Vakantie

albion

Re: Vakantie

Bericht door albion »

Joannah schreef:de mensen die ik er ken hebben soms niet eens een slot op hun deur. In kleine dorpjes is geen misdaad. hetzelfde verschil las tussen Amsterdam en ja, noem eens een durp op de veluwe.
Met een grote hoge muur om je huis vraag je om ellende, de inbreker kan, zodra hij over de muur is, doen wat hij wil, er is dan geen sociale controle meer.
In Nederland mag je niet eens spijlen voor je raam maken of scherven op een muur metselen om je te beschermen, als je dat wilt. dat heet provocatie.
Vergis je niet er is dag en nacht bewaking
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Joannah

Bericht door Joannah »

albion schreef:
Joannah schreef:de mensen die ik er ken hebben soms niet eens een slot op hun deur. In kleine dorpjes is geen misdaad. hetzelfde verschil las tussen Amsterdam en ja, noem eens een durp op de veluwe.
Met een grote hoge muur om je huis vraag je om ellende, de inbreker kan, zodra hij over de muur is, doen wat hij wil, er is dan geen sociale controle meer.
In Nederland mag je niet eens spijlen voor je raam maken of scherven op een muur metselen om je te beschermen, als je dat wilt. dat heet provocatie.
Vergis je niet er is dag en nacht bewaking
Maar er is wel een plaatsje wat naar J Calvijn vernoemd is. klik eens op "'virtual tour" om te zien hoe vredig en niet ommuurd alles is.
http://www.places.co.za/html/calvinia.html
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Lassie

Bericht door Lassie »

MarthaMartha schreef:
Lassie schreef:Iemand ervaring met een vakantie in de winter naar een wat warmer land (gewoon lekker weer zeg maar). Welk land welke organisatie?
een vriendin gaat 's winters met haar man altijd even "zon bijtanken" op tenerife, ze is er heel positief over!
thanks. :super

Bedankt voor de tips mensen. :slurp
Marnix

Bericht door Marnix »

De Canarische eilanden is denk ik wel het dichtstbijzijnde vakantiegebied waar het in de winter ook lekker is. Ik zou denk ik alleen niet naar Tenerife gaan maar naar La Palma. Tenerife is groter, heeft ook wel een mooi natuurpark (Parque del Teide) rond de hoge vulkaan daar.... Maar ook wel erg veel overwinteraars, het is ongeveer de enige warme bestemming in Europa, dus overwinteraars trekken er ook masssaal naar toe, de winter is daar het hoogseizoen, niet de zomer. La Palma is wat ruiger en ook wat minder toeristisch.... maar je hebt ook iets meer kans op regen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

uhmmm misschien gaan we naar Israel (maar dan niet in Januari). :huhu Manlief wil graag naar Israel toe en ik ook wel.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Lassie schreef:uhmmm misschien gaan we naar Israel (maar dan niet in Januari). :huhu Manlief wil graag naar Israel toe en ik ook wel.
dat zou ik ook wel willen. Ik zit te denken aan de lange meivakantie die we hebben!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

Wat vakantiekiekjes van Rhodos :)

Afbeelding
Samen dagje toeren met de motor over het eiland.. En ooit zal ik zelf nog es sturen :OO3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dagje cabrio's gehuurd met de hele groep :super
Afbeelding
Afbeelding
:oops
Afbeelding
Duiken.. Echt een gave ervaring :huhu
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
Marnix

Bericht door Marnix »

Ziet er leuk uit hoor :)

En duiken is inderdaad een geweldige ervaring!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Joannah

Bericht door Joannah »

Marnix schreef:Ziet er leuk uit hoor :)

Maar helaas niet in griekenland,helaas, waar de zee helemaal leeg-gevist is, zelfs met dynamiet en er nauwelijks nog iets beweegt onder de zeespiegel. incl de sponsen etc.
Alles is daar kapotgemaakt,....enfin, je ziet het oop de foto's zowel boevengronds als in het water groeit er nauwelijks meer iets....en nu is het geld ook nog op, daar...
De eerste foto van Lindos, Paulus' haven is wel mooi, van dat Transvertragia-toestel krijg ik ook de rillingen :haha
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

Joannah schreef:

Maar helaas niet in griekenland,helaas, waar de zee helemaal leeg-gevist is, zelfs met dynamiet en er nauwelijks nog iets beweegt onder de zeespiegel. incl de sponsen etc.
Alles is daar kapotgemaakt,....enfin, je ziet het oop de foto's zowel boevengronds als in het water groeit er nauwelijks meer iets....en nu is het geld ook nog op, daar...
De eerste foto van Lindos, Paulus' haven is wel mooi, van dat Transvertragia-toestel krijg ik ook de rillingen :haha
Ach, ik was veel te druk bezig mn adem onder controle te houden, en ik vind al snel iets geweldig :slurp M'n vriend heeft later nog een grotduik gemaakt :)
Tja.. transvertraging... Op de heenweg maar 20 minuten dus het viel alles mee :huhu En op de terugweg zaten we in een splinternieuwe vliegmachine.. alles deed het behalve de elektronica was nog niet aangesloten.. Dus geen filmpje/muziek e.d.... :slurp

Mijn schoonouders zijn overigens eind september geweest, en die hadden bepaalde foto's op precies het zelfde punt genomen.. Ze stonden nl precies op dezelfde plek met lindos op de achtergrond :huhu

www.kralenjans.webs.com
Mara

Bericht door Mara »

Je vriend ziet er uitgerust en lekker bruin uit :super
Ging het daarna beetje mis ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

Mara schreef:Je vriend ziet er uitgerust en lekker bruin uit :super
Ging het daarna beetje mis ?
Nee daarvoor was het al mis, ma goed.. maskertje op en niemand merkt iets.. Totdat het echt helemaal fout gaat! :?

www.kralenjans.webs.com
Mara

Bericht door Mara »

Ow, zo zie je maar, uiterlijk zegt niet alles :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marnix

Bericht door Marnix »

Joannah schreef:

Droellie vond het geweldig, al je tegenwerpingen ten spijt :)
Joannah

Bericht door Joannah »

Marnix schreef:
Joannah schreef:

Droellie vond het geweldig, al je tegenwerpingen ten spijt :)
gelukkig maar, dan kan het alleen maar beter worden de volgende keer.
Toen ik 20 was vond ik Rhodos ook nog cool ;)
Plaats reactie