Wilders wil staatshoofd uit regering
Wilders wil staatshoofd uit regering
http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/wi ... g_1_511277
Wat vinden jullie hiervan? Heb jullie een idee hoe dit gaat verlopen, wat Wilders gaat doen als een evt.wetsvoorstel hierover niet wordt aangenomen?
Wat vinden jullie hiervan? Heb jullie een idee hoe dit gaat verlopen, wat Wilders gaat doen als een evt.wetsvoorstel hierover niet wordt aangenomen?
Re: Wilders wil staatshoofd uit regering
Volgens de grondwet is de Koning officieel het hoofd van de Nederlandse regering. Volgens mij is deze functie puur ceremonieel. Geen enkele reden dus m.i., om tegen afschaffing ervan te zijn.
Grondswet wijziging nodig 2/3 van 2e en 1e kamer nodig. Bij de huidige samenstelling is het onmogelijk. Dus leuke ballon van Wilders, maar gelukkig vliegt ie gauw weg.memento schreef:Volgens de grondwet is de Koning officieel het hoofd van de Nederlandse regering. Volgens mij is deze functie puur ceremonieel. Geen enkele reden dus m.i., om tegen afschaffing ervan te zijn.
-
Lijkt mij een prima plan en veel mensen met mij. Veel andere partijen zijn hier ook voorstander van.
- MarthaMartha
Ik zou eht echt jammer vinden
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Vanwege je tweede zin is er wat mij betreft ook geen enkele reden om vóór afschaffing te zijn.memento schreef:Volgens de grondwet is de Koning officieel het hoofd van de Nederlandse regering. Volgens mij is deze functie puur ceremonieel. Geen enkele reden dus m.i., om tegen afschaffing ervan te zijn.
Eens. Men vergeet welke functie de Koningin dient in diplomatiek en economisch opzicht.Erasmiaan schreef:Vanwege je tweede zin is er wat mij betreft ook geen enkele reden om vóór afschaffing te zijn.memento schreef:Volgens de grondwet is de Koning officieel het hoofd van de Nederlandse regering. Volgens mij is deze functie puur ceremonieel. Geen enkele reden dus m.i., om tegen afschaffing ervan te zijn.
Daarom gaat het ook niet over de functie van de Koningin an sich, maar wel als hoofd van de regering.Solipsis schreef:Eens. Men vergeet welke functie de Koningin dient in diplomatiek en economisch opzicht.Erasmiaan schreef:Vanwege je tweede zin is er wat mij betreft ook geen enkele reden om vóór afschaffing te zijn.memento schreef:Volgens de grondwet is de Koning officieel het hoofd van de Nederlandse regering. Volgens mij is deze functie puur ceremonieel. Geen enkele reden dus m.i., om tegen afschaffing ervan te zijn.
Als HM het niet met een besluit eens is en het niet tekent, gaat de wet niet door, hetgeen niet echt democratisch is.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Het is van Wilders ook vooral een ceremonieel voorstel.
Hij kreeg het niet voorelkaar bij de gedoogakkoorden
Hij komt er nu meteen mee, dus aktie is niet contra-Beatrix, maar contra kabinet.
negatief: is hij wel betrouwbaar?
positief: kunnen we snel testen hoe houdbaar de coalitie is
Hij kreeg het niet voorelkaar bij de gedoogakkoorden
Hij komt er nu meteen mee, dus aktie is niet contra-Beatrix, maar contra kabinet.
negatief: is hij wel betrouwbaar?
positief: kunnen we snel testen hoe houdbaar de coalitie is
Ik ben het met Wilders eens. Gelet op de stellingname van de Koningin en haar pogen om Wilders uit het kabinet te houden heeft ze bij mij nogal wat geloofwaardigheid verloren.
Ik ben het ook wel met Wilders eens, al geloof ik niet in de rol van de koningin in het weghouden van Wilders uit het kabinet.
Als reformatorisch volksdeel moeten we ons toch maar eens gaan bezinnen op onze band met het Koningshuis. Er is toch erg weinig meer wat ons bindt.
Als reformatorisch volksdeel moeten we ons toch maar eens gaan bezinnen op onze band met het Koningshuis. Er is toch erg weinig meer wat ons bindt.
Het verleden (!).Ander schreef:Er is toch erg weinig meer wat ons bindt.
Er blijkt zowaar iets te zijn waarin Wilders het met mij eens is.
Al is het voor mij zeker geen halszaak.
Al is het voor mij zeker geen halszaak.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
jawel. de oproep vanuit God's WoordAnder schreef:Ik ben het ook wel met Wilders eens, al geloof ik niet in de rol van de koningin in het weghouden van Wilders uit het kabinet.
vreest God, eert de koning.
Hoe vaak worstelen we voor de zielen van het koningshuis?
Is zo Helma !helma schreef:jawel. de oproep vanuit God's WoordAnder schreef:Ik ben het ook wel met Wilders eens, al geloof ik niet in de rol van de koningin in het weghouden van Wilders uit het kabinet.
vreest God, eert de koning.
Hoe vaak worstelen we voor de zielen van het koningshuis?
Maar op de een of andere manier, spreken W.A. en Maxima ons niet zo aan.
Men bejubelt Maxima, vanwege haar kleding en vlotte voorkomen.
Maar ze zijn erg modern, in alles, ook in hun geloof.
Als je dan leest wat kon. Wilhelmina dreef ! Lees: eenzaam maar niet alleen.
Daarna werd het allemaal minder helaas.
Beatrix is koningin bij de gratie Gods, af en toe is daar iets van te merken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon