Waar denk je op dit moment aan? [2]

Lassie

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door Lassie »

aan manlief die in de file staat. Weer niet samen kunnen eten vanavond. :nonnon
*girly*

Bericht door *girly* »

aan m'n 'blunder' die ik beging :humhihi
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

*girly* schreef:aan m'n 'blunder' die ik beging :humhihi
Vertel!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
ber10e
Contacteer:

Bericht door ber10e »

hmprff schreef:
Cip.nl schreef:Een kleine man met wit haar op George Street

Het begon allemaal een paar jaar geleden in een baptistenkerk in Zuid-Londen. Toen de zondagse dienst afgelopen was stak er een man zijn hand op en zei: "Dominee, mag ik een kort getuigenis geven?" De dominee keek op zijn horloge en zei: "u heeft drie minuten." De man begon te vertellen: "Ik ben net naar deze stad verhuisd. Ik woonde eerder in Sydney, Australië. Een paar maanden geleden ontmoette ik daar vrienden. Toen ik in George Street liep (een bekende straat in de stad, zie foto red.) kwam ik een kleine man tegen met wit haar. Hij kwam uit een winkel gelopen, keek mij aan, gaf me een hand en zei: "Pardon meneer, bent u gered? Als u vanavond sterft, gaat u dan naar de hemel?"

"Ik was verbijsterd," vertelde de man in de baptistenkerk. "Niemand had me zoiets gevraagd. Heel mijn reis naar Londen hield die vraag mij bezig. Ik ben dankbaar dat ik hier in London een vriend heb die christen is. Hij leidde mij tot Christus." De kerk applaudisseerde en men verwelkomde de man vriendelijk.

De baptistenpredikant die het verhaal had aangehoord vloog de week erop naar Australië omdat hij uitgenodigd was daar te spreken. Een vrouw kwam naar hem toe en wilde met hem over Jezus praten. De predikant vroeg de vrouw om haar getuigenis. Ze vertelde dat ze op een dag door George Street liep en daar een kleine man tegen kwam. "Hij gaf me een pamflet en vroeg me of ik gered was. 'Als u vanavond sterft, gaat u dan naar de hemel?' vroeg hij mij. Ik raakte in de war door wat hij zei. Toen ik thuis aangekomen was ging ik naar de kerk bij mij om de hoek. Ik zocht de voorganger van de kerk, en zo werd ik christen."

De Londonse baptistenpredikant was verbijsterd over wat hij hoorde. In twee weken tijd hoorde hij het zelfde getuigenis. Toen hij naar de andere kant van Australië vloog om ook daar te preken kwam hij in de week erna in gesprek met een ouderling uit de kerk. "Ik had mezelf ooit toegewijd aan Christus als jongen van 15. Ik werd in de jaren erna zakenman en kreeg veel invloed in de zakenwereld. Ik bleef naar de kerk gaan en werd ouderling. Toen ik op zakenreis ging naar Sydney kwam ik een kleine man tegen met wit haar. Hij gaf me een traktaat. 'Bent u gered?' vroeg hij mij. Als je vanavond sterft, ga je dan naar de hemel?' Ik probeerde de man te vertellen dat ik een ouderling was. Hij luisterde niet naar mij. De hele week was ik gefrustreerd vanwege de vraag die de man mij had gesteld. Ik sprak er met mijn voorganger over. Hij vertelde me dat hij teleurgesteld was in het feit dat ik geen relatie met Jezus had, terwijl ik wel een ouderling was. Hij had gelijk. Zo kwam ik tot inkeer en kwam ik tot Jezus."

Bijeenkomst
Omdat de baptistenpredikant nu drie verhalen had gehoord vertelde hij op een conferentie in Keswick zijn ervaringen van de afgelopen tijd. Nadat hij het getuigenis had verteld tijdens de bijeenkomst (er waren duizenden mensen bij aanwezig) kwamen er verschillende voorgangers hem vertellen dat ze in de afgelopen 25 jaar tot geloof waren gekomen doordat ze waren aangesproken door een kleine man in George Street die hen diezelfde vraag stelde: 'als u vanavond sterft, gaat u dan naar de hemel?'

Na de Keswick conventie ontmoette de baptistenpredikant zendelingen in het Caribisch gebied. Alsof het zo zou moeten zijn kwamen er ,nadat hij het getuigenis van de kleine man uit George Street' had verteld, opnieuw mensen naar voren die hem vertelden dat ze waren gered nadat ze waren aangesproken door de evangelist.

Toen de predikant in Amerika aan kwam, in Atlanta, kwam hij een kapelaan van de marine tegen. De kapelaan vroeg hem om samen wat te gaan eten. Hij vertelde zijn getuigenis. "Het was een wonder. Ik leefde goddeloos. Toen we op oefening waren stopten we met ons schip in de haven van Sydney. Stomdronken liep ik uit de bus George Street in. Toen ik uit de bus stapte kwam er een man naar mij toe die mij een traktaat in mijn handen drukte. 'Marinier, bent u gered? Als u vanavond sterft, gaat u dan naar de hemel?' Binnen de korste keren werd ik bang van God. Ik ging terug naar het schip, sprak de kapelaan aan. Hij leidde mij tot Christus. Al heel snel bereidde ik mij voor zelf kapelaan te worden. Ik ben nu aangesteld als hoofd van 1000 legerpredikanten."

Acht maanden nadat de Londonse baptistenpredikant in Sydney had gepreekt vroeg hij een lokale voorganger of hij wist wie de kleine oude man met het witte haar was, die traktaten uitdeelde in George Street. 'Ja dat weet ik wel,' antwoordde de prediker. Dat is meneer Genor, al denk ik niet dat hij het nog altijd doet omdat hij zo oud is.' Ze zochten hem op na wat rondgevraagd te hebben en klopten aan de deur van zijn kleine appartement. Een kleine oude man deed open. De baptistenpredikant uit London begon de oude man met wit haar te vertellen wat hij de afgelopen maanden had gehoord. De kleine man begon te huilen. Hij vertelde hem zijn verhaal.

"Toen ik op een Australisch oorlogsschip zat kwam ik in een crisis. Iemand wie ik verschrikkelijk haatte hielp mij op een dag. Hij leidde mij tot Christus en de verandering in mijn leven was groot. Binnen 24 uur was ik iemand anders geworden. Ik was God zo dankbaar: ik beloofde God dat ik op een simpele manier iedere dag tien mensen het Evangelie zou brengen. Zolang God me de kracht gaf deed ik dat. Soms was ik ziek en kon ik niet naar George Street gaan. Ik deed dat veertig jaar. Op goede dagen zag ik honderden mensen door George Street lopen. Ik werd vaak afgewezen, maar veel mensen namen het traktaat aan. In de veertig jaar dat ik dit heb gedaan heb ik nooit van iemand gehoord die Jezus heeft leren kennen. Tot vandaag."

Heel bijzonder!!!! De Heere moet wassen en wij moeten minder worden!
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
*girly*

Bericht door *girly* »

MarthaMartha schreef:
Vertel!
Uhm tja...Ik reed op de snelweg, en ik wilde terug naar de rechterbaan, dus ik kijk in m'n rechterspiegel, en ik zie dat iemand me récht aankijkt... Dus ik schrik me wezenloos, klik de deuren gelijk op slot, toen ik weer een beetje bijkwam, bedacht ik me dus dat dat NOOIT kon, midden op de snelweg, met 'n gangetje van 110, iemand die je recht aankijkt van buiten de auto...
Dus ik kijk nog 's, en nog 's...En opeens besef ik dat het niet iemand anders is, maar dat ik het zelf ben :huhu

Waarschijnlijk is m'n collega tegen m'n spiegel gekomen, de spiegel ingeklapt is, en ik had dat niet door...maar ik kan je vertellen; je schrikt je wild!!
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Lassie

Bericht door Lassie »

ik kwam net op zolder, zo enorm veel dozen. Wat moet ik met al die spullen *zucht*.
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Lassie schreef:ik kwam net op zolder, zo enorm veel dozen. Wat moet ik met al die spullen *zucht*.
Tja, bekend fenomeen!
We hebben nu de stelregel, iets wat 5 jaar lang niet is bekeken, etc. gaat weg.
Je wil niet weten wat dat scheelt, doooooozen vol met rommel!! ;)
jvdg

Bericht door jvdg »

Lassie schreef:ik kwam net op zolder, zo enorm veel dozen. Wat moet ik met al die spullen *zucht*.
Bel een opkoper: Kees koopt alles
coupe soleil

Bericht door coupe soleil »

*girly* schreef:
MarthaMartha schreef:
Vertel!
Uhm tja...Ik reed op de snelweg, en ik wilde terug naar de rechterbaan, dus ik kijk in m'n rechterspiegel, en ik zie dat iemand me récht aankijkt... Dus ik schrik me wezenloos, klik de deuren gelijk op slot, toen ik weer een beetje bijkwam, bedacht ik me dus dat dat NOOIT kon, midden op de snelweg, met 'n gangetje van 110, iemand die je recht aankijkt van buiten de auto...
Dus ik kijk nog 's, en nog 's...En opeens besef ik dat het niet iemand anders is, maar dat ik het zelf ben :huhu

Waarschijnlijk is m'n collega tegen m'n spiegel gekomen, de spiegel ingeklapt is, en ik had dat niet door...maar ik kan je vertellen; je schrikt je wild!!
:humhihi :haha ::lol

Dit is echt hilarisch.
Lassie

Bericht door Lassie »

jvdg schreef:
Bel een opkoper: Kees koopt alles
tsja dat is waar.

Eerst maar eens uitzoeken.
helma

Bericht door helma »

*girly* schreef:
MarthaMartha schreef:
Vertel!

:gni

Het doet me denken aan mijn zoon gister.
rijdt over de cuneraweg; op weg om saucjzenbroodjes te bezorgen bij bedrijven.
Voor hem sukkelt een auto met 60-65 km per uur...
Zoonlief heeft haast en besluit toch maar in te halen ondanks de doorgetrokken streep.
Helemaal soepel verloopt dat denk ik niet; want er moet een auto voor hem uitwijken.
Een paar minuten later ziet hij in zijn achteruitkijkspiegel die auto achter hem aan komen.
Da's mis, denkt hij en zet er flink de sokken in. Die vent is natuurlijk boos en wil hem even mores leren.
De auto seint ondertussen met zijn lichten en mijn zoon weet niet hoe snel hij weg moet komen.
Totdat hij bij een bedrijf is en uitstapt. En ja hoor; de auto achter hem komt ook al in zicht ; maar dat niet alleen. Inmiddels arriveren er ook twee politieauto's van twee kanten :quoi
De chauffeur van de achtervolgende auto stapt op hem af en toont zijn politiepenning :oO
Een stille politie die inmiddels dus al andere auto's had opgeroepen om te helpen jagen op een verdacht persoon....
Tja...dan heb je wat uit te leggen.
Gelukkig gelooft men zijn verhaal en krijgt hij alleen een boete voor het inhalen over doorgetrokken streep
Kost: 160 euro + 6 euro administratiekosten
Omdat de agent geen opnameapparatuur heeft voor het meten van de snelheid krijgt hij daar geen boete voor :sweat

Maar je moet toch heel wat saucijzenbroodjes verkopen voor je daar weer bovenop bent..... :hum
Ander

Bericht door Ander »

helma schreef:
*girly* schreef:
MarthaMartha schreef:
Vertel!

Zoonlief heeft haast en besluit toch maar in te halen ondanks de doorgetrokken streep.
Helemaal soepel verloopt dat denk ik niet; want er moet een auto voor hem uitwijken.
Een paar minuten later ziet hij in zijn achteruitkijkspiegel die auto achter hem aan komen.
Da's mis, denkt hij en zet er flink de sokken in. Die vent is natuurlijk boos en wil hem even mores leren.
De auto seint ondertussen met zijn lichten en mijn zoon weet niet hoe snel hij weg moet komen.
Totdat hij bij een bedrijf is en uitstapt. En ja hoor; de auto achter hem komt ook al in zicht ; maar dat niet alleen. Inmiddels arriveren er ook twee politieauto's van twee kanten :quoi
De chauffeur van de achtervolgende auto stapt op hem af en toont zijn politiepenning :oO
Een stille politie die inmiddels dus al andere auto's had opgeroepen om te helpen jagen op een verdacht persoon....
Gelukkig gelooft men zijn verhaal en krijgt hij alleen een boete voor het inhalen over doorgetrokken streep
Omdat de agent geen opnameapparatuur heeft voor het meten van de snelheid krijgt hij daar geen boete voor :sweat

Maar je moet toch heel wat saucijzenbroodjes verkopen voor je daar weer bovenop bent..... :hum
:nonnon :haha
MarthaMartha

*girly* schreef:
MarthaMartha schreef:
Vertel!

:mdr
MarthaMartha

helma schreef:

jij moet echt columns gaan schrijven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

dat het wat boekenlezen betreft best wel voordelig is om enorm vergeetachtig te zijn. Ik kwam er pas op bladzijde 50 achter dat ik het boek drie weken geleden (ofzo, want dat weet ik natuurlijk ook niet meer precies) ook al gelezen had. :bobo
Gesloten