Huisbezoek krijgen wij niet vaak meer. Geen predikant.
Maar ik stel me er niet veel van voor. Het gaat het eerste uur over koetjes, kalfjes, werk, kinderen etc.
Wij moeten dan over iets inhoudelijks gaan beginnen, en dan opeens is het tijd.
Huisbezoek, hoe ga jij ermee om?
Re: Huisbezoek, hoe ga jij ermee om?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jaarlijks ontvangen we huisbezoek van onze wijkouderlingen.
En het zijn fijne bezoeken.
Na opening wordt de Schrift geopend en een betere aanleiding voor een gesprek is er niet.
En het zijn fijne bezoeken.
Na opening wordt de Schrift geopend en een betere aanleiding voor een gesprek is er niet.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Wat heeft geen huisbezoek meer, te maken met het niet hebben van een eigen predikantMara schreef:Huisbezoek krijgen wij niet vaak meer. Geen predikant.
Maar ik stel me er niet veel van voor. Het gaat het eerste uur over koetjes, kalfjes, werk, kinderen etc.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Heeft iemand het boek van ds. P. Roos "Schapen hebben een gezicht" gelezen? Dat gisteren in het RD is besproken.
Dat lijkt me wel een mooi en leerzaam boek.
Ja, staat ook ergens in een topic , het is een mooi boek (zeker in mijn situatie zeer leerzaam) , Wat Ds Brugge er over schreef was ook mijn gevoel, dat het soms wel erg op de CG praktijk is gericht. (Hij waarschuwt tegen veel problemen die in "goede" kerken helemaal niet voorkomen.Tiberius schreef:Heeft iemand het boek van ds. P. Roos "Schapen hebben een gezicht" gelezen? Dat gisteren in het RD is besproken.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
k.r. ontbreekt de tijd !Orchidee schreef:Wat heeft geen huisbezoek meer, te maken met het niet hebben van een eigen predikantMara schreef:Huisbezoek krijgen wij niet vaak meer. Geen predikant.
Dus is het nog maar eens in de pakweg 2 jaar 2 1/2 jr, tenzij er ziekte en ernstige zorgen zijn.
Nee, maar ik denk dat het idd mooi is. Ik geniet altijd van zijn stukjes in BhP.Tiberius schreef:Heeft iemand het boek van ds. P. Roos "Schapen hebben een gezicht" gelezen? Dat gisteren in het RD is besproken.
is huisbezoek zo ingewikkeld dat je er een dik boek over moet schrijven?
een plaats, een datum, een bezoeker en een bezochte. dat is alles.
En die bezoeker en bezochte gaan elkaar zomaar stilletjes aan zitten staren of zo?utrech schreef:is huisbezoek zo ingewikkeld dat je er een dik boek over moet schrijven?
- MarthaMartha
Die koetjes en kalfjes zijn hier in 5 minuten gepasseerd, dan gaat het over geestelijke dingen!Mara schreef:Huisbezoek krijgen wij niet vaak meer. Geen predikant.
(beetje afhankelijk van de bezoeker en hoe goed je die kent)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Net wat je zegt, ligt aan bezoeker.
Er zijn er bij dat, als je niet oppast, gaat de tijd voorbij met gebabbel wat eigenlijk nergens over gaat.
De laatste keer was gelukkig niet zo, toen begon er eentje door te vragen.
Niet bij ieder k.r. lid is helaas evenveel diepgang.
Of dat je elkaar herkent in de beleving.
Er zijn er bij dat, als je niet oppast, gaat de tijd voorbij met gebabbel wat eigenlijk nergens over gaat.
De laatste keer was gelukkig niet zo, toen begon er eentje door te vragen.
Niet bij ieder k.r. lid is helaas evenveel diepgang.
Of dat je elkaar herkent in de beleving.