Ik kies voor optie 2, want optie 1 zou egoïsme en lompheid in de hand kunnen werken.Ander schreef:Ik snap dat best, gezien de reacties in bijv. 'wist je dat'. Je moet altijd rekening houden met het feit dat iets in een posting anders overkomt dan irl. Je kunt er over nadenken, denken wat iemand met een opmerking bedoelt etc. terwijl dat in een doorlopend gesprek wellicht anders werkt. Er zijn twee oplossingen voor:Luther schreef:Dat snap ik, maar ik zit nog wel met de vraag, hoe het komt dat ik de conflicten (of hoe je het ook noemt) die je op RF hebt IRL nog nooit heb gehad.Fjodor schreef:1. Op dingen terug komen is vaak lastig. Als er dingen zijn die niet goed gaan dan moeten we dat eigenlijk willen..
2. Maar ik denk ook wel dat we moeten oppassen dat we ons te snel aangevallen voelen. Laten we maar weten dat we met zondige medemensen te doen hebben en dat we dat met een blijmoedig hart mogen/moeten accepteren. Ook daarin kunnen we onze Heiland volgen.
1. voorgaande in je achterhoofd houden en niet al te overspannen reageren op bepaalde postings.
2. als poster héél erg nadenken hoe een posting over zou komen.
Ik kies overigens voor optie 1. Dan kan ik blijven posten wat ik wil.
Leuterexplosie
Re:
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Re: Re:
Dan is je vraag beantwoord:Luther schreef:Ik kies voor optie 2, want optie 1 zou egoïsme en lompheid in de hand kunnen werken.Ander schreef:Ik snap dat best, gezien de reacties in bijv. 'wist je dat'. Je moet altijd rekening houden met het feit dat iets in een posting anders overkomt dan irl. Je kunt er over nadenken, denken wat iemand met een opmerking bedoelt etc. terwijl dat in een doorlopend gesprek wellicht anders werkt. Er zijn twee oplossingen voor:Luther schreef:Dat snap ik, maar ik zit nog wel met de vraag, hoe het komt dat ik de conflicten (of hoe je het ook noemt) die je op RF hebt IRL nog nooit heb gehad.Fjodor schreef:1. Op dingen terug komen is vaak lastig. Als er dingen zijn die niet goed gaan dan moeten we dat eigenlijk willen..
2. Maar ik denk ook wel dat we moeten oppassen dat we ons te snel aangevallen voelen. Laten we maar weten dat we met zondige medemensen te doen hebben en dat we dat met een blijmoedig hart mogen/moeten accepteren. Ook daarin kunnen we onze Heiland volgen.
1. voorgaande in je achterhoofd houden en niet al te overspannen reageren op bepaalde postings.
Luther schreef:maar ik zit nog wel met de vraag, hoe het komt dat ik de conflicten (of hoe je het ook noemt) die je op RF hebt IRL nog nooit heb gehad.
Ha, ik meen dat we de verplichting hebben om voor beiden te kiezen :).Luther schreef:Ik kies voor optie 2, want optie 1 zou egoïsme en lompheid in de hand kunnen werken.Ander schreef:Ik snap dat best, gezien de reacties in bijv. 'wist je dat'. Je moet altijd rekening houden met het feit dat iets in een posting anders overkomt dan irl. Je kunt er over nadenken, denken wat iemand met een opmerking bedoelt etc. terwijl dat in een doorlopend gesprek wellicht anders werkt. Er zijn twee oplossingen voor:Luther schreef:Dat snap ik, maar ik zit nog wel met de vraag, hoe het komt dat ik de conflicten (of hoe je het ook noemt) die je op RF hebt IRL nog nooit heb gehad.Fjodor schreef:1. Op dingen terug komen is vaak lastig. Als er dingen zijn die niet goed gaan dan moeten we dat eigenlijk willen..
Ik kies overigens voor optie 1. Dan kan ik blijven posten wat ik wil. :)
En om op Luthers vraag in te gaan. Ik vind niet dat ik hier erg veel conflict zie. Tenminste, ik interpreteer volgens mij heel veel dingen die anderen wel als conflict interpreteren niet als conflict. Of ik bedoel, niet in de zin van dat de ander als verwerpelijk behandelend wordt oid. Maargoed, dat zal wel aan mij liggen. Laat ik dan maar vooral op nr. 2 letten.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Maar ligt dat aan de optie-1'ers of aan de optie-2 érs?Ander schreef: Dan is je vraag beantwoord:
Luther schreef:maar ik zit nog wel met de vraag, hoe het komt dat ik de conflicten (of hoe je het ook noemt) die je op RF hebt IRL nog nooit heb gehad.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Re: Leuterexplosie
Ik ben al lid van het forum zolang het bestaat. Post nauwelijks meer. Heb namelijk het gevoel dat alles al een keer besproken is. Kom ik een keer op het forum dan valt me altijd de hoos aan leutertopics op. Misschien typerend voor refoland?
Optie- 2'ers.Luther schreef:Maar ligt dat aan de optie-1'ers of aan de optie-2 érs?Ander schreef: Dan is je vraag beantwoord:

Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 21 okt 2010, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Leuterexplosie
Kislev schreef:Ik ben al lid van het forum zolang het bestaat. Post nauwelijks meer. Heb namelijk het gevoel dat alles al een keer besproken is. Kom ik een keer op het forum dan valt me altijd de hoos aan leutertopics op. Misschien typerend voor refoland?

