Deze staan gepland rond het voorjaar 2011, dacht ik.helma schreef:weet iemand of er op korte termijn ook een uitgave komt met de berijmde psalmen erbij?
Zoals in onze gewone zakbijbeltjes.
Herziene Statenvertaling nadert eindfase
-
Re: Herziene Statenvertaling nadert eindfase
Hier beneden is het niet.
Willem schreef:Het referaat van Femke Halsema onlangs dat godsdienstvrijheid iets persoonlijks dient te zijn is door onze gezindte met zorg en afkeer ontvangen. Uit dit topic blijft dat onze aversie tegen de opvattingen van Femke niet gebaseerd zijn op haar ons inziens onjuiste interpretatie van godsdienstvrijheid. Die delen we volkomen. Geen God en geen meester is ook onze leus. Onze aversie was enkel gebaseerd omdat Femke Halsema deze vrijheid ook van toepassing wenste te verklaren op voor ons nog wel controversiele onderwerpen.
Ik ben bang dat je toch roomser bent dan dat jezelf beseft. Want bovenstaande vergelijking is in dit soort discussies absoluut niet aan de orde.
-
Wilhelm schreef:coupe soleil schreef:Haha, ik ben ook helemaal niet benieuwd. Ik bladerde vandaag de SB door en legde het vermoeid terzijde na het artikel gezien te hebben. Een van de schrijvers is ook nog eens ds. de Heer...
Zijn het meerdere scribenten ?
Twee: genoemde en ds. Moens.
coupe soleil schreef:Wilhelm schreef:coupe soleil schreef:Haha, ik ben ook helemaal niet benieuwd. Ik bladerde vandaag de SB door en legde het vermoeid terzijde na het artikel gezien te hebben. Een van de schrijvers is ook nog eens ds. de Heer...
Zijn het meerdere scribenten ?
Twee: genoemde en ds. Moens.
Ok.....
-
Zeer opwekkende inleiding: '(..) Het is een afwijzing met een positief doel: onze gezinnen en de jeugd bewaren bij Gods Woord.'
Dan heb ik al genoeg gelezen eigenlijk. Wellicht kan ik me er in het weekend toe zetten.
Dan heb ik al genoeg gelezen eigenlijk. Wellicht kan ik me er in het weekend toe zetten.
-
Ik zou dat artikel graag lezen...coupe soleil schreef:Zeer opwekkende inleiding: '(..) Het is een afwijzing met een positief doel: onze gezinnen en de jeugd bewaren bij Gods Woord.'
-
Je mag de SB wel even komen halen. Ik wil hem wel terugGermanicus schreef:Ik zou dat artikel graag lezen...coupe soleil schreef:Zeer opwekkende inleiding: '(..) Het is een afwijzing met een positief doel: onze gezinnen en de jeugd bewaren bij Gods Woord.'

-
Haha, dat vind ik de moeite niet waard. Dan lees ik liever de HSV...coupe soleil schreef:Je mag de SB wel even komen halen. Ik wil hem wel terugGermanicus schreef:Ik zou dat artikel graag lezen...coupe soleil schreef:Zeer opwekkende inleiding: '(..) Het is een afwijzing met een positief doel: onze gezinnen en de jeugd bewaren bij Gods Woord.'
Dan heb ik al genoeg gelezen eigenlijk. Wellicht kan ik me er in het weekend toe zetten..

Helaas is deze vergelijking uitermate toepasselijk. Lees de laatste Wachter Sions maar.Wilhelm schreef:Willem schreef:Het referaat van Femke Halsema onlangs dat godsdienstvrijheid iets persoonlijks dient te zijn is door onze gezindte met zorg en afkeer ontvangen. Uit dit topic blijft dat onze aversie tegen de opvattingen van Femke niet gebaseerd zijn op haar ons inziens onjuiste interpretatie van godsdienstvrijheid. Die delen we volkomen. Geen God en geen meester is ook onze leus. Onze aversie was enkel gebaseerd omdat Femke Halsema deze vrijheid ook van toepassing wenste te verklaren op voor ons nog wel controversiele onderwerpen.
Ik ben bang dat je toch roomser bent dan dat jezelf beseft. Want bovenstaande vergelijking is in dit soort discussies absoluut niet aan de orde.
Zouden ze dat in de SB doen dan kan ik je voorspellen dat een scheuring niet ver meer weg zou zijn...coupe soleil schreef:Tja, ze moesten toch iets. Voegt verder ook niets toe inderdaad. Ik stel voor dat men volgende keer ds. Vreugdenhil de andere kant laat belichten. Die komt tenminste met argumenten.-DIA- schreef:Voor degenen die het interesseert: Er staat in het nieuwste nummer van DE SAAMBINDER het eerste artikel in een reeks over waarom de GG niet meekunnen met de HSV.
Niet veel nieuws, want ik had me zelf al redelijk op de hoogte gesteld. Maar voor mensen die er interesse in hebben is het zeker verhelderend, klaar en duidelijk geschreven.
Overigens, ik blijf me verbazen over dat krampachtige gedoe. Bij ons in de gemeente (ja, GG) wordt vanuit de bijbelstudieclub een gemeete-brede discussieavond belegd met een voorstander en een tegenstander van de HSV, omdat, ik citeer, de kerkenraad en de bijbelstudieclub het belangrijk vinden zich op de HSV te bezinnen. Dit n.a.v. de reacties na alles rond de synode. Kijk, dan ga je er tenminste gezond mee om.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-

