Vergis je niet er is dag en nacht bewakingJoannah schreef:de mensen die ik er ken hebben soms niet eens een slot op hun deur. In kleine dorpjes is geen misdaad. hetzelfde verschil las tussen Amsterdam en ja, noem eens een durp op de veluwe.
Met een grote hoge muur om je huis vraag je om ellende, de inbreker kan, zodra hij over de muur is, doen wat hij wil, er is dan geen sociale controle meer.
In Nederland mag je niet eens spijlen voor je raam maken of scherven op een muur metselen om je te beschermen, als je dat wilt. dat heet provocatie.
Vakantie
Re: Vakantie
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Maar er is wel een plaatsje wat naar J Calvijn vernoemd is. klik eens op "'virtual tour" om te zien hoe vredig en niet ommuurd alles is.albion schreef:Vergis je niet er is dag en nacht bewakingJoannah schreef:de mensen die ik er ken hebben soms niet eens een slot op hun deur. In kleine dorpjes is geen misdaad. hetzelfde verschil las tussen Amsterdam en ja, noem eens een durp op de veluwe.
Met een grote hoge muur om je huis vraag je om ellende, de inbreker kan, zodra hij over de muur is, doen wat hij wil, er is dan geen sociale controle meer.
In Nederland mag je niet eens spijlen voor je raam maken of scherven op een muur metselen om je te beschermen, als je dat wilt. dat heet provocatie.
http://www.places.co.za/html/calvinia.html
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
thanks.MarthaMartha schreef:een vriendin gaat 's winters met haar man altijd even "zon bijtanken" op tenerife, ze is er heel positief over!Lassie schreef:Iemand ervaring met een vakantie in de winter naar een wat warmer land (gewoon lekker weer zeg maar). Welk land welke organisatie?

Bedankt voor de tips mensen.

De Canarische eilanden is denk ik wel het dichtstbijzijnde vakantiegebied waar het in de winter ook lekker is. Ik zou denk ik alleen niet naar Tenerife gaan maar naar La Palma. Tenerife is groter, heeft ook wel een mooi natuurpark (Parque del Teide) rond de hoge vulkaan daar.... Maar ook wel erg veel overwinteraars, het is ongeveer de enige warme bestemming in Europa, dus overwinteraars trekken er ook masssaal naar toe, de winter is daar het hoogseizoen, niet de zomer. La Palma is wat ruiger en ook wat minder toeristisch.... maar je hebt ook iets meer kans op regen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
uhmmm misschien gaan we naar Israel (maar dan niet in Januari).
Manlief wil graag naar Israel toe en ik ook wel.

- JolandaOudshoorn
dat zou ik ook wel willen. Ik zit te denken aan de lange meivakantie die we hebben!Lassie schreef:uhmmm misschien gaan we naar Israel (maar dan niet in Januari).Manlief wil graag naar Israel toe en ik ook wel.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wat vakantiekiekjes van Rhodos

Samen dagje toeren met de motor over het eiland.. En ooit zal ik zelf nog es sturen

Dagje cabrio's gehuurd met de hele groep

Duiken.. Echt een gave ervaring

Samen dagje toeren met de motor over het eiland.. En ooit zal ik zelf nog es sturen

Dagje cabrio's gehuurd met de hele groep

Duiken.. Echt een gave ervaring

Ziet er leuk uit hoor
En duiken is inderdaad een geweldige ervaring!

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Maar helaas niet in griekenland,helaas, waar de zee helemaal leeg-gevist is, zelfs met dynamiet en er nauwelijks nog iets beweegt onder de zeespiegel. incl de sponsen etc.Marnix schreef:Ziet er leuk uit hoor![]()
Alles is daar kapotgemaakt,....enfin, je ziet het oop de foto's zowel boevengronds als in het water groeit er nauwelijks meer iets....en nu is het geld ook nog op, daar...
De eerste foto van Lindos, Paulus' haven is wel mooi, van dat Transvertragia-toestel krijg ik ook de rillingen

Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Ach, ik was veel te druk bezig mn adem onder controle te houden, en ik vind al snel iets geweldigJoannah schreef:Maar helaas niet in griekenland,helaas, waar de zee helemaal leeg-gevist is, zelfs met dynamiet en er nauwelijks nog iets beweegt onder de zeespiegel. incl de sponsen etc.Marnix schreef:Ziet er leuk uit hoor![]()
Alles is daar kapotgemaakt,....enfin, je ziet het oop de foto's zowel boevengronds als in het water groeit er nauwelijks meer iets....en nu is het geld ook nog op, daar...
De eerste foto van Lindos, Paulus' haven is wel mooi, van dat Transvertragia-toestel krijg ik ook de rillingen

Tja.. transvertraging... Op de heenweg maar 20 minuten dus het viel alles mee

Mijn schoonouders zijn overigens eind september geweest, en die hadden bepaalde foto's op precies het zelfde punt genomen.. Ze stonden nl precies op dezelfde plek met lindos op de achtergrond

Je vriend ziet er uitgerust en lekker bruin uit
Ging het daarna beetje mis ?

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nee daarvoor was het al mis, ma goed.. maskertje op en niemand merkt iets.. Totdat het echt helemaal fout gaat!Mara schreef:Je vriend ziet er uitgerust en lekker bruin uit![]()

Ow, zo zie je maar, uiterlijk zegt niet alles 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Droellie vond het geweldig, al je tegenwerpingen ten spijtJoannah schreef:Maar helaas niet in griekenland,helaas, waar de zee helemaal leeg-gevist is, zelfs met dynamiet en er nauwelijks nog iets beweegt onder de zeespiegel. incl de sponsen etc.Marnix schreef:Ziet er leuk uit hoor![]()

gelukkig maar, dan kan het alleen maar beter worden de volgende keer.Marnix schreef:Droellie vond het geweldig, al je tegenwerpingen ten spijtJoannah schreef:Maar helaas niet in griekenland,helaas, waar de zee helemaal leeg-gevist is, zelfs met dynamiet en er nauwelijks nog iets beweegt onder de zeespiegel. incl de sponsen etc.Marnix schreef:Ziet er leuk uit hoor![]()
Toen ik 20 was vond ik Rhodos ook nog cool