Maar ik hoop dat het NIET klopt !
Hoe kom je daaraan?memento schreef: Gezien het huidige regeerakkoord, kan het beiden. Bejaarden krijgen recht op elke dag een douchebeurt (met dank aan Geert),
Die 18 miljard trekken we zo even uit de grond, ofzo?en tegelijkertijd gaat men door met de JSF.
Dit is wel heel overtrokken. Er zijn landen die het zonder leger redden en Nederland verkeert niet in de positie dat het veel te vrezen heeft. Moeten we dan ook maar dure auto's kopen, omdat het onverantwoord is om in een minder veilige auto over straat te gaan? Je mag wel iets breder kijken dan dat.Ik ben het met huisman eens. Als je het als taak ziet, om als "wereld-politie" op te treden, dan moet je ook een goede veiligheid kunnen garanderen aan je personeel. Ik acht het onverantwoord om mensen naar een gevaarlijk land te sturen met minderwaardig materiaal, als je statistisch kan aantonen dat dat meer doden gaat kosten. Maargoed, als alle mensen die er hetzelfde over denken als refo zich aanmelden bij het leger, dan mag iig een deel van het materiaal minderwaardig zijn, want zij zijn bereid dat extra risico te lopen...
Leg dat de gehandicapten, psychiatrische patiënten en verslaafden maar uit.Luther schreef:Het geld is op en het is nu je eigen verantwoordelijkheid.
Luther is jong, heeft een opleiding gehad en nu een goede baan.Solipsis schreef:Leg dat de gehandicapten, psychiatrische patiënten en verslaafden maar uit.Luther schreef:Het geld is op en het is nu je eigen verantwoordelijkheid.
Alsof dat nu uitgekleed wordt. Dat zijn spookbeelden!Solipsis schreef:Leg dat de gehandicapten, psychiatrische patiënten en verslaafden maar uit.Luther schreef:Het geld is op en het is nu je eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb een gewone baan, ben éénverdiener en hou dus vooral schulden over.refo schreef:Luther is jong, heeft een opleiding gehad en nu een goede baan.Solipsis schreef:Leg dat de gehandicapten, psychiatrische patiënten en verslaafden maar uit.Luther schreef:Het geld is op en het is nu je eigen verantwoordelijkheid.
Huisje, boompje, autootje, kindje.
Wat gebeurt er dan met de AWBZ en het PGB? Of met de hulpbehoevenden die afhankelijk zijn van een gemeentesubsidie, maar net even pech hebben als ze in een gemeente wonen die het financieel met minder te doen heeft, tegenover de gemeentes die meer geld te besteden hebben? Er wordt niet zomaar even iets bezuinigd....Luther schreef:Alsof dat nu uitgekleed wordt. Dat zijn spookbeelden!Solipsis schreef:Leg dat de gehandicapten, psychiatrische patiënten en verslaafden maar uit.Luther schreef:Het geld is op en het is nu je eigen verantwoordelijkheid.
De AWBZ wordt teruggebracht naar het doel, waartoe zij ooit in het leven is geroepen, namelijk het betalen van onverzekerbare onkosten.Solipsis schreef:Wat gebeurt er dan met de AWBZ en het PGB? Of met de hulpbehoevenden die afhankelijk zijn van een gemeentesubsidie, maar net even pech hebben als ze in een gemeente wonen die het financieel met minder te doen heeft, tegenover de gemeentes die meer geld te besteden hebben? Er wordt niet zomaar even iets bezuinigd....Luther schreef:Alsof dat nu uitgekleed wordt. Dat zijn spookbeelden!Solipsis schreef:Leg dat de gehandicapten, psychiatrische patiënten en verslaafden maar uit.Luther schreef:Het geld is op en het is nu je eigen verantwoordelijkheid.
Het zijn geen spookbeelden, het is helaas werkelijkheid.Luther schreef:Alsof dat nu uitgekleed wordt. Dat zijn spookbeelden!Solipsis schreef:Leg dat de gehandicapten, psychiatrische patiënten en verslaafden maar uit.Luther schreef:Het geld is op en het is nu je eigen verantwoordelijkheid.
Ik zie het ook hoor Orchidee !Orchidee schreef:Het zijn geen spookbeelden, het is helaas werkelijkheid.Luther schreef:Alsof dat nu uitgekleed wordt. Dat zijn spookbeelden!Solipsis schreef:Leg dat de gehandicapten, psychiatrische patiënten en verslaafden maar uit.Luther schreef:Het geld is op en het is nu je eigen verantwoordelijkheid.
Dat is trouwens al een tijdje aan de gang hoor.
Ga er verder niet op in, want dat eindigt in een eindeloze maar vooral zinloze discussie, omdat degenen die het niet raakt werkelijk geen flauw benul hebben, van wat zich aan bezuinigingen op dit vlak voltrekt, en al voltrokken is.
Heb er helaas dichtbij mee te maken, met een paar mensen, dus weet waar ik over praat, en bazel niet zomaar wat uit m'n nek.
De halve liberalisering van de markt heeft voor problemen gezorgd. Men gaat er vanuit dat concurrentie voor lagere prijzen en betere kwaliteit zorgt. Het tegendeel is waar. Personeel moet het doen met schamele lonen, zorg is minimaal en bedroevend slecht. Men wil immers zo goedkoop mogelijk personeel. Daar hebben niet alleen de hulpbehoevenden onder te lijden, mar ook het personeel.Erasmiaan schreef:Kun je wat concrete dingen roepen?