Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken
Ds. Staring was in ieder geval Nederlands Hervormd omtrent 1700, dus waarschijnlijk de rest ook?
De beste plaats op aarde is geen plaats meer waard te zijn.
Ds. Coenrad Mel (1666-1733) was een Duits predikant te Hersfeld.
Er staan vaak mooie meditaties van hem op de kerkpagina van het RD.
Er staan vaak mooie meditaties van hem op de kerkpagina van het RD.
Het is overigens: J.G. Starling, geen predikant.huisman schreef:Nog niet gekocht maar wel van plan
Verklaring van de zeven kruiswoorden
Ds J.G. Staringh, Ds K Mel, Ds Ulrich, Uitgegeven bij Boekhandel R van de Meijden te Kesteren.
Wie weet wat van deze predikanten ze zijn mij onbekend ?
Mijn moeder heeft een boek van Ulrich, over het geloof, in oude druk. Het is afkomstig van mijn grootvader en stond al ca. 40 jaar in de kast. Tot ze het ging lezen. Ze vond het wel mooi.
Is Ulrich zijn voor of achternaam?Afgewezen schreef:Mijn moeder heeft een boek van Ulrich, over het geloof, in oude druk. Het is afkomstig van mijn grootvader en stond al ca. 40 jaar in de kast. Tot ze het ging lezen. Ze vond het wel mooi.
Ik spaar boeken over de kruiswoorden.refo schreef:Waarom wil je dat boek dan kopen?huisman schreef:Nog niet gekocht maar wel van plan
Ds J.G. Staringh, Ds K Mel, Ds Ulrich, Uitgegeven bij Boekhandel R van de Meijden te Kesteren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Achternaam, ik kreeg een PB met deze link over Ds UlrichTiberius schreef:Is Ulrich zijn voor of achternaam?Afgewezen schreef:Mijn moeder heeft een boek van Ulrich, over het geloof, in oude druk. Het is afkomstig van mijn grootvader en stond al ca. 40 jaar in de kast. Tot ze het ging lezen. Ze vond het wel mooi.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Johann_Heinrich_Ulrich
En die over de andere twee predikanten.
Ds. Jacobus Gerardus Staring leefde van 1717 - 1804
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacob_Gerard_Staringh
Ds. K. Mel, zal Ds. Conrad Mel zijn, die leefde van 1666 tot 1733, en was gereformeerd theoloog, en was ook een tijd hoogleraar theologie in Köningsberg.
Met dank aan Johann Gottfried Walther

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Maar als ik op de site van Van de Meijden kijk, is het niet ds J.G. Staringh, maar J.G. Starling, die dat boekje geschreven zou hebben. Is dat dan dezelfde? Of een typefout?huisman schreef:Achternaam, ik kreeg een PB met deze link over Ds UlrichTiberius schreef:Is Ulrich zijn voor of achternaam?Afgewezen schreef:Mijn moeder heeft een boek van Ulrich, over het geloof, in oude druk. Het is afkomstig van mijn grootvader en stond al ca. 40 jaar in de kast. Tot ze het ging lezen. Ze vond het wel mooi.
Ds. K. Mel, zal Ds. Conrad Mel zijn, die leefde van 1666 tot 1733, en was gereformeerd theoloog, en was ook een tijd hoogleraar theologie in Köningsberg.
In de advertentie van Van de Meijden in de Gezinsgids van 21 october staat Ds J.G. StaringhTiberius schreef:Maar als ik op de site van Van de Meijden kijk, is het niet ds J.G. Staringh, maar J.G. Starling, die dat boekje geschreven zou hebben. Is dat dan dezelfde? Of een typefout?huisman schreef:Achternaam, ik kreeg een PB met deze link over Ds UlrichTiberius schreef:Is Ulrich zijn voor of achternaam?Afgewezen schreef:Mijn moeder heeft een boek van Ulrich, over het geloof, in oude druk. Het is afkomstig van mijn grootvader en stond al ca. 40 jaar in de kast. Tot ze het ging lezen. Ze vond het wel mooi.
Heeft Ridderus daar ook niet een boek over geschreven?huisman schreef:Ik spaar boeken over de kruiswoorden.refo schreef:Waarom wil je dat boek dan kopen?huisman schreef:Nog niet gekocht maar wel van plan
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Stofgoud - Adrian Verbree
Klopt!caprice schreef:Heeft Ridderus daar ook niet een boek over geschreven?huisman schreef:Ik spaar boeken over de kruiswoorden.refo schreef:Waarom wil je dat boek dan kopen?huisman schreef:Nog niet gekocht maar wel van plan
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Bij mij zijn bekend:huisman schreef:Ik spaar boeken over de kruiswoorden.refo schreef:Waarom wil je dat boek dan kopen?huisman schreef:Nog niet gekocht maar wel van plan
- Flavel
- prof Wisse (maar die zul je wel hebben?)
ds hegeman heeft ook een boek met kruiswoorden
Ja, plus Ds A.W. Pink, Ds van der Net, Ds P van de Kraan, ds Iz Kok en preken over alle kruiswoorden in verschillende bundels van Dr H.F. Kohlbrugge en Ds R Kok.eilander schreef:Bij mij zijn bekend:huisman schreef:Ik spaar boeken over de kruiswoorden.refo schreef:Waarom wil je dat boek dan kopen?huisman schreef:Nog niet gekocht maar wel van plan
- Flavel
- prof Wisse (maar die zul je wel hebben?)