivm hogere kosten) maar we geven je dan wel 2% extra korting. Je zou er ook voor kunnen kiezen om de basis premie met 2% minder te verhogen; maar dat is marketing-technisch natuurlijk niet zo handig.
Al met al is het christelijke tintje er voor mij vanaf en wil ik naar een andere zorgverzekering die niet schermt met een christelijke identiteit.
Heeft iemand andere ervaringen met Pro Life of juist adviezen voor een andere verzekeraar?
Hun reactie:
De premie wordt door verschillende dingen beïnvloed. Ten eerste heeft dit te maken met de stijging van de uitgaven voor gezondheidszorg. Hiervoor berekent het ministerie van Volksgezondheid jaarlijks de kosten. Deze kosten liggen dit jaar aanzienlijk hoger dan voorgaande jaren. Daarnaast zijn er natuurlijk de kosten die de verzekeraar aan haar verzekerden vergoedt. De afgelopen jaren heeft Pro Life de premies miniem aangepast, dit jaar is dat meer. Wij proberen de premiestijging voor u zoveel mogelijk in te perken daarom is er ook op het laatste moment besloten om de korting op de basisverzekering te verhogen. Dat houdt in dat u in 2011 van ons 9% korting op de basisverzekering ontvangt ten opzichte van 7% in 2010.
Allemaal goed en wel; maar ik heb me bij Pro Life aangesloten ivm het christelijke tintje; ik had dan meer transparantie en helderheid verwacht. Bovendien krijg ik door bovenstaande reactie een naar onderbuik gevoel; we verhogen de basispremie (ivm hogere kosten) maar we geven je dan wel 2% extra korting. Je zou er ook voor kunnen kiezen om de basis premie met 2% minder te verhogen; maar dat is marketing-technisch natuurlijk niet zo handig.
Al met al is het christelijke tintje er voor mij vanaf en wil ik naar een andere zorgverzekering die niet schermt met een christelijke identiteit.
Heeft iemand andere ervaringen met Pro Life of juist adviezen voor een andere verzekeraar?
Re: Nieuwe premies zorgverzekering 2011 (Pro Life)
CZ.. bevalt uitstekend 

Ik begrijp dit niet echt. Het "christelijk tintje" heeft toch, hoop ik, meer inhoud dan alleen iets over transparantie en marketing? En zijn die andere argumenten dan niet meer van toepassing?doedoe schreef:De premies bij Pro Life blijken te zijn verhoogd met ongeveer tien euro per maand. In de bijgevoegde documentatie staat hierover NIETS vermeld; vandaar dat ik een mailtje heb gestuurd naar de klantenservice.
Hun reactie:
Ik begrijp je frustratie, maar alle premies van alle maatschappijen zijn verhoogd.doedoe schreef:De premies bij Pro Life blijken te zijn verhoogd met ongeveer tien euro per maand. In de bijgevoegde documentatie staat hierover NIETS vermeld; vandaar dat ik een mailtje heb gestuurd naar de klantenservice.
Hun reactie:
Heeft nix met christelijk, marketing of transparantie te maken.
ProLife is gewoon een merknaam die Agis Zorgverzekeringen voert, om klanten uit de reformatorische gezindte binnen te halen. Volgens mij is het hele bestaan van ProLife niets anders dan marketing.
Ik zou zeggen: Kies gewoon de zorgverzekering die het beste bij je situatie past. De inhoud van het basispakket is bij elke zorgverzekering gelijk. Ook al vraagt de ene verzekeraar een hogere premie voor dat basispakket dan de andere. Het verschil zit m in de aanvullende pakketten. En in de premie die je betaald.
Ik zou zeggen: Kies gewoon de zorgverzekering die het beste bij je situatie past. De inhoud van het basispakket is bij elke zorgverzekering gelijk. Ook al vraagt de ene verzekeraar een hogere premie voor dat basispakket dan de andere. Het verschil zit m in de aanvullende pakketten. En in de premie die je betaald.
Hahaha, hieronder de banner van Ohra € 105,-- voor de basis.
Sorry maar nee, je begrijpt mijn frustratie niet. Die gaat namelijk niet over de verhoging, maar over de manier (of eigenlijk het gebrek ervan) waarop deze verhoging gecommuniceerd wordt. En het gulle gebaar (2%!) wat je gewoon zelf betaald.refo schreef: Ik begrijp je frustratie, maar alle premies van alle maatschappijen zijn verhoogd.
Opmerking over 'christelijk tintje' (zie eerdere reactie) is m.i. meer een semantische discussie, van elke andere organisatie kan ik dit soort kunststukjes accepteren, maar niet van een organisatie die prat gaat op haar christelijke identiteit.
Jij denkt dat als een bedrijf christelijk is, ze automatisch fatsoenlijker handelen ?doedoe schreef:Sorry maar nee, je begrijpt mijn frustratie niet. Die gaat namelijk niet over de verhoging, maar over de manier (of eigenlijk het gebrek ervan) waarop deze verhoging gecommuniceerd wordt. En het gulle gebaar (2%!) wat je gewoon zelf betaald.refo schreef: Ik begrijp je frustratie, maar alle premies van alle maatschappijen zijn verhoogd.
Opmerking over 'christelijk tintje' (zie eerdere reactie) is m.i. meer een semantische discussie, van elke andere organisatie kan ik dit soort kunststukjes accepteren, maar niet van een organisatie die prat gaat op haar christelijke identiteit.
Ik denk dat je dan nog bedrogen kunt uitkomen, wij hebben hier en daar slechte ervaringen, JUIST omdat je er meer van verwacht.
Heel veel bedrijven missen de gave van communicatie trouwens

