Wat doen we vandaag ? [6]

Bert Mulder
Contacteer:

Re: Wat doen we vandaag ? [6]

Bericht door Bert Mulder »

Mister schreef:@ Tiberius: ik spreek hier glad geen oordeel uit. Ik constateer dat als dat zo is dat het in tegenspraak met de DKO. Finito.
En als we hier invoeren dat personen die hier niet vertegenwoordigd zijn hier niet besproken mogen worden, is het een goed moment om RF te sluiten.
Onze Dordtse vaderen (en andere kerkordes daarvoor!) meenden dat het goed voor de kerk was als ambtdragers van tijd tot tijd afgewisseld werden.... in tegenstelling tot het presbyteriaanse systeem, zoals in Schotland...

De bevindelijke kerken, hoewel ze zich heel vaak op Dordt beroepen, zijn in wezen heel vaak van de DKO afgedreven.... Zoals ook op het gebied van predikanten, en studenten in de theologie.... Zo ook op het gebied van artikel 21 en de scholen....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Willem

Bericht door Willem »

Tiberius schreef:
Mister schreef:
Tiberius schreef:Hier signaleer ik een roddel:
Gijs83 schreef:Dat kan ja. De langstzittende ouderling zit al sinds 1964 in de kerkenraad. Weliswaar de eerste 15 jaar als diaken. Het komt in de Ger.Gem. best wel eens voor dat iemand 50 jaar in het ambt staat.
Wat wil je er precies voor inhoudelijks aan horen?
Beste Tib, er staat geen roddel. Er staat wel in een vorige bijdrage artikel 27 DKO met uitwerking van Ds. K. de Gier. Waar het dus hier over gaat.
Toch wel hoor, Mister. Er wordt hier in veroordelende zin gesproken over iemand die al 64 jaar in het ambt staat, zonder dat hij zelf zijn beweegredenen daartoe kan toelichten of zich anderszins kan verdedigen.
Staat de onderhavige mijnheer nu 64 of 46 jaar in het ambt? m.a.w. maakt deze mijnheer nu sinds 1946 of sinds 1964 deel uit van de kerkenraad? :nananere
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:@ Tiberius: ik spreek hier glad geen oordeel uit. Ik constateer dat als dat zo is dat het in tegenspraak met de DKO. Finito.
Zo werkt dat vaak met roddel, ja. Iemand zegt iets, een ander constateert iets, enzovoorts.
Maar des naasten eer en goed gerucht wordt daar niet zo mee bevorderd. Of wel?
Mister schreef:En als we hier invoeren dat personen die hier niet vertegenwoordigd zijn hier niet besproken mogen worden, is het een goed moment om RF te sluiten.
RF is een theologisch discussieforum; besprekingen van personen, hier al dan niet vertegenwoordigd, is niet aan de orde.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:
Zo werkt dat vaak met roddel, ja. Iemand zegt iets, een ander constateert iets, enzovoorts.
Het gaat om een constatering van een feit. Niet om een roddel. Ik heb me nergens neerbuigend, veroordelend of wat dan ook uitgelaten over een bepaalde ambtsdrager. Ik constateert alleen hetzelfde als Bert hieronder ook verwoord. De praktijk en de kerkorde zijn niet hetzelfde.
refo

Bericht door refo »

Mister schreef:
Tiberius schreef:
Het gaat om een constatering van een feit. Niet om een roddel. Ik heb me nergens neerbuigend, veroordelend of wat dan ook uitgelaten over een bepaalde ambtsdrager. Ik constateert alleen hetzelfde als Bert hieronder ook verwoord. De praktijk en de kerkorde zijn niet hetzelfde.
Het gaat over een verkeerde praktijk. Als die verkeerd is ga je niet aan de 'dader' vragen wat hem beweegt of bewogen heeft.
Lassie

Bericht door Lassie »

Vandaag heeerlijke dag tot nu toe.

Vanochtend van 9-1 opgepast op een heerlijk kereltje van 3,5 jaar. Zo liefff :love .
Vanaf half 2 vrienden geholpen in huis (dozen in gepakt, dozen naar beneden gebracht wonen op de 4e verdieping geen lift) zij verhuizen twee flats verder (weer een sloopwoning). En morgen ga ik ze weer helpen.

Vanavond gaan we uit eten bij de Italiaan. :oops
henriët

Bericht door henriët »

Lassie schreef:Vandaag heeerlijke dag tot nu toe.

Vanochtend van 9-1 opgepast op een heerlijk kereltje van 3,5 jaar. Zo liefff :love .
Vanaf half 2 vrienden geholpen in huis (dozen in gepakt, dozen naar beneden gebracht wonen op de 4e verdieping geen lift) zij verhuizen twee flats verder (weer een sloopwoning). En morgen ga ik ze weer helpen.

Vanavond gaan we uit eten bij de Italiaan. :oops
fijn voor je joh!!!
geniet van het uit eten gaan!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Lassie

Bericht door Lassie »

Zo net even een leuk A4tje gemaakt voor iemand die binnenkort naar ZA gaat even nog een kaart erbij en wat proefmonstertjes en dan kan dat op de post.
Straks even boodschappen doen en dan ga ik weer helpen met verhuizen.
Eerst maar eens douchen en aankleden.

Vanmiddag dus ff helpen verhuizen.
vlinder

Bericht door vlinder »

Mister schreef:
Tiberius schreef:
Ik zie ook geen roddel. Mister benoemd alleen een feit: iets wat volgens de DKO niet kan. Daar is m.i. niks mis mee. Het is een feit en dat mag hier benoemd worden.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
refo

Bericht door refo »

- knip - vragen/opmerkingen over het mod-beleid graag via pb!
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Willem

Bericht door Willem »

vlinder schreef:
Mister schreef:
Tiberius schreef:
Ik zie ook geen roddel. Mister benoemd alleen een feit: iets wat volgens de DKO niet kan. Daar is m.i. niks mis mee. Het is een feit en dat mag hier benoemd worden.
Zo......, t'lijkt me beter als mod's dit onderling uitvechten. Tiberius heeft wel degelijk punten. Om er maar 1 te noemen: De opmerking dat er iets gebeurd wat volgens de DKO niet kan. Wat hier ook maar blindelings door Vlinder wordt overgenomen terwijl het bezijden de waarheid is. De DKO geeft wel degelijk mogelijkheden voor uitzonderingen. En zo komt de roddel in de wereld.
refo

Bericht door refo »

Inderdaad maakt de DKO een uitzondering. In geval van nood mag een ouderling langer dienen. Maar dan wordt er ook niet gestemd. Het artikel wordt nodeloos en onheus opgerekt.
Willem

Bericht door Willem »

refo schreef:Inderdaad maakt de DKO een uitzondering. In geval van nood mag een ouderling langer dienen. Maar dan wordt er ook niet gestemd. Het artikel wordt nodeloos en onheus opgerekt.
De voorwaarden die jij hier stelt aan de uitzondering van het langer dienen staat niet in de DKO. Mischien eerst eens lezen alvorens onjuistheden debiteren?
Je kan het eens zij of oneens zijn met het telkenmale herkiesbaar stellen van kerkeraadsleden maar je kan niet zeggen dat de DKO er geen ruimte voor geeft.

Moet in de onderhave case deze kerkenraad nu perse het etiket onkerkordelijk krijgen opgeplakt? Vanwaar dit lasteren? Zelfs een mod doet eraan mee.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

---knip--- Discussie over modbeleid per PB, aub; mvg Tib
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Straks eten, en vanavond huisbezoek.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gesloten