Ik heb geen zin om het over te typen. De GG zou een website moeten hebben. Scheelt weer een hoop papier.
-
Want? Is dat een geïnspireerd blad?Willem schreef:Helaas is deze vergelijking uitermate toepasselijk. Lees de laatste Wachter Sions maar.Wilhelm schreef:Willem schreef:Het referaat van Femke Halsema onlangs dat godsdienstvrijheid iets persoonlijks dient te zijn is door onze gezindte met zorg en afkeer ontvangen. Uit dit topic blijft dat onze aversie tegen de opvattingen van Femke niet gebaseerd zijn op haar ons inziens onjuiste interpretatie van godsdienstvrijheid. Die delen we volkomen. Geen God en geen meester is ook onze leus. Onze aversie was enkel gebaseerd omdat Femke Halsema deze vrijheid ook van toepassing wenste te verklaren op voor ons nog wel controversiele onderwerpen.
-
Als dat aanleiding zou zijn tot een scheuring vrees ik dat er meer mis is.-DIA- schreef:Zouden ze dat in de SB doen dan kan ik je voorspellen dat een scheuring niet ver meer weg zou zijn...coupe soleil schreef:Tja, ze moesten toch iets. Voegt verder ook niets toe inderdaad. Ik stel voor dat men volgende keer ds. Vreugdenhil de andere kant laat belichten. Die komt tenminste met argumenten.-DIA- schreef:Voor degenen die het interesseert: Er staat in het nieuwste nummer van DE SAAMBINDER het eerste artikel in een reeks over waarom de GG niet meekunnen met de HSV.
Niet veel nieuws, want ik had me zelf al redelijk op de hoogte gesteld. Maar voor mensen die er interesse in hebben is het zeker verhelderend, klaar en duidelijk geschreven.
Overigens, ik blijf me verbazen over dat krampachtige gedoe. Bij ons in de gemeente (ja, GG) wordt vanuit de bijbelstudieclub een gemeete-brede discussieavond belegd met een voorstander en een tegenstander van de HSV, omdat, ik citeer, de kerkenraad en de bijbelstudieclub het belangrijk vinden zich op de HSV te bezinnen. Dit n.a.v. de reacties na alles rond de synode. Kijk, dan ga je er tenminste gezond mee om.
Neehoor. Daarin staat een tekst die aangeeft dat ook in onze gezindte de godsdienstvrijheid en de invulling daarvan als prive wordt gezien. Adviezen van kerkenraden en/of meerdere vergaderingen worden vervolgens terzijde gelegd waarvoor allerlei redenen - met schijn des rechts - worden aangevoerd. Dat we de kerkenraad - en/of de meerdere vergaderingen gewoon hebben te gehoorzamen - zie het 5e gebod e.a. bronnen - wordt terzijde gelegd. En dat principe draagt ook Femke uit, De godsdienstvrijheid is prive.coupe soleil schreef:Want? Is dat een geïnspireerd blad?Willem schreef:Helaas is deze vergelijking uitermate toepasselijk. Lees de laatste Wachter Sions maar.Wilhelm schreef:Willem schreef:Het referaat van Femke Halsema onlangs dat godsdienstvrijheid iets persoonlijks dient te zijn is door onze gezindte met zorg en afkeer ontvangen. Uit dit topic blijft dat onze aversie tegen de opvattingen van Femke niet gebaseerd zijn op haar ons inziens onjuiste interpretatie van godsdienstvrijheid. Die delen we volkomen. Geen God en geen meester is ook onze leus. Onze aversie was enkel gebaseerd omdat Femke Halsema deze vrijheid ook van toepassing wenste te verklaren op voor ons nog wel controversiele onderwerpen.
ps. Overigens kan men meestal aan de vraag al zien hoever de onkunde al reikt. Dit is er weer een mooi voorbeeld van.
-
Laat men in de bezinning dan ook eens het schrappen van de twee bijbelse woorden 'tucht(igen)' en 'kastijden/kastijding' meenemen. We zien in de HSV daar alleen maar afgezwakte vormen - of de helft van de betekenis - voor terugkomen. Idem met 'ijdelheid der ijdelheden'. Raadpleeg de kanttekening daar eens en vergelijk het met de zeer oppervlakkige hertaling in de HSV.
Dat God door Mozes Goddelijke antwoorden gaf (Hebreeën 12:25) is gewijzigd in 'aanwijzingen van God'. Simeon kwam in de tempel door een Goddelijke openbaring, maar de wijzen - waar precies hetzelfde woord staat in het Grieks - kregen slechts een 'aanwijzing van God'.
Kortom: bezint u, maar wel op goede gronden !!
Dat God door Mozes Goddelijke antwoorden gaf (Hebreeën 12:25) is gewijzigd in 'aanwijzingen van God'. Simeon kwam in de tempel door een Goddelijke openbaring, maar de wijzen - waar precies hetzelfde woord staat in het Grieks - kregen slechts een 'aanwijzing van God'.
Kortom: bezint u, maar wel op goede gronden !!