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Denkt niet. Hoopt wel. En vind ook dat ik dit mag verwachten.Mara schreef: Jij denkt dat als een bedrijf christelijk is, ze automatisch fatsoenlijker handelen ?
Het aanbieden van een product wat gericht is op christenen maakt een bedrijf nog niet christelijk...doedoe schreef:Denkt niet. Hoopt wel. En vind ook dat ik dit mag verwachten.Mara schreef: Jij denkt dat als een bedrijf christelijk is, ze automatisch fatsoenlijker handelen ?
Als alle andere verzekeraars gelijk zouden blijven of zelfs dalen zou je gelijk hebben.doedoe schreef:Sorry maar nee, je begrijpt mijn frustratie niet. Die gaat namelijk niet over de verhoging, maar over de manier (of eigenlijk het gebrek ervan) waarop deze verhoging gecommuniceerd wordt. En het gulle gebaar (2%!) wat je gewoon zelf betaald.refo schreef: Ik begrijp je frustratie, maar alle premies van alle maatschappijen zijn verhoogd.
Het staat bijna dagelijks in de krant en is op radio en tv dat de zorgpolissen rond de 120 euro per jaar duurder zullen worden. Dus leek ze dat wel voldoende gecommuniceerd blijkbaar.
Die basispremie is van Agis. Daar kan Prolife weinig aan doen.
Als ik goed begrijp betaal je komend jaar 105,95 min 9%.
Laatst gewijzigd door refo op 22 nov 2010, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Pro Life schermt met een christelijke identiteit en daardoor had ik bepaalde verwachtingen, in ieder geval dat ze hun cliëntele netjes zouden behandelen. Maar je hebt gelijk met bovenstaande quote.memento schreef: Het aanbieden van een product wat gericht is op christenen maakt een bedrijf nog niet christelijk...
ProLife kan christelijk doen wat ze willen. Maar ze zijn gewoon onderdeel van Agis (zie http://www.prolife.nl/Over_Pro_Life/Over_Pro_Life). En Agis biedt met hetzelfde gemak een jongerenverzekering aan waar je gratis condooms bij krijgt: http://www.agisweb.nl/Voor_Consumenten/ ... g/Jongerendoedoe schreef:Pro Life schermt met een christelijke identiteit en daardoor had ik bepaalde verwachtingen, in ieder geval dat ze hun cliëntele netjes zouden behandelen. Maar je hebt gelijk met bovenstaande quote.memento schreef: Het aanbieden van een product wat gericht is op christenen maakt een bedrijf nog niet christelijk...
Die liggen bij de apotheek ook gewoon, gratis dusmemento schreef:ProLife kan christelijk doen wat ze willen. Maar ze zijn gewoon onderdeel van Agis (zie http://www.prolife.nl/Over_Pro_Life/Over_Pro_Life). En Agis biedt met hetzelfde gemak een jongerenverzekering aan waar je gratis condooms bij krijgt: http://www.agisweb.nl/Voor_Consumenten/ ... g/Jongerendoedoe schreef:Pro Life schermt met een christelijke identiteit en daardoor had ik bepaalde verwachtingen, in ieder geval dat ze hun cliëntele netjes zouden behandelen. Maar je hebt gelijk met bovenstaande quote.memento schreef: Het aanbieden van een product wat gericht is op christenen maakt een bedrijf nog niet christelijk...

Maar kennelijk helpt het niet zo, want er zijn meer HIV besmetten dan ooit !
Het wordt gezien als een behandelbare ziekte, dus is men niet meer bang ervan.
Maar er overlijden nog wel mensen aan AIDS, aan de complicaties ervan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat lijkt me een andere discussie, en ik zou bovenstaande conclusie niet willen trekken. De toename in het aantal HIV-besmettingen zie je voornamelijk bij homoseksuelen, over het algemeen is het type condoom dat gratis verstrekt wordt niet geschikt voor anale penetratie. Die link valt dus niet te leggen.Mara schreef: Die liggen bij de apotheek ook gewoon, gratis dus![]()
Maar kennelijk helpt het niet zo, want er zijn meer HIV besmetten dan ooit !
Het wordt gezien als een behandelbare ziekte, dus is men niet meer bang ervan.
Maar er overlijden nog wel mensen aan AIDS, aan de complicaties ervan.