En alle muizen inmiddels foetsie

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik vrees het ook, maar laat het maar in het midden...Erasmiaan schreef:Optie- 2'ers.Luther schreef:Maar ligt dat aan de optie-1'ers of aan de optie-2 érs?Ander schreef: Dan is je vraag beantwoord:

Apart, dat als het over bepaalde onderwerpen of een bepaald kerkverband gaat, juist de mensen die hier zo hart voor optie 1 kiezen, alles behalve "niet al te overspannen reageren op bepaalde postings".Erasmiaan schreef:Optie- 2'ers.Luther schreef:Maar ligt dat aan de optie-1'ers of aan de optie-2 érs?Ander schreef: Dan is je vraag beantwoord:
Klopt niet hoor. Geef me drie, nee, twee, nee één voorbeeld. Wat je nu opschrijft is een hardnekkig vooroordeel.memento schreef:Apart, dat als het over bepaalde onderwerpen of een bepaald kerkverband gaat, juist de mensen die hier zo hart voor optie 1 kiezen, alles behalve "niet al te overspannen reageren op bepaalde postings".

- MarthaMartha
Ik kies ook voor optie 2.Luther schreef:Ik kies voor optie 2, want optie 1 zou egoïsme en lompheid in de hand kunnen werken.Ander schreef:Ik snap dat best, gezien de reacties in bijv. 'wist je dat'. Je moet altijd rekening houden met het feit dat iets in een posting anders overkomt dan irl. Je kunt er over nadenken, denken wat iemand met een opmerking bedoelt etc. terwijl dat in een doorlopend gesprek wellicht anders werkt. Er zijn twee oplossingen voor:Luther schreef:Dat snap ik, maar ik zit nog wel met de vraag, hoe het komt dat ik de conflicten (of hoe je het ook noemt) die je op RF hebt IRL nog nooit heb gehad.Fjodor schreef:1. Op dingen terug komen is vaak lastig. Als er dingen zijn die niet goed gaan dan moeten we dat eigenlijk willen..
Want anderen onnodig kwetsen, lomp of onheus behandelen, de ander geen recht doen.... dat zijn de dingen die van mijn hand geeist zullen worden. En van de hand van iedere poster, alleen dat is al een reden om héél erg na te denken!
Ik zou eigenlijk graag aan de optie 1 -ers willen vragen hoe zij dat dan voor zichzelf verantwoorden, dat ze zelf niet overspannen, nogal laconiek blijkbaar verder gaan, maar wetend dat ze een spoor van beschadigingen aan zich aan trekken..... Hoe kun je daarmee leven?
Laatst gewijzigd door MarthaMartha op 21 okt 2010, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
hallo, niet te overspannen reageren op en iemand onnodig kwetsen, lomp of onheus behandelen, daar zit nog wel wat tussen hoor. Dit gaat wat mij betreft wat ver. Alle zinloosheid, al was het nog zo niet-kwetsend, niet-lomp en heus, zal ook van je hand geëist worden hoor.MarthaMartha schreef:Ik kies ook voor optie 2.Luther schreef:Ik kies voor optie 2, want optie 1 zou egoïsme en lompheid in de hand kunnen werken.Ander schreef:Ik snap dat best, gezien de reacties in bijv. 'wist je dat'. Je moet altijd rekening houden met het feit dat iets in een posting anders overkomt dan irl. Je kunt er over nadenken, denken wat iemand met een opmerking bedoelt etc. terwijl dat in een doorlopend gesprek wellicht anders werkt. Er zijn twee oplossingen voor:
Want anderen onnodig kwetsen, lomp of onheus behandelen, de ander geen recht doen.... dat zijn de dingen die van mijn hand geeist zullen worden. En van de hand van iedere poster, alleen dat is al een reden om héél erg na te denken!
Een voorbeeldje (bovenste posting van Erasmiaan, op de cynisch-bedoelde posting van refo): http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 3&start=76Ander schreef:Klopt niet hoor. Geef me drie, nee, twee, nee één voorbeeld. Wat je nu opschrijft is een hardnekkig vooroordeel.memento schreef:Apart, dat als het over bepaalde onderwerpen of een bepaald kerkverband gaat, juist de mensen die hier zo hart voor optie 1 kiezen, alles behalve "niet al te overspannen reageren op bepaalde postings".
Jij bent nu bezig met zelfreflectie. Dat kan nooit kwaad.memento schreef:Een voorbeeldje: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 3&start=76Ander schreef:Klopt niet hoor. Geef me drie, nee, twee, nee één voorbeeld. Wat je nu opschrijft is een hardnekkig vooroordeel.memento schreef:Apart, dat als het over bepaalde onderwerpen of een bepaald kerkverband gaat, juist de mensen die hier zo hart voor optie 1 kiezen, alles behalve "niet al te overspannen reageren op bepaalde postings".