Je bedoelt die gekleurde regel, ok.Tiberius schreef:Daar heb je gelijk in, maar dat ontken ik toch nergens?Cantate schreef:Volgens mij wil jij mij niet begrijpen Tiberius.
Ik heb het niet over het geloof van de kinderen die uitwendig in het verbond begrepen zouden zijn, maar over dat van de ouders, die hun kinderen ten doop houden. Jij stelt dat zij in tegenstelling tot degenen die ten avondmaal mogen gaan niet noodzakelijkerwijs enige kennis moeten hebben van de drie stukken in antwoord 81 genoemd. Ik zeg dat de HC dat wel van de doopouders vraagt temeer daar de drie stukken al in zondag 1 genoemd worden en niet pas in antwoord 81.
Iets eerder in dit topic zeg ik juist: "Inderdaad, alles wat we buiten dat geloof doen is een blinkende zonde, ook onze belijdenis, kerkgang, bidden, etc."Dat geldt dus voor belijdenis afleggen, huwelijk (ja zeggen op de vragen), doop van de kinderen, avondmaal, etc.
Maar in je posting stond er nog een regel onder:
Maar de grond van de kinderdoop lees je heel duidelijk in vraag en antwoord 74, terwijl je in vraag en antwoord 81 kan lezen voor wie het Avondmaal des Heeren is ingesteld.
Dat is verwarrend.