Kerkbouw GG Gouda

refo

Re: Kerkbouw GG Gouda

Bericht door refo »

helma schreef:
refo schreef:
caprice schreef:
Mara schreef:Ik vind deze kerk meer op een gymzaal lijken :fi
Inderdaad. Er is een zinkend schip voor in de plaats gekomen.
Dat is een beschuldiging door mensen die foute films kijken.
Het gebouw lijkt op van alles, maar niet op een zinkend schip.
je kan Caprice van alles vewrijten
maar volgens mij niet voor het bekijken van foute films :?
Of hij heeft nog nooit een schip zien zinken en praat anderen na.
Of hij heeft het hoesje van een zekere film op zijn netvlies.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

vlinder schreef:
Marnix schreef:
Lassie schreef:De GG in Kampen zit met het probleem dat niet iedereen in de kerk kan zitten.(ruimte gebrek). Daarom zit men om de beurt (per wijk) in de kerkzaal om via een scherm de dienst mee te kunnen maken. Daar zaten dan 1 ouderling en 1 diaken bij. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is? Maar ik vondt het wel grappig.
Hadden we in Arnhem ook een poos, behalve dan dat er geen ouderling en diaken bij zat, aangezien er in de benedenzaal geen andere dingen klonken dan boven in de kerk :)

P.S. Beamer/scherm is juist wel handig als je veel gasten hebt, die hebben vast ook niet allemaal kerkbundels bij zich. Op die manier kan je iedereen goedkoop en makkelijk van de liedteksten voorzien.
Wij hebben dit laatst ook gehad: te volle kerk en daarbij het gebruik van een beamer. Het vervelende van een te volle kerk is dat iedereen steeds vroeger gaat komen. Tegenwoordig zit de kerk om 11.10 uur al VOL terwijl de kerk 11.30 uur begint. De vorige keer was de kerk al om 11.05 uur vol toen er dopen was en toen was er ook een beamer. 100 mensen in de bovenzaal en alles goed te volgen. Alleen het zingen klonk een stuk zachter. Een praktische oplossing als er geen andere mogelijkheid voor handen is.
Over 2 weken is er weer dopen en gaan we met z'n allen in de GG, met de explicite vermelding niet te vroeg te komen zodat de GG'ers eerst fatsoenlijk naar buiten konden komen om 11.00 uur.... :huhu
Bij ons inderdaad ook elke dienst een beeld/luister verbinding in de zaal.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

vlinder schreef:Wij hebben dit laatst ook gehad: te volle kerk en daarbij het gebruik van een beamer. Het vervelende van een te volle kerk is dat iedereen steeds vroeger gaat komen. Tegenwoordig zit de kerk om 11.10 uur al VOL terwijl de kerk 11.30 uur begint. De vorige keer was de kerk al om 11.05 uur vol toen er dopen was .
Sja... bij ons zit alles altijd (dopen of geen dopen) bomvol een half uur voor aanvang. Met een doopdienst word je geacht een diep hap adem te nemen voor aanvang, en dan pas weer na het verlaten van het kerkgebouw.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Wat hebben wij het dan luxe...
Al kom je 1 minuut voor aanvan binnen, dan nog is er plaats genoeg...
Wij hebben die kerk ooit kunnen kopen, voor een leuk bedrag, maar er kunnen eens zoveel mensen in, als dat er zondags komen...
Dusss...plaats genoeg :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Wij hebben ligplaatsen, voor ieder een halve bank :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
caprice

Bericht door caprice »

refo schreef:Of hij heeft nog nooit een schip zien zinken en praat anderen na.
Of hij heeft het hoesje van een zekere film op zijn netvlies.
Het eerste ten dele. Het tweede geheel niet. De vorm en het aanzicht deden mij er sterk aan denken.
Maar het slopen heeft de krant nog gehaald.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Marnix

Bericht door Marnix »

caprice schreef:
Mara schreef:Ik vind deze kerk meer op een gymzaal lijken :fi
Inderdaad. Er is een zinkend schip voor in de plaats gekomen.
Volgens mij komt er iets nieuws voor in de plaats. En verder, ach, ik heb kerkdiensten in gymzalen meegemaakt, in een theaterzaal, bovenverdieping van een cafe, in een school.... en het kan erger... in huiskamers, grotten, kelders enzovoorts. Lekker belangrijk.... (hebben we toch nog wat van de Roomsen meegenomen he....:) )
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Volgens het RD van vandaag is Gouda het Rijssen van Holland:
http://kerkplein.refdag.nl/kerkplein/ke ... ntent=Kerk
Nou vraag ik me toch af waarvan Rijssen dan het Gouda is... :bobo
~~Soli Deo Gloria~~
ZWP

Bericht door ZWP »

Hendrikus schreef:Volgens het RD van vandaag is Gouda het Rijssen van Holland:
Huh, als het Gouda het Rijssen van Holland is, dan is Rijssen het Rijssen van Overijssel...?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

ZWP schreef:
Hendrikus schreef:Volgens het RD van vandaag is Gouda het Rijssen van Holland:
Huh, als het Gouda het Rijssen van Holland is, dan is Rijssen het Rijssen van Overijssel...?
Ja, of dan is Rijssen het Gouda van Overijssel, namelijk een stad van letters en van ketters.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie