doopformulier

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dank je admin.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

De formulieren mogen bij OSW toch niet ter discussie staan? (Zie enkele onderstaande postings.)

Een 'breekje' van Breekijzertje
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

die formulieren.....ik ben razend benieuwd naar die formulieren weet iemand niet een site voor mij waar die formulieren staan ? Of kunnen ze hier gepubliceerd worden?

nieuwsgierig waarom...? nou ik hoor vaak
alleen het Sola scriptura Iets wat katholieken nog wel eens voor de voeten wordt geworpen. En nu blijkt dat er formulieren zijn ...interresant ... maar wat staat er nou daadwerkelijk in?

groetjes
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Admin
Ik heb inmiddels een doop formulier gevonden op de site
http://members.lycos.nl/gsnel/doopformulier2.htm

Een aantal zaken vielen mij hierin op mischien dat iemand mij dit kan uitleggen
In het doop formulier staat
Wat onze kleine kinderen betreft: de doop maakt duidelijk, dat zij wedergeboorte nodig hebben. Maar de Here hoeft niet te wachten met Zijn verbond tot zij alles kunnen begrijpen en aanvaarden. Zonder het te weten hebben ze deel aan de menselijke schuld en vloek en zonder dat ze het weten neemt de Here hen met hun ouders op in Zijn gemeente. Precies zoals Hij de kleine kinderen van de Israëlieten met hun ouders meenam door de Rode Zee, zonder dat die kleintjes het zich bewust waren.
wat hebben de niet RKK dan tegen de kinderdoop ? zeker als ik de erste zin in bovenstaande quote lees ? Ook staat er in dit doopformulier
Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert ze niet, want voor zulken is het koninkrijk der hemelen.
Dus de kinderdoop is mijninziens gerechtvaardigd en bijbels.

Even verderop staat ook
Dat onze kinderen in de gemeenschap van ons gezin worden gedoopt, betekent dat wij als ouders hen later met grote ernst moeten plaatsen voor de vraag: Geloof je dat? En: laat je de Here nu voor je zijn, die Hij zijn wil?
En met deze laatste quote denk ik toch dat ik hiermee het vormsel wat wij katholieken kennen te kunnen rechtvaardigen in de ogen van niet RK . Indien men niet weet wat ik met het vormsel bedoel dan hoor ik het graag (anders wordt die posting zo lang)

groetjes
Plaats reactie