Elk jaar denk ik, laat maar, maar dan gaat de assistente van de h.a. me bellen om vooral te komen vanwege, omdat....
En dan doe ik het maar weer, week lang die dikke rode bult, maar allee, geen griep

aan de andere kant...als je m nou wel nodig hebt? We hebben hierin toch ook eigen verantwoordelijkheid. Als jij een blindedarmontsteking hebt laat je je toch ook opereren?Ichtus schreef:Welnee, waarom zou ik? Mezelf volgooien met rotzooi?
En dan in de waan leven dat ik niet ziek wordt. Kom nou, alsof ik het allemaal zelf in de hand heb.
Hoe zit het dan met afhankelijk van God leven?
Vanwaar die blijheid?vlinder schreef:Beroepsmatig wordt hij mij met klem aangeraden, maar ik doe het niet. Vorig jaar ook niet gedaan rondom de hele hype van de mexicaanse griep. Ben blij dat ik het toen niet gedaan heb.
Ja en een prik die niet voldoende is getest en waarvan de gevolgen zeker op lange termijn niet bekend zijn in je lijf laten spuiten is nog veel enger...parsifal schreef:Vanwaar die blijheid?vlinder schreef:Beroepsmatig wordt hij mij met klem aangeraden, maar ik doe het niet. Vorig jaar ook niet gedaan rondom de hele hype van de mexicaanse griep. Ben blij dat ik het toen niet gedaan heb.
Als je beroepsmatig met veel zwakkeren in aanraking komen, dan is de prik niet zozeer bescherming voor jezelf, eerder de indirecte bescherming voor de mensen met wie je omgaat.
Griep blijft een enge ziekte.
vlinder schreef:Ja en een prik die niet voldoende is getest en waarvan de gevolgen zeker op lange termijn niet bekend zijn in je lijf laten spuiten is nog veel enger...parsifal schreef:Vanwaar die blijheid?vlinder schreef:Beroepsmatig wordt hij mij met klem aangeraden, maar ik doe het niet. Vorig jaar ook niet gedaan rondom de hele hype van de mexicaanse griep. Ben blij dat ik het toen niet gedaan heb.
Als je beroepsmatig met veel zwakkeren in aanraking komen, dan is de prik niet zozeer bescherming voor jezelf, eerder de indirecte bescherming voor de mensen met wie je omgaat.
Ik blijf erbij dat het vorig jaar een hoop geblaas van de toren was om eigenlijk niets. Er zijn minder mensen overleden dan aan een gewone seizoensgriep.
En dat ik met zwakkeren in aanraking kom mag waar zijn, maar daarmee raak ik nog niet het zelfbeschikkingsrecht over mijn eigen lichaam kwijt. Goede hygiëne blijft belangrijk. Daarnaast: een griepprik beschermt niet helemaal 100%. Ten slotte vind ik het voor mijn eigen gezondheid beter om de ziekte door te maken en zelf antigenen aan te maken, dan antistoffen in te laten spuiten. Wordt je lichaam lui van en meer vatbaar voor infecties.
Vorig jaar bleek achteraf de mexicaanse griep gelukkig mee te vallen. Dat was vooraf moeilijk te overzien. Het had ook een nieuwe Hong Kong griep of zelfs Spaanse griep kunnen zijn.vlinder schreef:Ja en een prik die niet voldoende is getest en waarvan de gevolgen zeker op lange termijn niet bekend zijn in je lijf laten spuiten is nog veel enger...parsifal schreef:Vanwaar die blijheid?vlinder schreef:Beroepsmatig wordt hij mij met klem aangeraden, maar ik doe het niet. Vorig jaar ook niet gedaan rondom de hele hype van de mexicaanse griep. Ben blij dat ik het toen niet gedaan heb.
Ik blijf erbij dat het vorig jaar een hoop geblaas van de toren was om eigenlijk niets. Er zijn minder mensen overleden dan aan een gewone seizoensgriep.
En dat ik met zwakkeren in aanraking kom mag waar zijn, maar daarmee raak ik nog niet het zelfbeschikkingsrecht over mijn eigen lichaam kwijt. Goede hygiëne blijft belangrijk. Daarnaast: een griepprik beschermt niet helemaal 100%. Ten slotte vind ik het voor mijn eigen gezondheid beter om de ziekte door te maken en zelf antigenen aan te maken, dan antistoffen in te laten spuiten. Wordt je lichaam lui van en meer vatbaar voor infecties.
Wat dacht je van al de familie e.d. die bij bewoners op bezoek komen? Die hoesten rustig recht in hun gezicht, ik was vaak mijn handen, werk hygiënisch, en daar kom je al een heel eind mee! En ik moet zeggen: ik heb bijna elk jaar wel een 'soort van griep' maar nooit in het 'hoogseizoen'Rijssen schreef:vlinder schreef:Ja en een prik die niet voldoende is getest en waarvan de gevolgen zeker op lange termijn niet bekend zijn in je lijf laten spuiten is nog veel enger...parsifal schreef:Vanwaar die blijheid?vlinder schreef:Beroepsmatig wordt hij mij met klem aangeraden, maar ik doe het niet. Vorig jaar ook niet gedaan rondom de hele hype van de mexicaanse griep. Ben blij dat ik het toen niet gedaan heb.
Beetje egoistisch, zelfbeschikking over je eigen lichaam, terwijl je je patienten kunt besmetten.
En dat het niet 100% beschermd is ook een drogreden, het beschermd wel degelijk.
Volgens mij mag je de middelen die er zijn best gebruiken.